Een tas vol politiek!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Re: Een tas vol politiek!
Valt me wel tegen dat het kabinet nog altijd niet gevallen is. Maargoed, dat kan altijd nog als duidelijk wordt waarvan ze het betalen natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Hainje
Dit kabinet zit denk ik gewoon de rit uit.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
^^ Ja, daar heb je best kans van. Hopelijk gaan ze dan nog wel wat doen voor hun geld.
Wat ik vanavond begreep is dat stamelen van Wilders over loon en prijstabellen het verhogen van de (loon)belasting door mensen eerder in een volgende schaal te laten 'vallen'. Arnoud Boot legde dat uit bij Dit is de Dag, radio 1. Een belastingverhoging in 'stilte' wat ook meer oplevert dan dat men het percentage gaat verhogen. Als je aan het grensbedrag sleutelt heeft bijna niemand dat in de gaten en dus minder gemor bij de achterban.
Ik heb de gedachte dat ze speciaal gewacht hebben met naar buiten komen totdat Dick Schoof wel naar de lunch met de suitan moest zodat Geert Wilders zijn rol kon overnemen voor het vaderlandse publiek. Gisteravond deze truc uithalen kwam misschien wat al te vroeg in het proces.
Wat ik vanavond begreep is dat stamelen van Wilders over loon en prijstabellen het verhogen van de (loon)belasting door mensen eerder in een volgende schaal te laten 'vallen'. Arnoud Boot legde dat uit bij Dit is de Dag, radio 1. Een belastingverhoging in 'stilte' wat ook meer oplevert dan dat men het percentage gaat verhogen. Als je aan het grensbedrag sleutelt heeft bijna niemand dat in de gaten en dus minder gemor bij de achterban.
-
- Donateur
-
- Donateur
-
- Donateur
...maar er is ook goed rechterlijk nieuws: de rechter heeft de Rutgersstichting vandaag op vrijwel alle punten in het gelijk gesteld in de zaak die de stichting tegen de christenchriezels van civitas christiana had aangespannen:
https://www.volkskrant.nl/binnenland/ru ... bffc14da5/
Lang verhaal kort: rectificeren en ophouden met lasteren en desinformatie rondpompen.
https://www.volkskrant.nl/binnenland/ru ... bffc14da5/
Lang verhaal kort: rectificeren en ophouden met lasteren en desinformatie rondpompen.
-
De bekostiging voor het in het lage BTW tarief houden van cultuur en sport zaken wordt inderdaad gevonden in het verhogen van de inkomstenbelasting. Dit bevestigde Nicolien van Vroonhoven vanavond bij Thijs vd Brink in Dit is de Dag, radio 1.Durashift schreef: ↑wo 16 apr 2025, 23:01 (..)
- Meltrain
- Donateur
Kunnen ze niet beter de vermogensbelasting verhogen in plaats van de inkomstenbelasting?
Het motto is toch "Werken moet weer lonen"?
Het motto is toch "Werken moet weer lonen"?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Z2N
- Donateur
De vermogensbelasting (box 3) is al tijden kapot, daar zal het kabinet zich wel niet aan willen branden.
-
Pieter Omtzigt verlaat de landelijke politiek.
-
- Donateur
Ach, alweer?
En wanneer komt hij weer terug?
En wanneer komt hij weer terug?
-
Als ie ontuitgebrand is 

