Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Bemined

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

De GFE containers in Rotterdam zijn gewoon kliko's met een huisje eromheen dat op slot zit om te voorkomen dat mensen het als gewone prullenbak gebruiken. Er zit geen limiet op hoe vaak je het pasje gebruikt, en dat is maar goed ook want wachten tot het biologisch afbreekbare zakje helemaal vol zit werkt niet, dan is de onderkant vaak al gecomposteerd en lekt het er net zo hard weer uit.
Laatst gewijzigd door Bemined op di 29 apr 2025, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
en-es

Bericht door en-es »

In Baarn hebben we wel pasjes.
Hainje

Bericht door Hainje »

Bemined schreef: di 29 apr 2025, 22:17 De GFE containers in Rotterdam zijn gewoon kliko's met een huisje eromheen dat op slot zit om te voorkomen dat mensen het als gewone prullenbak gebruiken. Er zit geen limiet op hoe vaak je het pasje gebruikt, en dat is maar goed ook want wachten tot het biologisch afbreekbare zakje helemaal vol zit werkt niet, dan is de onderkant vaak al gecomposteerd en lekt het er net zo hard weer uit.
DM Profissimo Biofilm-zakjes zijn je vriendjes.
Je moet er wel even voor naar Duitsland, maar met een weekend vrij-abonnement moet dat geen probleem zijn.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Ik heb papieren biozakjes uit Zweden, werken ook prima :pos: Maar ik realiseer me ook wel dat dat net iets te ver is om alleen biozakjes te halen (A)

Sinds een half jaar kan ik ook eindelijk GFE-afval apart wegdoen. Het werd groots aangekondigd dat het gratis zou zijn (wel met pasje) maar onlangs hebben ze het tarief stiekem verhoogd met 10ct. per keer :')
En blandning av sött och salt.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Containers met een pasje waarbij je per keer afrekent zijn echt een volstrekt debiel systeem. Ze verleiden je namelijk tot het vol maken van je vuilniszak - anders wordt het allemaal wel erg duur - die je vervolgens helemaal naar de container mag slepen, en dan maar proppen. En sleep je hem dan echt weer helemaal terug, als de container vol blijkt te zijn?

Maar soms heb je nu eenmaal afval waar je snel van afwil, omdat het gaat stinken bijvoorbeeld. Als je dat meteen weg kunt brengen, scheelt het je een stinkend huis (> betere leefomgeving, minder kans op ongedierte), het slepen met volle vuilniszakken (> minder rugklachten, beter humeur), en oh ja, er bestaat ook nog zoiets als een afvalheffing. Probleem opgelost.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

En de afvalheffing voor één persoon is dit jaar in Rotterdam € 365 ofwel een euro per dag voor mijn vuilnis. Heb het namelijk net betaald :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Dure vuilniszakken dan... (In Amersfoort is 'ie "maar" € 285,60 voor een eenpersoonshuishouden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
trolly

Bericht door trolly »

In het altijd schone Amsterdam tik je in je eentje slechts € 352,- af terwijl je in Utrecht € 313,05 kwijt bent. Maar voor je je bekocht voelt, Suus: in het Haagje zou je € 403,68 moeten dokken. Het gras elders is dus niet per definitie groener. Zie bijvoorbeeld ook Diemen, met € 383,70.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

umbusko schreef: wo 30 apr 2025, 01:06 Containers met een pasje waarbij je per keer afrekent zijn echt een volstrekt debiel systeem.
Volledig mee eens en ik vind het moeten gebruiken van een pasje zelfs al onzinnig.
Vuilcontainers zijn een openbare aangelegenheid, waarvan iedereen gebruik zou moeten kunnen maken.
Ik kan me alleen voorstellen dat je voor GFT/GFE-containers een pasje nodig hebt om te voorkomen dat er andere dingen ingegooid worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
VIRM

Bericht door VIRM »

Het theoretische voordeel van een pasjessysteem en eventueel betalen per keer is dat afval beter wordt gescheiden en de burger beter kijkt naar wat deze weggooit. De praktijk is eerder dumpingen.
Sowieso snap ik niet waarom PMD nog apart wordt ingezameld: bij de afvalcentrale kunnen ze dat beter.
Beul van de blindegeleidelijn
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Het kostte me toch wel bijna 10 minuten om het station van dit raadsel te vinden:
Schenkrand Spiekene
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

