Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zit nu in de IC Roermond-Utrecht Centraal van 18.01 maar dat treinstel 8637 is niet een genoegen. Het is behoorlijk koud in de 1e klasse en op het toilet ligt een enorme plas water. En ook nog eens met vertraging uit 's-Hertogenbosch vertrokken.
-
Volgens mij is de temperatuur bij een VIRM per bak te regelen dus in een andere 1e klasse was t misschien wel aangenaam?
-
Gisteren kreeg de 832 een materieelswitch op station Zwolle: reizigers mochten overstappen van een DDZ4 naar een ICM4. Het treinstel werd al opengesteld voordat de DDZ4 uit Leeuwarden binnen kwam, maar ik zag dat het de nodige staanplaatsen opleverde. Geen goed visitekaartje.
Beul van de blindegeleidelijn
-
Per halve bak/verdieping zelfs. Grote kans dat het ergens anders beter was. Als ik naar de temperatuurgegevens in het diagnosesysteem kijk dan is meestal de bovenverdieping net iets kouder dan de benedenverdieping. Zelfs dus binnen dezelfde bak even van verdieping wisselen kan al verschil maken.henrivanderweijden schreef: ↑zo 13 apr 2025, 21:35 Volgens mij is de temperatuur bij een VIRM per bak te regelen dus in een andere 1e klasse was t misschien wel aangenaam?
-
De ICE Amsterdam - Frankfurt moest al omgeleid worden via Venlo vanwege de werkzaamheden tussen Arnhem en Duitsland, maar nu wordt hij dubbel omgeleid via Heerlen door problemen bij Eindhoven; volgens mij zonder in- en uitstappen non-stop tussen Utrecht en Köln Hbf. Is dat al eens eerder gebeurd?
-
De dubbele omleiding wel. Of het ook zonder stoppen was tussen Ut en Koln weet ik niet.
-
- Donateur
- Contacteer:
De 2012 was vanochtend met +8 uit Utrecht vertrokken; echter mocht in Gouda de 4000 voorlangs. De vertraging van de Intercity liep daarom alleen maar op; als men de sprinter nou even twee minuten had laten wachten dan kon de IC tenminste wat vertraging goedmaken. Want nu werd de 2023 in Rotterdam opgeheven.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
De laatste 4 ICNG die ik genomen heb (sinds vorige vrijdag) hadden allen de binnenverlichting op rood. Toeval of is dat algemeen bij alle ICNG?
-
Waarom wordt er soms zo slecht bijgestuurd?Etienne schreef: ↑di 15 apr 2025, 08:11 De 2012 was vanochtend met +8 uit Utrecht vertrokken; echter mocht in Gouda de 4000 voorlangs. De vertraging van de Intercity liep daarom alleen maar op; als men de sprinter nou even twee minuten had laten wachten dan kon de IC tenminste wat vertraging goedmaken. Want nu werd de 2023 in Rotterdam opgeheven.
-
Ik zat vanmiddag in trein 5555 die over het algemeen vrij soepel reed tot aan Soest-Zuid. We vertrokken maar de trein stond meteen alweer stil omdat er blijkbaar iemand met verward gedrag aan het einde van het perron stond vertelde de HC. Persoon bleek later op het spoor te staan. Ik had vertrek niet meer afgewacht omdat ik vermoedde dat de trein toch al opgeheven zou worden te St en heb vervolgens maar de bus genomen.
Vorige week woensdag had ik ook al een gevalletje persoon op het spoor op hetzelfde traject...
Vorige week woensdag had ik ook al een gevalletje persoon op het spoor op hetzelfde traject...
-
Toeval. We hebben een paar mooie knopjes voor de verlichting en de rode verlichting heeft een eigen knop met de letters NS. Dat is namelijk de verlichting die automatisch aan moet gaan bij een NoodStop/noodrem.IIVQ schreef:De laatste 4 ICNG die ik genomen heb (sinds vorige vrijdag) hadden allen de binnenverlichting op rood. Toeval of is dat algemeen bij alle ICNG?
Helaas zijn er mensen van overtuigd dat 'NS' de hippe kleurtjes zijn, dus die zetten de verlichting handmatig van A(utomatisch) naar NS.
