Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Tenzij de omloop van lijn 36 net zo lang (of iets korter is), is dat uiteraard niet te regelen. Je zit met de busomlopen en de chauffeursdiensten. En zeker tegenwoordig dat bussen vaak elektrisch zijn (geen idee of dat in dit geval ook zo is), kun je niet zo maar gaan schuiven met bussen.
Milco schreef: ↑vr 02 mei 2025, 08:36
Even los van of diegene wellicht niet zou kunnen lopen om welke reden dan ook, kunnen sommige mensen tegenwoordig geen alternatief meer bedenken als er iets uitvalt. Rijdt de bus niet? Dan gaan we wachten. En of dat nou 10 minuten duurt of een paar uur? En als je dan zegt dat ze wellicht dat kleine stukje kunnen lopen kijken ze je aan alsof je Chinees praat...
Ik merk dit heel erg idd. Men kan van A naar B met lijn X. Als lijn X uitvalt, valt er misschien met een overstap nog de bestemming te bereiken maar als men uberhaupt eraan denkt, vindt men het vaak te veel gedoe.
Als je op Kralingse Zoom staat en je moet naar de Akkers, en lijn C valt uit, dan pak je toch de eerstvolgende lijn A of B en stap je toch over op Beurs? Natuurlijk zul je iets later zijn dan gepland maar je vertraging zal hoogstwaarschijnlijk zeer beperkt blijven.
hauptbahnhof schreef: ↑vr 02 mei 2025, 12:19
Tenzij de omloop van lijn 36 net zo lang (of iets korter is), is dat uiteraard niet te regelen. Je zit met de busomlopen en de chauffeursdiensten. En zeker tegenwoordig dat bussen vaak elektrisch zijn (geen idee of dat in dit geval ook zo is), kun je niet zo maar gaan schuiven met bussen.
En dat bedoelde ik dus, 36 vertrekt ongeveer om dezelfde tijd, en doet ongeveer even lang over een rit heen en terug
(Beide lijnen rijden overigens nog met dieselbussen)
En dan zit je nog met busomlopen en chauffeursdiensten.
En daar kan de RET echt niet mee gaan kloten want de vakbond zit de RET al op de hielen omdat ze te laconiek omgaan met de huidige CAO.
hauptbahnhof schreef: ↑vr 02 mei 2025, 12:19
Tenzij de omloop van lijn 36 net zo lang (of iets korter is), is dat uiteraard niet te regelen. Je zit met de busomlopen en de chauffeursdiensten. En zeker tegenwoordig dat bussen vaak elektrisch zijn (geen idee of dat in dit geval ook zo is), kun je niet zo maar gaan schuiven met bussen.
En dat bedoelde ik dus, 36 vertrekt ongeveer om dezelfde tijd, en doet ongeveer even lang over een rit heen en terug
(Beide lijnen rijden overigens nog met dieselbussen)
Waar worden chauffeurs afgelost op beide lijnen? Gewoon op Alex?
In dit geval zou het wel kunnen. Maar aan de andere kant, lijn 31 rijdt vrijwel niet met z'n uur-frequentie. Lijn 36 is dan aannemelijk een stuk drukker. daar een bus van laten vervallen maakt de situatie voor de volgende bus echt gaar. Op dit moment na alle afschalingen, is er niet echt ruimte om dit soort trucjes uit te halen, helaas.
Ja ok. die ritten kun je buiten beschouwing laten. Maar als de chauffeurs niet ergens anders dan Alex worden afgelost of hun pv-tijd hebben, dan moet het op zich prima kunnen, theoretisch gezien.
5.3 Rituitval
Reizigers moeten er vanuit kunnen gaan dat zij met het openbaar vervoer kunnen reizen. De vervoerder wordt daarom geacht zich maximaal in te spannen om rituitval te voorkomen. En mocht een rit onverhoopt toch uitvallen dan spant de vervoerder zich maximaal in om de overlast voor reizigers tot een minimum te beperken door vertrektijden van eerdere en latere ritten eventueel aan te passen en reizigers snel en goed te informeren over gewijzigde vertrektijden en eventuele alternatieve reismogelijkheden.
Oftewel zeker als de uitval al van te voren bekend is doordat een volledige personeelsdienst uitvalt zou de RET gewoon moeten bijsturen om te voorkomen dat er grote gaten in de dienstregeling vallen.
