Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik heb drie dagen vrij en besloot om naar Bilbao te gaan. Standby-ticket geboekt voor een directe vlucht: besluit mijn ICNG anderhalf uur lang vast te staan op de HSL.
Originele vlucht gemist, kak.
Wetende dat mijn back-up vlucht met de blauwe vogel zwaar overboekt geraakte besloot ik mijzelf om te boeken naar een andere airline via Madrid met een overstap van welgeteld 45 minuten (eigenlijk 30 min want de gate sluit Vertrek -15MIN). Totaal niet wetende hoe vol de vluchten waren maar met volle hoop dat ik mee mocht.
Ik heb het gered hoor . Vier uur later op bestemming maar we zijn er.
Eindelijk, na steeds een ICE3neo met ICE4-interieur getroffen te hebben reis ik nu voor het eerst in eentje met een nieuw stoffen interieur. Eerste indruk: prima trein, goede tafeltjes, fijne stoelen. Wel een flink minpunt voor de Wandfensterplätze, het is 2025, er is geen enkele reden om treinen zo te ontwerpen…
Het is echt verschrikkelijk als je uitgerekend zo'n plaats krijgt. Vgs mij in de Flirts van Arriva heb je ook zo'n rijtje, vlak achter de machinist (2e klasse stiltezone).
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
umbusko schreef: ↑do 17 apr 2025, 10:53
Eindelijk, na steeds een ICE3neo met ICE4-interieur getroffen te hebben reis ik nu voor het eerst in eentje met een nieuw stoffen interieur.
Welk interieur hebben de 408's die naar Nederland rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
TomSteyl schreef: ↑do 17 apr 2025, 12:37 Het is echt verschrikkelijk als je uitgerekend zo'n plaats krijgt. Vgs mij in de Flirts van Arriva heb je ook zo'n rijtje, vlak achter de machinist (2e klasse stiltezone).
Het voordeel is dat je bij DB ook zelf je zitplaats kunt kiezen en je dus kunt zien hoe de stoelen gepositioneerd zijn. Bij Eurostar-Blue moet ik echt de plattegronden erbij halen want die bij de boekingsmodule is niet helemaal accuraat.
Tussen het huis-aan-huisblad zit vandaag het magazine Zondagsrust, van de Nederlandse Vereniging tot bevordering van de Zondagsrust en de Zondagsheiliging.
'Omdat u in een stad of streek woont waar onze vereniging vrij onbekend is, ...' Wat een propaganda.
Ook als iedereen zijn houding tegenover de kerk en de paus zelf mag bepalen, zo vind ik toch sommige reacties hierboven ongepast. Immers gaat het om respect voor een overleden mens.
Ik was eerlijk gezegd verbaasd toen ik las dat de paus vanochtend is overleden. Hoewel hij niet bepaald een fitte indruk maakte bij de urbi et orbi van gisteren, had ik niet verwacht dat die man vandaag al zijn laatste adem zou uitblazen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jij en ik niet nee. Maar je zou toch denken dat iemand in die functie...
Overigens vind ik dat ie het nog best lang uitgezongen heeft, hoewel ik snap dat euthanasie er niet zo in zat voor 'm.
ICE11 schreef: ↑ma 21 apr 2025, 13:27
Ook als iedereen zijn houding tegenover de kerk en de paus zelf mag bepalen, zo vind ik toch sommige reacties hierboven ongepast. Immers gaat het om respect voor een overleden mens.
Volgens mij hoeven we ook niet roomser dan de paus te zijn.