Als ik het tegenkom tijdens mijn dienst zet ik het weer terug uiteraard.
-
Is u Mcn of Hc?
- Suus
- Contacteer:
Rotterdam Centraal - Zwijndrecht is het gehele verlengde paasweekend dicht, het gaat zelfs al dicht voordat de uitzending van The Passion start donderdagavond. In al haar wijsheid heeft NS echter besloten om alleen de 2200/2300, 6600 en 28500 (vervanger van de 1100) naar Zwijndrecht te sturen en niet de 5900 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Meltrain
- Donateur
Zojuist wilde ik uitstappen op Utl, maar terwijl er nog mensen (door de eerste deur) aan het uitstappen zijn (en er dus ook nog instappers aan het wachten zijn), gaat ineens de deur dicht en vertrekt de trein.
Nu mag ik 10 minuten wachten te Houten op de trein terug naar Lunetten, waardoorik dus okk te laat ben bij mijn cursus.

Nu mag ik 10 minuten wachten te Houten op de trein terug naar Lunetten, waardoorik dus okk te laat ben bij mijn cursus.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Z2N
- Donateur
Ik zou daarvoor dus oprecht aan de noodrem getrokken hebben, want dat is onveilig gedrag van de HC.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Ik weet niet waar het werkvak van deze buitendienststelling precies begint, maar ik kan mij voorstellen dat een vierde treinserie keren in Zwijndrecht niet past als er nog wel goederentreinen naar Kijfhoek moeten kunnen komen. De 28500 en 2200/2300 keren weliswaar op elkaar, maar houden doordat ze vlak achter elkaar rijden ook twee sporen tegelijkertijd bezet van en naar Zwijndrecht. Dat zou ook gebeuren als de 5900 vlak achter de 6600 naar Zwijndrecht rijdt. In de praktijk zijn dan vrijwel het hele uur vier sporen bezet zonder dat er iets tussendoor kan.sneltram schreef: ↑wo 16 apr 2025, 22:28 Wat is daar slecht aan als meer treinen niet passen? De 2200/2300, 28500 en 6600 bieden rechtstreekse verbindingen met alle stations tot aan Tilburg/Nijmegen/Vlissingen met uitzondering van Odb en Zvb. Je kan mij niet wijsmaken dat die twee stations zo populair zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Meltrain
- Donateur
Ik ben op station Houten nog wel even naar de HC gelopen om (op een respectvolle manier) verhaal te halen. De betreffende HC zei daarop dat hij het vertrekproces in Lunetten niet gedaan had, maar dat dat zijn mentor was.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Suus
- Contacteer:
Die reizigers krijgen nu eerst een kwartier overstap in Dordrecht en 3 minuten daarna een overstap op een bus in Zwijndrecht, waar vaak het recht van de sterkste van toepassing is. Klantvriendelijk is toch echt anders, zeker omdat voor velen Goede Vrijdag een gewone werkdag is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
De 661 is zojuist met +8 uit Den Haag Centraal vertrokken. Oorspronkelijk was hij gepland met een DDZ10, maar het zesje bleek defect (die wordt vaak vanaf het rangeerterrein voorgereden en gekoppeld met de binnengekomen trein uit Leeuwarden) Het treinpersoneel heeft afgewogen om de trein al dan niet te laten vertrekken door de drukte, en gekeken of er nog een treinstel beschikbaar was. Maar het viertje moet het gewoon zelf opknappen.
-
Dat wordt proppen vanaf Utrecht Centraal...
-
Yup, dat dacht ik ook net.... In Gouda werd al omgeroepen dat de volgende IC naar Utrecht over vier minuten zou vertrekken....
-
De 661 werd gisteren in Utrecht opgeheven door de grote drukte. De volgende optie was de 563, die door een vertraagde Sprinter op de Veluwe ietsje later was in Zwolle. Mijn aankomst was dus met +32.
- Meltrain
- Donateur
Om onbekende redenen vertrekt de 3500 richting Venlo vandaag 8 minuten eerder vanaf station Delft dan op andere vrijdagen.