En dat komt doordat het station eerst bekend stond onder een andere naam?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Er zijn niet zoveel stations met zoveel letters in de naam, maar ik vergeet vaak dat het station ook nog door NS bediend wordt (stations waar NS niet komt doen tot op heden niet mee aan de anagrammen).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Bedrijven die communiceren wanneer ze iets gaan doen met behulp van weeknummers. -0-
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

VIRM schreef: wo 30 apr 2025, 08:21 Het theoretische voordeel van een pasjessysteem en eventueel betalen per keer is dat afval beter wordt gescheiden en de burger beter kijkt naar wat deze weggooit. De praktijk is eerder dumpingen.
Dat laatste is dus precies wat je veel ziet hier. Afval moet toch een keer weggegooid worden: linksom of rechtsom.
Vastrecht is hier zo'n 250 euro per jaar en je betaalt 2,90 euro per 60l zak of 1,45 euro per 30l zak. Als je niet veel te besteden hebt en je hebt een gezin... Tja, dan kan ik me voorstellen dat je soms andere keuzes maakt dan betalen voor je afval.
Sowieso snap ik niet waarom PMD nog apart wordt ingezameld: bij de afvalcentrale kunnen ze dat beter.
Ben er alleen maar blij mee dat het apart wordt ingezameld. Scheelt een hoop ruimte (en dus geld) bij het restafval :pos:
TffpaA schreef: do 01 mei 2025, 11:54 Dat ik met mijn salaris in een auto met een nieuwprijs van 35k kan rondrijden, terwijl ik voor een tweedeklasabonnement met de trein per maand al duurder uit zou zijn, onderstreept dat nog maar eens.
Bij steeds meer werkgevers kun je "gratis" een ov-abonnement krijgen voor je woon-werkverkeer. Er is dus al wel een verandering gaande. Maar ik ben het met je eens, het kan veel beter.
En blandning av sött och salt.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Mijn telefoon had al een tijdje wat kuren, maar niks spannends (het lag met name in de batterijcapaciteit). Toch vond ik het tijd na vier jaar dat ie eens vervangen moest worden. Aangezien ik de ballen verstand heb van telefoons heeft mijn wederhelft mij geholpen om een leuk model uit te zoeken.

Gisteravond even zitten kijken hoe Google Foto's werkt, je voelde de activiteit in de telefoon ineens omhoog gaan en nog geen 10 seconden later valt de telefoon uit en is echt helemaal overleden. Alles geprobeerd, harde reset, opladen, maar het beeldje blijft zwart. :N

Laat ik nou net aan het begin van de avond mijn nieuwe telefoon afgehaald hebben bij het pakketpunt. Toeval bestaat niet? Het werd even stress omdat ik vgs mij veel kwijt ben, maar ik was binnen een uur weer redelijk online en bereikbaar.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik heb vandaag het laatste stuk van het Marskramerpad van Oldenzaal naar Bad Bentheim gelopen, dat is daarmee mijn eerste Nederlandse LAW die ik voltooid heb. Ik wil de E11 (waarvan het Marskramerpad het Nederlandse deel is) nog wel iets verder aflopen, dus ik ben nog niet klaar met Bad Bentheim.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Helemaal naar Sint-Petersburg (A)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Uh, heb er over gedacht helemaal naar Tallinn te lopen maar nee :N Zelfs Berlijn lijkt mij al veel te veel vlak landschap zodra je Harz uit bent, terwijl juist ik de uitzichten vanaf een heuvelrug zoals gisteren in Gildehaus en Bad Bentheim echt geweldig vind. Dus ik volg de E11 tot Porta Westfalica waarbij je vanaf Osnabrück via de Wittekindsweg over de kam van het Wiehengebergte loopt, of ik sla na Rheine rechtsaf naar de Hermannsweg over het Teutoburgerwoud.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Veel plezier met de vervolgetappes :Y
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Goed dat je weer aan de wandel bent!
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Goed bezig! Het Marskramerpad staat bij mij ook nog op de to-do-list (als onderdeel van de E11).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Dank voor de inspiratie! Mooie routes voor vierdaagsetraining zo te zien :-)
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Eindelijk na bijna een jaar soebatten en bakkeleien een nieuwe huisarts gevonden in Gouda :pos: ;) .
Anderzam

Bericht door Anderzam »

De beste manier om gerickrolld te worden is natuurlijk via de achtergrondmuziek van het winkelcentrum.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
Plaats reactie