Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
BuschauffeurTroy
Berichten: 83
Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door BuschauffeurTroy »

Vanochtend waren een aantal Scania’s weer terug op de Polderweg / Baanstee. Ze gaan naar Harderwijk. Daar zaten in ieder geval 4014 en 4012 tussen.
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
Dionysusnu
Berichten: 1992
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Dionysusnu »

Buslijnen 391 en 800 vertrekken voortaan vanaf perron
Duidelijk. Weet iemand wat dat had moeten zijn? :lol:
flipje
Berichten: 1306
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door flipje »

BuschauffeurTroy schreef: di 22 apr 2025, 13:41 Vanochtend waren een aantal Scania’s weer terug op de Polderweg / Baanstee. Ze gaan naar Harderwijk. Daar zaten in ieder geval 4014 en 4012 tussen.
Die worden klaar gemaakt voor IJssel-Vecht. Deze bussen (samen met de 31 Ebusco 3.0) zullen de rode Twents bussen gaan vervangen.
BuschauffeurTroy
Berichten: 83
Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door BuschauffeurTroy »

flipje schreef:
BuschauffeurTroy schreef: di 22 apr 2025, 13:41 Vanochtend waren een aantal Scania’s weer terug op de Polderweg / Baanstee. Ze gaan naar Harderwijk. Daar zaten in ieder geval 4014 en 4012 tussen.
Die worden klaar gemaakt voor IJssel-Vecht. Deze bussen (samen met de 31 Ebusco 3.0) zullen de rode Twents bussen gaan vervangen.
Zijn die rode niet in een betere staat? Dit materieel is eigenlijk afgeschreven.
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1548
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door ovVeluwe »

Alleen worden de Citea's gehuurd, dus het zal wel goedkoper zijn om Scania's in te zetten.
EWilsonAdam
Berichten: 144
Lid geworden op: do 21 mar 2024, 16:32

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door EWilsonAdam »

Dionysusnu schreef: do 24 apr 2025, 16:56
Buslijnen 391 en 800 vertrekken voortaan vanaf perron
Duidelijk. Weet iemand wat dat had moeten zijn? :lol:
https://www.meerplus.nl/nieuws/nieuwsbe ... wijziging/

Perron staat nu wel vermeld
EWilsonAdam
Berichten: 144
Lid geworden op: do 21 mar 2024, 16:32

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door EWilsonAdam »

Fijn om te horen dat dienstregeling wordt opgevoerd
VIRM
Berichten: 8290
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door VIRM »

Gisteravond gepoogd met lijn 64 in de Zaanstreek te rijden. Terugkijkend in OVinfo bleek de bus op een eerdere rit met +11 te rijden, en vervolgens met +30. Niet heel handig als de frequentie maar ééns per uur is en je ook nog een aansluitende trein wil halen. Gelukkig was er ook een alternatief.
Beul van de blindegeleidelijn
BuschauffeurTroy
Berichten: 83
Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door BuschauffeurTroy »

VIRM schreef:Gisteravond gepoogd met lijn 64 in de Zaanstreek te rijden. Terugkijkend in OVinfo bleek de bus op een eerdere rit met +11 te rijden, en vervolgens met +30. Niet heel handig als de frequentie maar ééns per uur is en je ook nog een aansluitende trein wil halen. Gelukkig was er ook een alternatief.
Het was gisteren onwijs druk. Zelfs met de extra ritten die er gereden werden. Hier en daar viel er een enkele rit uit. (Waterland) Ook was de voertuig inzet een beetje vreemd en zaten er 4200’s op de 314/305.

Gek dat jouw bus met +30 reed, dat kan komen omdat ze de dienstregeling aangepast hadden (was niet duidelijk vermeld intern, alsnog is het noodzaak dat collega’s hun rooster in de gaten houden). Het was qua verkeer heel erg rustig.
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
BuschauffeurTroy
Berichten: 83
Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door BuschauffeurTroy »

ovVeluwe schreef:Alleen worden de Citea's gehuurd, dus het zal wel goedkoper zijn om Scania's in te zetten.
Dan wens ik de collega’s daar heel veel succes met deze bussen.
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
Jelmer
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Jelmer »

Vanmiddag 2 ritjes gemaakt met lijn 67, met de kabouterbusjes (Electrische VDL/MB Sprinter 9100-serie).

Wat is het toch een ramp om helemaal achterin te zitten. Enkele hobbel word je uit je stoel gegooid. De vering is niet best.

Wordt tijd voor betere busjes!
BuschauffeurTroy
Berichten: 83
Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door BuschauffeurTroy »

Jelmer schreef:Vanmiddag 2 ritjes gemaakt met lijn 67, met de kabouterbusjes (Electrische VDL/MB Sprinter 9100-serie).

Wat is het toch een ramp om helemaal achterin te zitten. Enkele hobbel word je uit je stoel gegooid. De vering is niet best.

Wordt tijd voor betere busjes!
Kan je nagaan hoe dat voor ons chauffeurs is. 1 uur in dat ding en ik ben compleet gesloopt. Niks is goed aan die busjes. Bij de midcity bestaat vering niet. En dan heb je de slome deuren nog.

Vrees dat het voorlopig zo blijft. De VRA had met moeite toestemming gegeven om de 370 tot CS te laten rijden. (Door verkeersdrukte ivm afgesloten A1 was het onmogelijk om een dienstregeling te rijden)
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
EWilsonAdam
Berichten: 144
Lid geworden op: do 21 mar 2024, 16:32

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door EWilsonAdam »

Ik snap de VRA nú totaal niet meer. Bij de vorige stremming van de A10 wegens (asfalt) werkzaamheden reed de 370 volgens mij helemaal niet of nauwelijks. Elke verstoring leidt tot vertraging elders. Wees blij dat EBS met deze oplossing komt.

Buiten dat hoop ik dat de uitbreiding vanaf vandaag niet al teveel tot rituitval zal leiden. Vorige week zaterdag reed de 110 vanaf station Purmerend van 11.38 en 12.08 uur niet en de volgende had flinke vertraging richting Edam/Volendam.Gelukkig kon ik met een buurvrouw meerijden die er was.

Volgens OVinfo app rijdt vandaag de 110 van 15.03 en 15.33 uur niet vanaf Tjaskermolen richting Purmerend niet. Dat is juist de tijd dat ik naar Purmerend moet gaan. Oorzaak zal ik nooit bij de buschauffeurs zoeken. Eerder bij EBS die ambities hebben die wellicht mogelijk waar zijn te maken. Hopelijk heb ik het mis. Misschien kan iemand vertellen of er voldoende buschauffeurs zijn en of de werving goed gaat van nieuwe buschauffeurs.
BuschauffeurTroy
Berichten: 83
Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door BuschauffeurTroy »

EWilsonAdam schreef:Ik snap de VRA nú totaal niet meer. Bij de vorige stremming van de A10 wegens (asfalt) werkzaamheden reed de 370 volgens mij helemaal niet of nauwelijks. Elke verstoring leidt tot vertraging elders. Wees blij dat EBS met deze oplossing komt.

Buiten dat hoop ik dat de uitbreiding vanaf vandaag niet al teveel tot rituitval zal leiden. Vorige week zaterdag reed de 110 vanaf station Purmerend van 11.38 en 12.08 uur niet en de volgende had flinke vertraging richting Edam/Volendam.Gelukkig kon ik met een buurvrouw meerijden die er was.

Volgens OVinfo app rijdt vandaag de 110 van 15.03 en 15.33 uur niet vanaf Tjaskermolen richting Purmerend niet. Dat is juist de tijd dat ik naar Purmerend moet gaan. Oorzaak zal ik nooit bij de buschauffeurs zoeken. Eerder bij EBS die ambities hebben die wellicht mogelijk waar zijn te maken. Hopelijk heb ik het mis. Misschien kan iemand vertellen of er voldoende buschauffeurs zijn en of de werving goed gaat van nieuwe buschauffeurs.
Zover ik weet zijn er heel wat nieuwe collega’s bij. Toevallig zag ik weer instructie ritten langs komen vandaag. Het kan natuurlijk nog steeds voorkomen dat er mensen ziek zijn of verlof hebben.

Deze opschaling zorgt alweer voor een welbekend probleem: te weinig bussen. Hierdoor moest iedereen z’n eigen bus houden, wat weer chaos en rommeligheid creëert. (Want zo zitten de diensten niet in elkaar)
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
EWilsonAdam
Berichten: 144
Lid geworden op: do 21 mar 2024, 16:32

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door EWilsonAdam »

Dank je wel voor je heldere toelichting
marcelloch
Berichten: 53
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 13:40

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door marcelloch »

die opschaling was tocfh alleen voor de zaterdagdiensten? of is er door de weeks nu ook een opschaling van de dienstregeling te zien?
BuschauffeurTroy schreef: ma 19 mei 2025, 19:07
EWilsonAdam schreef:Ik snap de VRA nú totaal niet meer. Bij de vorige stremming van de A10 wegens (asfalt) werkzaamheden reed de 370 volgens mij helemaal niet of nauwelijks. Elke verstoring leidt tot vertraging elders. Wees blij dat EBS met deze oplossing komt.

Buiten dat hoop ik dat de uitbreiding vanaf vandaag niet al teveel tot rituitval zal leiden. Vorige week zaterdag reed de 110 vanaf station Purmerend van 11.38 en 12.08 uur niet en de volgende had flinke vertraging richting Edam/Volendam.Gelukkig kon ik met een buurvrouw meerijden die er was.

