Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gydo
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
Locatie: Lievelde
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Gydo »

Ja en een trein bestaande uit een TCS 101 voor en achter met rijtuigen er tussen is ook een optie, heb je direct het probleem met omlopen op de eindstations Venlo en Wuppertal en kopmaken in Monchengladbach Hbf opgelost.
waldo79
Berichten: 8475
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door waldo79 »

En zulke combinaties halen de rijtijden ook?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13788
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Z2N »

Met twee 101'en zijn de rijtijden vrij makkelijk te halen. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3399
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Aangezien een keertijd van 9 minuten in Venlo en kopmaken in Mönchengladbach denk ik dat er niet wordt omgelopen maar een trek-duwcombinatie rijdt of een treinstel. Volgens DSO werd overigens onlangs een opleidingsrit voor TCS-personeel met DB Gebrauchtzug-111 gespot.
Gydo
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
Locatie: Lievelde
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Gydo »

Maar TCS heeft al een lange tijd personeel met bevoegdheid op de 111. Bijvoorbeeld charters (sdz´en, muller party zug, de Sitfa autotrein van Lineas (tussen Venlo en Dillingen met de 111 074), enz).... Of zal dit extra personeelvoor op de BR111 zijn?
RobertT
Berichten: 667
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door RobertT »

Hm,een 111 zou dan wel weer oude tijden doen herleven,toen de DB de treinen nog reed
en-es
Berichten: 5393
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door en-es »

In oranje witte S-bahn kleuren mag ik hopen.
RobertT
Berichten: 667
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door RobertT »

ja,of de oceaanblauw/beige
Nitein-Repart
Berichten: 4154
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Nitein-Repart »

Gydo schreef: za 19 apr 2025, 11:27 Ja en een trein bestaande uit een TCS 101 voor en achter met rijtuigen er tussen is ook een optie, heb je direct het probleem met omlopen op de eindstations Venlo en Wuppertal en kopmaken in Monchengladbach Hbf opgelost.
Is er op Wuppertal Hbf wel ruimte om überhaupt te keren? Vijf perronsporen voor Wuppertal Hbf houdt niet over. Daarom rijdt dan ook een deel van de treinen verder naar Oberbarmen en gezien de tijden had het logisch gebleken dat ook de vervangende TCS-treindienst ook zou doorrijden naar Oberbarmen.

Verder, zat ik over na te denken: de RE11 tussen Kassel en Dortmund vanmiddag was erg druk. Nu rijdt er 1x per uur een vierdelige Desiro op dat traject. Vroeger had je slechts 1x/2 uur een RB89 vanuit Münster tot Warburg (vierdelige Flirt) en vanuit Warburg naar Kassel 1x/2 uur 2x BR612 (vanuit Hagen). Nu zijn er door het Deutschlandticket en het vervallen van de tariefsgrenzen tussen deelstaten wel fors meer reizigers bijgekomen, maar op Kassel-Paderborn lijkt het meer op een verveelvoudiging.
-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52103
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Waarschijnlijk keert de TCS-trein op de opstelsporen naast Wuppertal-Oberbarmen, en dan is eindigen op Wuppertal Hbf het meest logisch.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 9512
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ArrivaBas »

Je kan in Wuppertal-Oberbarmen maar op twee van de zes perronsporen keren, namelijk 1 en 4. De overige sporen verwerken doorgaande treinen en de S-Bahn. Lang keren is daar langs de perrons geen optie als er ook treinen van andere lijnen (S28 en RE49 bijvoorbeeld) leeg daarheen rijden vanuit Wuppertal Hbf. Voor wat betreft de RE11 zijn er voorbij Hamm een of meerdere stations die te korte perrons hebben voor dubbele treinstellen. De perrons van Willebadessen zijn bijvoorbeeld slechts 120 meter lang.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3399
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Nieuwe poging voor aanbesteding van de euregiobahn met elektrische treinstellen en een looptijd van (vermoedelijk) 2031 tot 2046. Het nieuwe tijdschema voor de voltooing van de bovenleiding is:

2029 Herzogenrath-Alsdorf-Stolberg
2031 Stolberg-Langerwehe
2033 Stolberg Hbf-Breinig
2035 Breinig-Schmithof (grens)
2033 tot 35 Mariagrube-Siersdorf

https://www.lok-report.de/news/deutschl ... 25-an.html
gpvos
Berichten: 855
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door gpvos »

Waarom tot de grens en niet tot, bijv., Walheim? Zijn er plannen om door te rijden naar Raeren?
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
MetroRET
Berichten: 4089
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door MetroRET »

ICE11 schreef: do 17 apr 2025, 20:05 Vanaf 28. April tot 13. December rijdt TCS dagelijks twee omlopen op de RE13 tussen Venlo en Wuppertal, materieel nog onbekend: https://www.zuginfo.nrw/download/174489 ... 4_1312.pdf
https://treinposities.nl/treinseries/21600/2025-04-28
De Nederlandse datastroom is ervoor intussen geüpdatet.
rvdborgt
Berichten: 446
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door rvdborgt »

gpvos schreef: wo 23 apr 2025, 10:05 Waarom tot de grens en niet tot, bijv., Walheim? Zijn er plannen om door te rijden naar Raeren?
Achter de grens is Infrabel de infrabeheerder. Ik weet niet wat de plannen daar zijn maar je zou hopen dat dat met EVS is afgestemd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13788
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Z2N »

gpvos schreef: wo 23 apr 2025, 10:05 Waarom tot de grens en niet tot, bijv., Walheim? Zijn er plannen om door te rijden naar Raeren?
We hebben er zelfs hier op het forum al eens over gehad.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
gpvos
Berichten: 855
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door gpvos »

Ik meende me te herinneren dat ze tot Walheim zouden gaan. Grappig om in dat thread te lezen dat het spoor aan de Belgische kant van de grens nog helemaal in dienst is.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3399
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

MetroRET schreef: wo 23 apr 2025, 10:12
ICE11 schreef: do 17 apr 2025, 20:05 Vanaf 28. April tot 13. December rijdt TCS dagelijks twee omlopen op de RE13 tussen Venlo en Wuppertal, materieel nog onbekend: https://www.zuginfo.nrw/download/174489 ... 4_1312.pdf
https://treinposities.nl/treinseries/21600/2025-04-28
De Nederlandse datastroom is ervoor intussen geüpdatet.
En op treinreiziger.nl zijn inmiddels fotos van een stam n-Wagens met 111 en TCS-bestickering.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3399
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Vandaag reed een omloop van TCS met 111 en de andere met 101:

https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 4,11110612
en-es
Berichten: 5393
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door en-es »

waldo79
Berichten: 8475
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door waldo79 »

Ga ik vast nog een keer in het echt tegenkomen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 13636
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Hainje »

Welke ritten vanuit Venlo worden met N-wagens gereden.
Ik heb ergens op het internet een overzicht gezien, maar kan het niet meer vinden.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
TomSteyl
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door TomSteyl »

De blauwe ritten in onderstaande link, op de frontpage van de Duitstalige site van Eurobahn.

https://www.eurobahn.de/fileadmin/dokum ... 4_3108.pdf
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
MetroRET
Berichten: 4089
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door MetroRET »

waldo79
Berichten: 8475
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door waldo79 »

Voor mij is het ezelsbruggetje: rond de oneven uren vanuit Venlo.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten