Al rijdend beugelen kan niet met deze techniek van Kiepe.albertjan96 schreef: ↑di 18 feb 2025, 17:28 en beugelen kan niet al rijdend zeker.
Zijn er plannen om de bovenleiding infra aan te passen zodat er wél vanuit de bunker rechtstreeks naar Oosterbeek onder de draad gereden kan worden? Zodat er eventueel op de halte op CS al wat opgeladen kan worden terwijl de vertrektijd afgewacht wordt?
En heeft het eigenlijk veel impact dat er nu minder lang onder de draad wordt gereden, niet alleen het stukje Museum - Centraal Station maar bedoel ook het niet meer rijden via Velperplein
Nee de bovenleiding wordt niet aangepast omdat wanneer de Velperweg klaar is de bus doorgaat naar de HAN of Velp
Dat heeft daar niets mee te maken, de techniek van Kiepe kan het gewoon niet.
Elektrisch remmen? Trolleybussen remmen niet elektrisch maar gewoon mechanisch. Hoe de techniek bij Skoda werkt weet ik niet. Maar bij Kiepe kan het gewoon niet omdat de bus op de handrem moet staan en de stroom keuze knop in neutraal moet staan om aan- of af te koppelenDionysusnu schreef: ↑di 18 feb 2025, 18:45 Dat is alleen als je gas geeft of elektrisch remt tijdens het beugelen. En dat zou de bus natuurlijk kunnen afkappen voordat de beugels aangestuurd worden, al heb ik geen idee of dat nu al gebeurt.
edit: cursieve tekst toegevoegd
In Praag zijn het bussen met Skoda techniek en die werkt anders dan Kiepe.Caferacer026 schreef: ↑di 18 feb 2025, 20:48 Rijdend beugelen gebeurd al met trollino 24 in Praag. Dit gebeurd echter op een vrij rechte busbaan. Mij lijkt de Utrechtseweg daar niet geschikt voor en veels te druk. Het lijkt mij dat dit nu een tussen oplossing is totdat de bus verder rijdt naar de HAN.
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe de chauffeurs de trollino ervaren. Als rijziger vind ik hem in ieder geval prettig. En hoe is de energie consumptie wanneer er op de batterij gereden wordt?
De mening zijn verdeeld, persoonlijk vindt ik het fijne bussen om mee te rijden. Het grootste nadeel zijn de spiegelcamera’s, je ziet geen diepte dus je ziet niet hoe ver een auto achter je zit.
Het verbruik ligt tussen de 40 en 50% tussen Oosterbeek en Wageningen v.v.. Dat komt redelijk overeen met de fabrieksopgave.
Maar we hebben wel de oplaadtijd nodig op Arnhem Centraal, dat is in de 10-minuten dienst 8 minuten, in de 15-minuten dienst 6 minuten en in de 30-minutendienst 20 minuten.