Als je weet dat Keolis de rijtuigen heeft overgenomen weet je ook waarom. Dus vertel…. Waarom zijn ze overgenomen en wanneer worden ze ingezet?
Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
-
- Berichten: 2362
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13790
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Goed mogelijk dat dat bedrijfsgeheim is.
- srmeijer95
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 03 nov 2024, 00:05
- Locatie: Amf
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Weinig geheim aan. Die dingen zijn overgekocht, en het plan wordt momenteel uitgewerkt.
Mcn Keolis Amersfoort
-
- Berichten: 6079
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Vandaag in het radio 1 journaal het afrem- en optrek geluid mogen horen van deze Mat'64. Nostalgie. 

-
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Vanmiddag dat geluid mogen horen met eigen oren

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6954
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
In dit artikel staat hierover het volgende :
Plan B
Voor het geval de inzet van de Mat ’64 niet haalbaar zou blijken, had Keolis een alternatief achter de hand. Van VolkerRail werden twee stuurstandrijtuigen van het type DDM aangeschaft. “Die wilde men daar kwijt. Met een locomotief in het midden hadden we daarmee kunnen rijden,” zegt Veltman. “Maar dat blijkt nu gelukkig niet nodig.”
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Waren die DD-AR-stuurstanden (dus ook geen DDM, zoals in het artikel staat) niet van Strukton Rail?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
- Berichten: 655
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
DD-AR is DDM-2 en DDM-3. De stuurstandrijtuigen waren inderdaad van Strukton.
-
- Berichten: 4159
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Daarom ben ik voorstander van een nationale treinreserve van circa vijf vierdelige SLT-stellen die op alle elektrificeerde baanvakken kunnen rijden. Op die manier is er ook geen uitval van een treindienst omdat toevallig een Flirt defect en de NS niet mag bijspringen door bijvoorbeeld een SLT in te zetten op Zwolle-Emmen, Zwolle-Enschede of Amersfoort-Ede. Zelfs op Alphen-Gouda mogen enkel TAG-Flirts rijden, ookal betekent dat dat er weleens een treindienst uitvalt omdat een TAG-Flirt defect is. Met een nationale treinreserve van een aantal SLT-stellen kan dit soort uitval voorkomen worden en hoeven er ook geen museumtreinen te gaan rijden tussen Amersfoort en Ede.ArrivaBas schreef: ↑vr 02 mei 2025, 08:23 Ik denk dat de inzet van een Mat'64 laat zien wat de aanbestedingen doen met het aanhouden van voldoende reserve in het materieelpark. Vaak kan een treindienst in een kleine concessie als deze precies uit met het aantal beschikbare treinstellen, en wanneer er dan een treinstel niet inzetbaar is vanwege onderhoud, schade of iets anders, is er direct nul reserve. Het gebrek aan geschikt reservematerieel is ook de grootste achterliggende reden voor de gebrekkige betrouwbaarheid van de RB61 en RE19.
Bij de RE13 is de materieelinzet wat minder complex dankzij de schakelbare bovenleiding in Venlo (je hebt geen materieel nodig dat verschillende bovenleidingsspanningen moet kunnen verwerken), maar er is elders in de organisatie van Eurobahn krapte die alleen de inhuur van een extern bedrijf kon oplossen. En zo'n kleine speler heeft niet direct genoeg geld om hagelnieuwe treinen te bestellen. Wel ben ik van mening dat we die bedrijfjes zoals TCS en Train Rental International dankbaar moeten zijn dat ze in de gaten willen springen die ontstaan door bijvoorbeeld terugroepacties of kinderziektes aan modern materieel.
-
-
- Berichten: 6954
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Dat hoeft niet eens landelijk, volgens mij is het RRReis wagenpark van de provincie Gelderland als je de concessies samenvoegt groot genoeg om 4 à 5 reservestellen aan te kunnen houden. Als men WINK's zou hebben kunnen die zowel op de elektrische als diesellijnen ingezet worden. Bonus dat je dan standaard tussen Arnhem en Elst en Arnhem en Zevenaar onder de draad kunt rijden.
-
- Berichten: 7256
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Het zou mooier zijn als je een partij in Nederland hebt (railexperts, traincharter etc) die wat flirts heeft die geschikt zijn voor alle (elektrische) baanvakken in Nederland maar ook op de grensbaanvakken naar Duitsland/België die vervoerders dan kunnen inhuren (met of zonder personeel van verhurende partij).
Voor alleen Nederland zelf is het inzetgebied te klein om de kosten terug te verdienen, maar met bijvoorbeeld Duitse toelating kun je ook heel makkelijk materieeltekorten opvangen op een RE 13, RE 18, RE 19, RB 61 etc.
Voor alleen Nederland zelf is het inzetgebied te klein om de kosten terug te verdienen, maar met bijvoorbeeld Duitse toelating kun je ook heel makkelijk materieeltekorten opvangen op een RE 13, RE 18, RE 19, RB 61 etc.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- marvinkok
- Berichten: 3326
- Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
- Locatie: Heerde
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Wel leuk dat je nou juist multicourante Flirts aanhaalt..
Op alle genoemde internationale verbindingen is het lichtelijk dramatisch vanwege ...
*Tromgeroffel*
multicourante Flirts met problemen
Op alle genoemde internationale verbindingen is het lichtelijk dramatisch vanwege ...
*Tromgeroffel*
multicourante Flirts met problemen

-
- Berichten: 8480
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
waldo79 waardeert deze posts
-
- Berichten: 534
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Volgens mij omdat het diesels waren.
Laatst gewijzigd door T-hijs op do 08 mei 2025, 07:16, 1 keer totaal gewijzigd.
F.k.a. Bollenstad
-
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Gaat het dan om ontheffing van de concessievoorwaarden, ontheffing van ProRail of milieuontheffing van de provincie?
-
- Berichten: 2362
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Waarom zet je een quote in een "spoiler" en niet gewoon, zoals iedereen, als quote?
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
-
- Berichten: 2362
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Omdat het f........ irritant is, evenals even met hele kleine lettertjes denigrerend reageren op een medeforumerIIVQ schreef: ↑do 08 mei 2025, 11:02 Omdat het deel van het oorspronkelijke bericht dat ik citeerde in een spoiler stond en ik niet door had dat ik de spoiler meegequote had
Waar een mens zich al niet druk om kan maken.
Bovendien, zoals ik heb laten zien, is het helemaal niet zo moeilijk de spoiler weg te halen en het lettertype aan te passen zodat iedereen precies kan lezen wat er geschreven is.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10201
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Iedereen maakt wel eens een vergissing, toch? 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 2362
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
jazeker, maar zijn laatste, in hele kleine letters geschreven, opmerking was geen vergissing. En dat stoort mij.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10201
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Nee, een boodschap dat een mens zich niet zo druk moet maken 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 2362
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Van mijn kant even een laatste reactie (op dit onderwerp). Ik maakte me er niet druk om, ik vroeg alleen waarom. En dan verwacht ik die sneer niet omdat een simpel antwoord van een vergissing voldoende is. Ik heb in mijn originele vraag geen waardeoordeel gegeven, dus was de sneer overbodig.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten