Treinverbinding Maastricht-Luik

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Bemined

Re: Treinverbinding Maastricht-Luik

Bericht door Bemined »

De reistijd zonder lange stops is 1:22 voor Aken - Luik en 0:49 voor Aken - Maastricht, met 5 minuten keertijd in Aken zou je dan respectievelijk 11 en 17 minuten keertijd in Luik en Maastricht hebben als je met een 15/45 symmetrie gaat rijden. Je zal dan wel de oude knooptijden in Heerlen moeten herstellen zonder de lange stop in Landgraaf, anders wordt de kering in Luik wel erg krap.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

In Luik is een goede aansluiting van/naar Brussel gewenst. De huidige tijden zijn goed. Verlenging van de overstap in Luik heeft denk ik weinig voorstanders.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Als die trein rijdt is hij zeer regelmatig te laat, rijtijd of keertijd inkorten lijkt me dan ook niet erg verstandig.
MaartenD

Bericht door MaartenD »

Ik weet niet wat het probleem is met de trein naar Luik nu. Die van 20:18 viel dus uit (en elke trein van het even uur), de trein naar Aken vertrok wel, die keerde dus in Maastricht. De trein van 21:17 wordt gereden door het stel dat om 20:42 uit Luik kwam.

Tuffy zegt "beperkingen in de materieelinzet", maar de 551 en 557 staan hier op de opstelsporen te niksen.

Personeel voor de trein van 21:17 is Vlaams.

Zou dolgraag willen weten wat hier exact aan de hand is.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Er zijn de afgelopen twee weken twee treinen geweest die problemen hebben gehad onder 3kV. De treinen die aan de zijkant staan kunnen defect zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MaartenD

Bericht door MaartenD »

Maar die kunnen dan wel in Nederland (en hopelijk in Duitsland) rijden. Het lijkt er nu op dat er één stel tussen Maastricht en Luik pendelt (wat dus in de 2-uursdienst resulteert) en dat zou dan betekenen dat er 7 stellen niet inzetbaar zijn in België.

Dat lijkt me wel heel erg sterk.
Matt

Bericht door Matt »

Dat is ook de reden waarom gisteren de treindienst (deels) in Maastricht werd gesplitst. De rit tussen Maastricht en Luik krijgt dan een ander treinnummer, waardoor NS denkt dat de trein uitvalt. Hilarisch genoeg zorgt dat er ook voor dat er bij NS International geen ticket naar Luik kan worden gekocht en volgens mij heeft het systeem van NMBS dan hetzelfde probleem. :')
Sebbo

Bericht door Sebbo »

dat je geen kaartjes meer kan kopen klopt inderdaad, niet bij NS en niet bij NMBS. Daardoor kan je dus ook niet goedkoper met je binnenlandse product reizen, want uit een automaat krijg je dan geen korting
quakkerillo

Bericht door quakkerillo »

Gisterenavond 23:08 nam ik de trein uit Luik naar Maastricht, maar we moesten nog 16 minuten wachten voor we vertrokken omdat de IC uit Oostende-Brussel van 22:03 met +69 reed, en die van 23:03 met +18.

Alleen, NS beweerde dat de trein tot Heerlen reed ivm werkzaamheden na 21:00 tussen Heerlen en Aachen. NMBS en DB beweerden dat de trein gewoon door ging rijden. Bij een aantal reizigers leidde dat tot verwarring. Ook leek het in de apps van DB/NMBS alsof na 21:00 de treinen gewoon nog de hele rit reden. Wat was er echt aan de hand, en wat was de oorzaak van deze verwarring?
waldo79

Bericht door waldo79 »

Ik zie geregeld werkzaamheden aangekondigd worden na 21 uur tussen Hrl en Hz. Gek dat die bij DB niet bekend zijn.
MaartenD

Bericht door MaartenD »

Dat de treinen in de DB app lijken te rijden had ik woensdag ook gezien. Alle RE18 tussen Maastricht in Luik stonden er in, allemaal met actuele tijden, vaak zelfs met vertragingen, dus leken het wel echt echte tijden. Zelfs mijn trein die niet reed.
Gamma

Bericht door Gamma »

Hoe kan het dan dat een trein vertragingen in de app heeft terwijl het niet rijdt? Ook wel zorgelijk want het is ook mijn manier om te verifiëren dat een trein rijdt: als er vertragingen zijn aangegeven, dan zal ie wel rijden.
MaartenD

Bericht door MaartenD »

Dat snap ik dus ook niet. Het leek er op alsof de NMBS zelf een trein tussen Luik en Visé reed op de momenten dat de RE18 niet reed. Ik heb het vertragingsattest van NMBS voor trein 18946 op 30-4 opgevraagd, en NMBS zegt niet gereden voor alle stations van Aken t/m Eijsden, en dan vanaf Visé wel, met 1 a 2 minuten vertraging.
Maar de DB app gaf voor die trein bij alle stations een actuele tijd, en gaf vertraging aan.
ICE11

Bericht door ICE11 »

Passagiers van een RE18 vier uur lang gestrand in Eijsden.....

https://www.treinreiziger.nl/passagiers ... oopt-fout/
fogeltje
Oud-beheerder OVNL

Bericht door fogeltje »

En aangezien het om zijn vriendjes van Arriva gaat, hoor je ome Rikus vanaf zijn zolderkamer daar niet over :') Dit had de NS moeten doen :')
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie