Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
BasGeluk schreef: ↑ma 14 apr 2025, 17:17
Ik zie vooraal taalfouten in het document staan.
Inderdaad: bij de Klomp gaan de bussen ONDER de tunnel door (aldus het vervoersplan). Volgens mij rijdt je door een tunnel heen en onder een viaduct door.
Verder plannen ze die haltes aan de Klomp Zuidzijde redelijk ver weg van het station. Het zal wel zijn om de bussen door te laten rijden naar de huidige locatie op de Klomp zodat chauffeurs hier hun pauze kunnen houden. Zou fijn zijn als reizigers de keuze krijgen in/uitstappen op de Klomp Zuid of de Klomp Noord.
Niwa ter Els schreef: ↑di 15 apr 2025, 21:08
Er is bij Pouw altijd veel over gediscussieerd en de conclusie was dat de lijnen gewoon gereden moesten worden zoals ze werden ingehuurd door Keolis.
Pouw die scholierenlijnen rijdt zoals ingehuurd??
Een jaar of vier, vijf geleden kwam dat nog wel voor. Gingen we netjes Keolis bellen wat we moesten doen als de school dicht was.
henrivanderweijden schreef: ↑wo 16 apr 2025, 21:17
Het zal wel zijn om de bussen door te laten rijden naar de huidige locatie op de Klomp zodat chauffeurs hier hun pauze kunnen houden. Zou fijn zijn als reizigers de keuze krijgen in/uitstappen op de Klomp Zuid of de Klomp Noord.
Het hele idee is juist om de bussen niet meer door te laten rijden. Alles blijft straks aan zijn eigen kant van het station.
Wat een heerlijke bussen zijn die Utrechtse Yutongs zeg. Nog comfortabeler dan die bij Qbuzz, heel veel beenruimte (achterin zelfs extreem veel). Zien er ook echt strak uit qua interieur en exterieur.
We worden verwend vanaf december.
Alledrie de types hebben dezelfde stoelen trouwens, alleen een andere kleur. De U-liners hebben draadloze opladers achterop de stoelen, waarbij dat er in de U15 meer zijn dan in de U18. De U15 U-liner heeft daarnaast als enige een bagagerek.
Die Ulink blijf ik echt niet snappen, had die bussen gewoon helemaal Oranje gemaakt Dan had je Geel normale bussen, Blauw Uliner en Oranje Ulink gehad.
Ik begrijp dus dat de U18 U-Liner minder zitplaatsen heeft dan de U15 U-Liner. Wat is dan het hele idee van een 18 meter op deze formule?
Uiteindelijk zal de 18 meter meer capaciteit hebben i.c.m. staanplaatsen natuurlijk. Maar dat lijkt me niet de insteek, staanplaatsen op U-Liner?. De keuze voor 18 meter is me nog niet helemaal duidelijk.
En ik zag ook U15 voor de U-Bus voorbijkomen, waarbij ik eerst dacht, 15 meter op een Amersfoortse stadslijn? Maar dit zijn straks alle reguliere buslijnen natuurlijk. Zijn de U15 U-Bus voor een aantal specifieke lijnen? En waarom is zo’n specifieke lijn dan niet U-Link, bijvoorbeeld? Gezien de hogere vraag waardoor er 15 meters zijn?
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
U15 U-Bussen lijken mij voor de USP-lijnen bedoelt te zijn ter vervanging van de Setra S418's die er nu rijden. De U-18 is logisch want deze bieden veel meer sta plaatsen aan en dat is handig op drukke delen van bepaalde lijnen zoals Utrecht CS - Zeist (lijn 350) of Bunnik - Utrecht CS (lijn 341).
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Lange_Dre schreef: ↑do 17 apr 2025, 23:28
Die Ulink blijf ik echt niet snappen, had die bussen gewoon helemaal Oranje gemaakt Dan had je Geel normale bussen, Blauw Uliner en Oranje Ulink gehad.
eens, het ziet er naar mijn mening uit als Lego. Oh, de gele steentjes waren op, dan plakken we er wat oranje bovenop en voorop en achterop.
Kan iemand mij trouwens uitleggen wat nu het onderscheid wordt?
U-bus de gewone huidige gele stadsbussen?
U-Link de huidige grijze u-link buslijnen?
Maar wat is dan een U-Liner?
Laatst gewijzigd door marcel.nl op vr 18 apr 2025, 11:26, 2 keer totaal gewijzigd.
En ik zie 15 en 18 meter U-Liners; komt er ook 12?
En ik zie 12 en 15 meter U-bussen; komen die ook in 18 zoals huidige?
En ik zie 12 meter U-Link; komen die er ook in 15 en 18?
Er komen wel meer U-Liner verbindingen, zoals 376 (Amersfoort - Spakenburg), 380 (Amersfoort - Veenendaal) en 395 (Utrecht - Rotterdam). Een exact overzicht is te vinden in het vervoerplan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
maurits-07 schreef: ↑vr 18 apr 2025, 11:04
Ik begrijp dus dat de U18 U-Liner minder zitplaatsen heeft dan de U15 U-Liner. Wat is dan het hele idee van een 18 meter op deze formule?
Uiteindelijk zal de 18 meter meer capaciteit hebben i.c.m. staanplaatsen natuurlijk.
De U-liners waar geleed gaat rijden hebben ook drukke stadstrajecten. De 15-meters zitten inderdaad meer zitplaatsen in, ook voornamelijk in de rijrichting, waar de 18-meters net wat meer vierzits hebben.
En ik zag ook U15 voor de U-Bus voorbijkomen, waarbij ik eerst dacht, 15 meter op een Amersfoortse stadslijn? Maar dit zijn straks alle reguliere buslijnen natuurlijk. Zijn de U15 U-Bus voor een aantal specifieke lijnen? En waarom is zo’n specifieke lijn dan niet U-Link, bijvoorbeeld? Gezien de hogere vraag waardoor er 15 meters zijn?
Er zijn natuurlijk ook drukke lijnen die minder directe routes rijden en daarom geen U-link worden, bijvoorbeeld lijn 4 in Amersfoort.
marcel.nl schreef: ↑vr 18 apr 2025, 11:26
En ik zie 15 en 18 meter U-Liners; komt er ook 12?
En ik zie 12 en 15 meter U-bussen; komen die ook in 18 zoals huidige?
En ik zie 12 meter U-Link; komen die er ook in 15 en 18?
Volgens mij heb ik het hele setje wat in 2026 komt te rijden gezien gisteren. U-bus stond er in 12-, 15 en 18 meter, U-liners in 15 en 18 meter en U-link alleen in 12 meter. In de toekomst komt daar in elk geval nog wat 15-persoons bij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Interessant genoeg rijd lijn 102 hetzelfde stadstraject als 307 in Utrecht, maar rijdt 307 geleed en 102 niet.
Volgens mij is het gewoon niet allemaal even goed doordacht: de routes moesten grotendeels hetzelfde blijven, maar Ulink en Uliner moesten wel al geimplementeerd worden, ondanks dat er geen eisen voor frequenties en haltes zijn meegegeven. In het netwerkperspectief werd nog gesproken over 4-6x per uur U-liner en 6-8x per uur voor U-link, met grote halte afstanden, maar daar is niks mee gedaan.
Ik vind bijvoorbeeld lijn 50 wel weer een goed voorbeeld van een doordacht U-liner concept. Haltes geschrapt en routes gestrekt.
Laatst gewijzigd door sirvinniei op vr 18 apr 2025, 11:58, 2 keer totaal gewijzigd.