- trolly
trolly apprecieert bovenstaand bericht
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Donateur
NRC laat in ieder geval geen spaan van hem heel:
https://www.nrc.nl/nieuws/2025/04/18/pi ... n-a4890520
Logisch ook, want in politiek opzicht is het een emotioneel labiel brekebeentje met een messiascomplex die alles en iedereen al micromanagend te lijf gaat.
Lekker weer econometrie gaan bedrijven en met het gezin in het bos gaan wandelen. Veel beter voor de eigen gezondheid - en voor de Nederlandse maatschappij.
https://www.nrc.nl/nieuws/2025/04/18/pi ... n-a4890520
Logisch ook, want in politiek opzicht is het een emotioneel labiel brekebeentje met een messiascomplex die alles en iedereen al micromanagend te lijf gaat.
Lekker weer econometrie gaan bedrijven en met het gezin in het bos gaan wandelen. Veel beter voor de eigen gezondheid - en voor de Nederlandse maatschappij.
- trolly
De vraag is nu of de Lijst Van Vroonhoven nog het stembiljet van de toch wel opvallend lang uitblijvende kamerverkiezingen haalt, of dan al compleet gesublimeerd is.
Non oltrepassare la linea gialla
-
- Donateur
Ik moet onwillekeurig altijd een beetje aan Toren C denken als ik haar zie spreken. Die heeft op zich wel een glansrijke carrière voor zich in het satirisch programma dat Den Haag nu geworden is.
Moet ze - net als alle andere ratten - wel eerst even overzwemmen naar de Arke Bontenbal. Maar dat gaat vast lukken, want onkruid vergaat niet.
Moet ze - net als alle andere ratten - wel eerst even overzwemmen naar de Arke Bontenbal. Maar dat gaat vast lukken, want onkruid vergaat niet.
-
^^ Jemig, wat 'n pedantheid weer 
Ik begreep echter dat vermogens (dat ook bij bedrijven zit) niet op tafel is gekomen doordat de VVD dat telkens er weer vanaf 'veegde'. Dat schijnen ze als een 'overwinning' te claimen, begreep ik.
Ik las ook dat de belangenclub van start-up's blij is dat de fiscale aanpak van beloning van medewerkers (expats natuurlijk) in aandelen pakketten versoepelt wordt. Tuurlijk.

Ja, dat was ook de bedoeling in het hoofdlijnen akkoord, begreep ik. Los van de box3 perikelen (die ook nog geld gaan kosten, volgens mij).
Ik begreep echter dat vermogens (dat ook bij bedrijven zit) niet op tafel is gekomen doordat de VVD dat telkens er weer vanaf 'veegde'. Dat schijnen ze als een 'overwinning' te claimen, begreep ik.
Ik las ook dat de belangenclub van start-up's blij is dat de fiscale aanpak van beloning van medewerkers (expats natuurlijk) in aandelen pakketten versoepelt wordt. Tuurlijk.

-
- Donateur
Ik hoef daar nog niet eens moeite voor te doen. Het is prachtig om te zien hoe het CDA-electoraat na het avontuurtje met de BBB en NSC weer als één kudde achter elkaar aan naar de oude vertrouwde schaapskooi huppelt - ik ga er althans vanuit dat die stijging van het CDA in de peilingen niet op het conto van teleurgestelde Wildersstemmers komt.
Op zich ook logisch: op de BBB-weide willen alleen nog maar bramen groeien nu de stikstof onverminderd blijft ontsnappen; op de NSC-weide heeft sowieso nooit echt iets tot wasdom willen komen. Schaapsherder Bontenbal staat ondertussen geduldig te wachten om de kooi weer te sluiten zodra het laatste verloren schaapje binnen is.
-
- Oud-beheerder OVNL
De timing van het vertrek van Omtzigt is natuurlijk briljant. Het had nu ook kunnen gaan over de Voorjaarsnota en wat daar wel en niet in staat. Dat gaat meer impact hebben dan wat Pieter wel of niet doet.
-
Op eerste Paasdag als voorbeeldige Christen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
-
- Donateur
Belangrijker lijkt me eerlijk gezegd het samenvallen met Goede Vrijdag te zijn geweest, om de messianistische symboliek nog maar eens even te onderstrepen.
Dus hij zal morgen zijn terugkeer wel weer aankondigen.
-
En dan met Hemelvaart verdwijnt ie dan definitief?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Nee met Pinksteren wordt de bestaanszekerheid nog over het land uitgestort.
Schapekop in de Keistad
-
- Donateur
...en daarna komt-ie een tweede keer terug en vergaat de wereld valt dit kabinet 

-
Ik vraag me meer af welke van zijn nog maar 12 leer-/volgelingen hem verraden heeft.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.