Volgens OVinfo app rijdt vandaag de 110 van 15.03 en 15.33 uur niet vanaf Tjaskermolen richting Purmerend niet. Dat is juist de tijd dat ik naar Purmerend moet gaan. Oorzaak zal ik nooit bij de buschauffeurs zoeken. Eerder bij EBS die ambities hebben die wellicht mogelijk waar zijn te maken. Hopelijk heb ik het mis. Misschien kan iemand vertellen of er voldoende buschauffeurs zijn en of de werving goed gaat van nieuwe buschauffeurs.
Zover ik weet zijn er heel wat nieuwe collega’s bij. Toevallig zag ik weer instructie ritten langs komen vandaag. Het kan natuurlijk nog steeds voorkomen dat er mensen ziek zijn of verlof hebben.

Deze opschaling zorgt alweer voor een welbekend probleem: te weinig bussen. Hierdoor moest iedereen z’n eigen bus houden, wat weer chaos en rommeligheid creëert. (Want zo zitten de diensten niet in elkaar)
BuschauffeurTroy
Berichten: 83
Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door BuschauffeurTroy »

marcelloch schreef:die opschaling was tocfh alleen voor de zaterdagdiensten? of is er door de weeks nu ook een opschaling van de dienstregeling te zien?
BuschauffeurTroy schreef: ma 19 mei 2025, 19:07
EWilsonAdam schreef:Ik snap de VRA nú totaal niet meer. Bij de vorige stremming van de A10 wegens (asfalt) werkzaamheden reed de 370 volgens mij helemaal niet of nauwelijks. Elke verstoring leidt tot vertraging elders. Wees blij dat EBS met deze oplossing komt.

Buiten dat hoop ik dat de uitbreiding vanaf vandaag niet al teveel tot rituitval zal leiden. Vorige week zaterdag reed de 110 vanaf station Purmerend van 11.38 en 12.08 uur niet en de volgende had flinke vertraging richting Edam/Volendam.Gelukkig kon ik met een buurvrouw meerijden die er was.

Volgens OVinfo app rijdt vandaag de 110 van 15.03 en 15.33 uur niet vanaf Tjaskermolen richting Purmerend niet. Dat is juist de tijd dat ik naar Purmerend moet gaan. Oorzaak zal ik nooit bij de buschauffeurs zoeken. Eerder bij EBS die ambities hebben die wellicht mogelijk waar zijn te maken. Hopelijk heb ik het mis. Misschien kan iemand vertellen of er voldoende buschauffeurs zijn en of de werving goed gaat van nieuwe buschauffeurs.
Zover ik weet zijn er heel wat nieuwe collega’s bij. Toevallig zag ik weer instructie ritten langs komen vandaag. Het kan natuurlijk nog steeds voorkomen dat er mensen ziek zijn of verlof hebben.

Deze opschaling zorgt alweer voor een welbekend probleem: te weinig bussen. Hierdoor moest iedereen z’n eigen bus houden, wat weer chaos en rommeligheid creëert. (Want zo zitten de diensten niet in elkaar)
Ja dat klopt, alleen zaterdag. Alle diensten zijn aangepast, dus ook zondag en week (geen opschaling, maar ze zitten anders in elkaar). Maandag waren er te weinig bussen, dinsdag reden we volgens het boekje. Hopelijk was dit eenmalig.
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
omaylie
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door omaylie »

Ligt het aan mij of zijn de Citea's 4306, 4343, 4344 en 4394 ineens eigendom van Jonker Travel? Op Busposities zie ik dat namelijk.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5832
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Lijn 45 »

Nee, en de 1023 ook niet. Effing vandalen...
Matt5154
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Matt5154 »

Iemand zat wss ineens info zitten te verwerken. Die bussen zijn zeker weten niet van Jonker Travel maar van EBS zelf.
omaylie
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door omaylie »

Dat vermoeden had ik dus al (en is dus blijkbaar bevestigd).
BuschauffeurTroy
Berichten: 83
Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door BuschauffeurTroy »

omaylie schreef:Ligt het aan mij of zijn de Citea's 4306, 4343, 4344 en 4394 ineens eigendom van Jonker Travel? Op Busposities zie ik dat namelijk.
Gelukkig niet. Anders is er nog minder materieel beschikbaar.
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5832
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Lijn 45 »

Over onderaannemers gesproken, hoe zit het precies met het aandeel van Pouw/BusiNext in deze concessie? Zijn de 19xx-omlopen van hun?
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Donateur
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door ThatPCDude »

De Orkaan spreekt van een verlegging van lijn 67 door Wormerveer per aankomende juli. Weet iemand meer?
Bron en meer
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 94 gasten