Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bemined schreef: ↑di 04 mar 2025, 22:19
(...) En de instroom van ICNG-B in de s9500 zal door blijven gaan uiteraard.
Tot medio 2025 kunnen we nog Traxx + ICR in de 9500 verwachten, volgens het jaarverslag: "Vanaf de start tot medio 2025 wordt Eurocity Direct gereden met ICNG-B treinen en Traxx/ICR-treinen."
Waarom is de 3313 trouwens nog niet in reizigersdienst, die is toch al sinds januari 2024 in het land.
Er zit een afwijking in dat treinstel waardoor het nog niet is vrijgegeven voor reizigersdienst. Het ding wordt wel gebruikt voor opleidingen/opleidingsritten.
Bemined schreef: ↑di 04 mar 2025, 22:19
(...) En de instroom van ICNG-B in de s9500 zal door blijven gaan uiteraard.
Tot medio 2025 kunnen we nog Traxx + ICR in de 9500 verwachten, volgens het jaarverslag: "Vanaf de start tot medio 2025 wordt Eurocity Direct gereden met ICNG-B treinen en Traxx/ICR-treinen."
Dat is toch niet nieuw? Tot midden juni was dat toch al de planning?
Ik zag dat de capaciteitsanalyses naar aanleiding van de overbelastverklaringen voor dienstregeling 2025 (met name over de geweigerde Arriva treinen) inmiddels online staan: https://www.prorail.nl/samenwerken/verv ... unten-2025
En inmiddels is ook Groningen - Delfzijl / Eemshaven overbelast verklaard omdat de goederenpaden niet zo goed blijken te passen met de dienstregeling na de verbouwing van Groningen en vanwege de overwegveiligheid na de gewenste uitbreiding van de treindienst naar Eemshaven.
Ik zit wat te plannen om morgen in Rotterdam te geraken voor de wedstrijd van oranje aldaar en het valt me op dat de 1800 niet rijdt tussen Breda en Rotterdam? Slecht's 2 ritten in de ochtendspits richting Rotterdam en 2 ritten 's middags naar Breda? Waarom is dit / Sinds wanneer is dit?
Ik dacht dat Breda juist blij was met de vaste, strakke halfuursdienst van deze serie sinds december?
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
Klopt het dat de 1100 richting Breda best wel raar is ingelegd in Tilburg? De vertrektijden zijn al een paar maanden :06 en :38, wat al heel bijzonder is, maar sinds kort is het ook nog in oneven uren buiten de spits :07 ipv :06?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Voor zover ik kan zien,is dat maar tijdelijk tot en met volgende week.Er zijn allerlei werkzaamheden wat de goederentreinen beinvloed tot en met de 27e april,wellicht dat daarom de IC tijdelijk om de 2 uur een minuut later vertrekt?
Vanwege de 80 weekse is er dit jaar een 5e goederenpad dat om :10 door Tilburg komt richting Breda. Hierdoor vertrekt de 1100 eens per uur vroeger ten opzichte van vorig jaar. De extra aanpassing zal tijdelijk zijn.
Met ingang van Dienstregeling 2025 zijn de aansluitingen te Leiden Centraal geruïneerd.
Is er al enig zicht op wanneer dat hersteld wordt?
(In de tussentijd zou ik willen voorstellen om de 2200/2300 naar Schiphol/Nijmegen te laten rijden en de 3100 naar Haarlem/Amsterdam.)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Een aantal treinen van de 3100 biedt de overstap richting Delft overigens wel door in Schiphol via spoor 4 te rijden zodat de 9300 gelijktijdig via spoor 5 kan.
Treinenweb schreef: Vanaf eind juni extra treinen als proef naar station Utrecht Leidsche Rijn
Vanaf 30 juni dit jaar rijden er zes treinen per uur, in plaats van vier, naar station Utrecht Leidsche Rijn. De gemeente Utrecht laat weten dat het om een proef gaat die loopt tot en met 2026.
Tot nu toe reden er vier treinen per uur, maar vanaf 30 juni worden dat er zes, van maandag tot en met donderdag. De gemeente is blij met deze uitbreiding: "Deze treinstops versterken de knooppuntfunctie van Leidsche Rijn Centrum."
Mooi, dit gaat dan om de Sprintercity naar Leiden toch?
hauptbahnhof schreef: ↑vr 18 apr 2025, 13:52
Dan is de vraag waarom het op die momenten wel kan (lees, tussen de Airportpsprinters stoppen) en op andere weer niet.
De 4x dat de 3100 via de binnensporen gaat vallen zo te zien samen met een brugopening tussen Nieuw-Vennep en Sassenheim. Dus ik denk dat de aanpassing vooral daarom gedaan is en niet ten behoeve van de overstap in Leiden.
Meltrain schreef: ↑vr 18 apr 2025, 09:48
Met ingang van Dienstregeling 2025 zijn de aansluitingen te Leiden Centraal geruïneerd.
Is er al enig zicht op wanneer dat hersteld wordt?
(In de tussentijd zou ik willen voorstellen om de 2200/2300 naar Schiphol/Nijmegen te laten rijden en de 3100 naar Haarlem/Amsterdam.)
Haarlem wil graag een directe verbinding met de zuidelijke Randstad, de zuidelijke Randstad alsmede Roosendaal en Zeeland willen graag de directe verbinding met Amsterdam behouden. De zuidelijke Randstad wil ook graag de directe verbinding met Schiphol behouden. Je ontkomt zo niet aan alterneren, dus ene kwartier Amsterdam-Den Haag en Schiphol-Dordrecht en het andere kwartier Amsterdam-Dordrecht en Schiphol-Den Haag. Ieder kwartier dezelfde soort verbinding aanbieden op de Oude Lijn gaat veel klachten opleveren omdat dan veel relaties niet meer rechtstreeks wordt aangeboden.
Het probleem is echter dat momenteel een bepaalde overstap niet haalbaar is, waardoor je vanaf Delft richting Schiphol nu effectief maar een halfuurdienst hebt.
Als je de bestemmingen van die treinseries omdraait, heb je wel een kwartierdienst, alleen moet er dan vaker overgestapt worden.
Roosendaal en Zeeland behouden dan overigens gewoon jun rechtstreekse verbinding met Amsterdam, alleen dan met Zuid in plaats van Centraal.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Ik denk dat de meeste stations waar Schiphol een verbinding mee heeft maar eens per half een treinverbinding hebben? Waarom zou Delft daar een uitzondering op moeten zijn?
Meltrain schreef: ↑vr 18 apr 2025, 09:48
(In de tussentijd zou ik willen voorstellen om de 2200/2300 naar Schiphol/Nijmegen te laten rijden en de 3100 naar Haarlem/Amsterdam.)
Dan zou je alsnog de tijden moeten aanpassen, als het nu geen aansluiting is kun je er ook geen doorgaande verbinding van maken.