'Maximaal inspannen' is OV-taal voor de zooi de zooi laten.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
In een ver verleden (rond 2000) was het bij de metro nog wel gebruikelijk dat er bij een defecte metro kort gekeerd werd op De Tochten en alles met +3 reed tot er een uitrukker van de 's-Gravenweg kwam om het aantal wagendiensten weer op orde te rijden. Nu verlengd men zelfs niet eens meer de volgende rit tot Steendijkpolder naar Hoek van Holland na uitval maar mag je gewoon een half uur wachten.
Aanstand en volgend weekend rijden er geen metros tussen Capelsebrug en Schenkel door werkzaamheden aan de overweg (misschien oud nieuws voor jullie, maar ik ga het alsnog melden). Voor de 2 dagen worden er 3x 2 wagentrein SG3's gestald op Nesselande en 2x 2 wagentrein SG3 op Binnenhof van wat ik had begrepen. Blijkbaar geen solo inzet gek genoeg.
Is het trouwens al iemand opgevallen dat de halte posweg en de tijdelijke halte lengweg in hoogvliet na dinsdag tot half juli maar 1x per uur een bus langs gaat komen?
De RET heeft een nieuwe lijnennetkaart gepubliceerd. Wat mij opviel is dat de lijnen 65 en 79 er nog op staan, terwijl de routewijzigingen van o.a. lijn 32 via Damstraat en lijn 77 die via de Hillevliet blijft rijden wel zijn aangepast.
dylanwild94 schreef: ↑zo 04 mei 2025, 21:01
Is het trouwens al iemand opgevallen dat de halte posweg en de tijdelijke halte lengweg in hoogvliet na dinsdag tot half juli maar 1x per uur een bus langs gaat komen?
Gaat lijn 64 nou via de Steurweg en Baarsweg rijden? Op het kaartje stond Posweg, zoals de huidige lijnen.
Edit: Daarnaast lijkt lijn 64 de halte De Rietplaat over te slaan, in de dienstregeling tenminste, en wordt het lusje bij de Kijvelanden in de andere richting gereden dan op het kaartje.
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op zo 04 mei 2025, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
De RET heeft een nieuwe lijnennetkaart gepubliceerd. Wat mij opviel is dat de lijnen 65 en 79 er nog op staan, terwijl de routewijzigingen van o.a. lijn 32 via Damstraat en lijn 77 die via de Hillevliet blijft rijden wel zijn aangepast.
Waar dan? Ik zie alleen de 64. (Behalve dat ze bij Poortugaal zijn vergeten weg te halen dat 65 en 79 er eindigen)
dylanwild94 schreef: ↑zo 04 mei 2025, 21:01
Is het trouwens al iemand opgevallen dat de halte posweg en de tijdelijke halte lengweg in hoogvliet na dinsdag tot half juli maar 1x per uur een bus langs gaat komen?
Gaat lijn 64 nou via de Steurweg en Baarsweg rijden? Op het kaartje stond Posweg, zoals de huidige lijnen.
Edit: Daarnaast lijkt lijn 64 de halte De Rietplaat over te slaan, in de dienstregeling tenminste, en wordt het lusje bij de Kijvelanden in de andere richting gereden dan op het kaartje.
dylanwild94 schreef: ↑zo 04 mei 2025, 21:01
Is het trouwens al iemand opgevallen dat de halte posweg en de tijdelijke halte lengweg in hoogvliet na dinsdag tot half juli maar 1x per uur een bus langs gaat komen?
Gaat lijn 64 nou via de Steurweg en Baarsweg rijden? Op het kaartje stond Posweg, zoals de huidige lijnen.
Edit: Daarnaast lijkt lijn 64 de halte De Rietplaat over te slaan, in de dienstregeling tenminste, en wordt het lusje bij de Kijvelanden in de andere richting gereden dan op het kaartje.
Lusje De Kijvelanden in de dienstregeling van lijn 64 staat gewoon goed. Eerst halte Antes / De Kas dan De Kijvelanden en dan gaat de bus terug naar halte Antes / Albeda en halte Antes... geen idee wat je bedoeld met het staat niet goed...
Welk kaartje heb je het over? De route op kaart en in de dienstregeling staat vanaf het begin af aan al goed voor lijn 64. Halte Antes / De Kas wordt in 1 richting gereden net zoals halte De Kijvelanden. Andere 2 haltes op het Antes terrein in beide richtingen.
Dit is niet planmatig, het kan zijn dat alle 4 deze slagen in dezelfde dienst vallen. En als de chauffeur door wat voor rede dan ook, afwezig is. Kan het zijn dat alle 4 de slagen uitvallen. Lullig, maar waarschijnlijk is er geen oplossing gevonden