Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
iamthedutchdude schreef: ↑wo 06 nov 2024, 10:04
In aansluiting hierop trouwens: hoe gaat dat met de uitgevallen 31100 tussen Arnhem en Elst? Moeten de reizigers daar ingecheckt blijven bij Arriva maar reizen in de trein van NS, of moet de reiziger overchecken naar NS en dan maar weer zien hoe die de extra reiskosten (vanwege bijv. ongeldig OV-Oost-abonnement) terugkrijgt?
Ik denk dat hier de meest logische werkwijze is dat ze gewoon inchecken bij Arriva en dat NS op dit traject geen boetes uitdeelt aan mensen op een Arriva check-in. Reizen op saldo is sowieso al goedkoper met NS dan met Arriva. 3,30 om 3,60
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
albertjan96 schreef: ↑di 05 nov 2024, 22:28
...
Bus moest toen wel binnendoor rijden tussen Zetten-Andelst en Opheusden. Als je Hemmen-Dodewaard overslaat kun je alle haltes snel vanaf de snelweg bereiken.
Van Kesteren naar Opheusden zou ik niet de A15 gebruiken. Naar Tiel toe ligt er zelfs een parallelweg langs het spoor.
Klopt maar dat zijn niet echt wegen om met een grote touringcar overheen te rijden, snap wel dat de chauffeur de snelweg verkiest (dat is ook wat de navigatie aangeeft). Tot nog toe hebben ze dat bijna altijd zo gedaan.
Ja, je kunt binnendoor rijden en met een normale personenauto ben je amper meer reistijd kwijt. Maar een buschauffeur moet wel allemaal extra capriolen uithalen om goed te kunnen manoeuvreren. En dat maakt de reistijd wel langer, naast dat het uitputtender is voor chauffeurs.
Inmiddels is voor deze concessie de dienstregeling die vanaf december geldt te vinden in de ovinfo-app.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 22-06-2025NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland! 25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Vroeger, toen NS nog reed op Elst-Tiel, reed er 's avonds standaard een bus in plaats van trein tussen Arnhem en Tiel. Die stopte toen in Elst, Zetten-Andelst, wegrestaurant de Goudreinet en Tiel. Vanaf het wegrestaurant reed een taxibusje naar Kesteren, Opheusden en Hemmen-Dodewaard. Zo'n soort constructie zou je nu ook kunnen doen, al lijkt de wegensituatie rondom het wegrestaurant nu aangepast en lijkt het handiger om dat te doen vanaf station Opheusden.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
In de OV-Info-app staat gewoon busritten gepland op zaterdagen en zondagen vanaf 15 december, dus het lijkt mij dat Arriva zich niet beroept op het terugvalscenario waarbij alle bussen op zaterdagen en zondagen geschrapt worden.
Arriva heeft voor de concessie Achterhoek die dit jaar ingaat rond de 99 elektrische bussen besteld, binnen Arriva (vooral onder de buschauffeurs) gaat nu het verhaal rond dat de fabrikant te laat is met levering, wat hier waar van is weet ik niet, wat ik wel weet is dat vanuit Friesland de 9221-9223 naar Doetinchem zijn gekomen, voor inzet in de Achterhoek. Deze zullen de RRReis kleurstelling ontvangen. De 9221 en 9223 hebben al een wit jasje, de 9222 nog niet maar staat al wel voor de werkplaats.
Laatst gewijzigd door Gydo op do 27 feb 2025, 18:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Dus ze zeggen op voorhand al dat de levering te laat is, terwijl we (als niet-buschauffeur) nog niet eens weten welke fabrikant(en) die bussen gaan leveren? Persoonlijk denk ik dat de Citea's uit Friesland de Amba's gaan vervangen.
Dat is op zich wel te voorspellen als je de orderportefeuille weet van je leverancier. Ik kan me voorstellen dat VDL nu al wel kan aangeven op welke termijn de bussen geleverd worden. Is bij auto’s ook zo.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Gydo schreef: ↑do 27 feb 2025, 07:50
Arriva heeft voor de concessie Achterhoek die dit jaar ingaat rond de 99 elektrische bussen besteld, binnen Arriva (vooral onder de buschauffeurs) gaat nu het verhaal rond dat de fabrikant te laat is met levering, wat hier waar van is weet ik niet, wat ik wel weet is dat vanuit Friesland de 9221-9223 zijn naar Doetinchem gekomen, voor inzet in de Achterhoek. Deze zullen de RRReis kleurstelling ontvangen. De 9221 en 9223 hebben al een wit jasje, de 9222 nog niet maar staat al wel voor de werkplaats.
De bussen die nu binnen komen vervangen de oudere Euro V bussen. Gaat om een bus of +- 10. Hiermee gaat ook een einde komen aan de (geplande) inzet van de Ambassador's in de regio.
Ik zag op OvInfo dat bus 450 van 16:45 vanuit Zutphen gereden wordt met 25910. Weet iemand wat dit voor bus is? Ik kan het niet vinden op bus posities.
Deze rit hoort bij omloop 688341, de achtpersoonsbus omloop van stalling Zutphen. Op 2 maart zag ik op deze omloop de 6542 (Volkswagen Crafter/Tribus Civitas), ook met een vijfcijferig nummer in de reisinfo.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Ik zit even de dienstregeling met Koningsdag te bekijken: Arnhem-Tiel is in de middaguren een halfuursdienst, maar op Arnhem-Doetinchem worden geen versterkingsritten gereden, enkel in de middaguren een aantal zitten Zevenaar->Arnhem die niet in Velperpoort stoppen.
En op Apeldoorn-Zutphen rijden op Koningsdag vanaf 12 uur enkel stoptreinen, wel ieder half uur. De Sneltrein Apeldoorn-Winterswijk is afgeschaft op Koningsdag, rijdt enkel 's ochtends.
Dat is wel heel bijzonder… ze stimuleren dat iedereen met OV komt, maar het OV rijdt alleen de standaard dienstregeling. De enige verklaring die ik me kan bedenken is dat ze geen extra paden hebben aangevraagd bij ProRail of dat de bekendmaking van Doetinchem te laat was zodat er geen paden meer aangevraagd konden worden/beschikbaar waren.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Nitein-Repart schreef: ↑do 17 apr 2025, 08:27
op Arnhem-Doetinchem worden geen versterkingsritten gereden
De treinen die er rijden (alleen Winterswijk-Arnhem) worden wel verlengd, aldus koningsdagindoetinchem.nl. Ik had daarnaast echter ook versterkingsritten op Doetinchem-Arnhem verwacht, al dan niet gereden door Hermes (Breng).
Maar mogelijk heeft Arriva op basis van de ervaringen n.a.v. de aanpassingen van vorig jaar in Emmen de inschatting gemaakt dat dat niet nodig is.
Extra ritten Doetinchem-Arnhem hadden ze graag willen rijden, maar je moet wel het materieel er voor hebben..
Breng rijdt niet op zaterdag dus die kan je ook vergeten.
Het enige wat Arriva nog kon doen is net als de voorgaande jaren, is rijden met extra treinen tussen Zevenaar en Arnhem met EMU's.