Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Nitein-Repart
Berichten: 4175
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Bericht door Nitein-Repart »

Het lijkt erop dat de 30900 op Koningsdag ook niet op Arnhem Velperpoort gaat stoppen, tenminste als ik de reisplanners moet geloven.

Die halfuursstoptreindienst tussen Apeldoorn en Zutphen op Koningsdag lijkt mij best onzinnig. In Apeldoorn is er zodoende geen enkele aansluiting meer richting het Westen aangezien zowel de 1500 als de 140 niet rijden tussen Amersfoort en Deventer/Hengelo. Laat dan gewoon de 30400 de hele dag rijden, zodat er in de Apeldoorn nog aansluiting is op de 1700 richting het Westen.
-
Sorry_geen_dienst
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Bericht door Sorry_geen_dienst »

Wordt tijd dat de NS de Intercity's naar het oosten weer op het andere kwartier gaat laten rijden, zoals het vroeger ook was, dan is er in Apd weer een mooie korte overstap van/naar het westen. Stations als Kbk en Vem niet bedienen is niet echt wenselijk, het zal je misschien verbazen maar deze stations hebben echt een aanzienlijk reizigersaanbod, ook met koningsdag, stations voorzien best sterk in regionale reisbehoefte.
dennistd
Berichten: 5714
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Bericht door dennistd »

Dan is er weer geen aansluiting vanaf alle niet-IC-stations in Twente....
Rikkel
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Bericht door Rikkel »

Het valt me op dat er geen vervangende halte Waarlo in Velswijk (Zelhem) voor lijn 51 ri. Doetinchem. Is voor het paasvuur. De laatste jaren stond deze tegen over loonbedrijf Looman. Aangezien nu volgende week de halte Waarlo ri. Vorden 2 dagen buiten gebruik is. Je zou dezelfde halte kunnen gebruiken voor deze omleiding. Aannemde dat er via Zelhem gereden wordt rond koningsdag.

https://www.arriva.nl/plan-je-reis/stor ... filter=bus

Afbeelding
Rood = tijdens paasvuur.
Blauw = tijdens koningsdag.
Groen = plek tijdelijke halte vorige jaren.
henrivanderweijden
Berichten: 953
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Bericht door henrivanderweijden »

T-hijs schreef: do 17 apr 2025, 17:23 Beetje jammer dat dat artikel achter een betaalmuur zit...
Tja, voor niets gaat de zon op he? Journalisten en uitgevers van kranten willen ook graag geld verdienen.
cassie127
Berichten: 7290
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Bericht door cassie127 »

dennistd schreef: za 19 apr 2025, 15:18 Dan is er weer geen aansluiting vanaf alle niet-IC-stations in Twente....
Plus dat je dan ook de keuze moet maken of de trein nog wel standaard naar Utrecht rijdt omdat je dan in het pad van de 500/600 komt.

Daarnaast past het een kwartier verschuiven momenteel niet rond Deventer.

Maar hoe de dienstregeling nu ligt los je met een kwartier verschuiven niets op zonder ingrijpende aanpassingen in het hele land. Verschuif je de 1700 dan moet de 3600 ook een kwartier verschuiven i.v.m. geen capaciteit in Deventer, daarmee verschuift de knoop in Zutphen met een kwartier en o.a. die in Zwolle en Hengelo ook, daar los je dan met de aansluiting in Apeldoorn helemaal niets mee op.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Nitein-Repart
Berichten: 4175
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Bericht door Nitein-Repart »

Sorry_geen_dienst schreef: vr 18 apr 2025, 21:37 Wordt tijd dat de NS de Intercity's naar het oosten weer op het andere kwartier gaat laten rijden, zoals het vroeger ook was, dan is er in Apd weer een mooie korte overstap van/naar het westen. Stations als Kbk en Vem niet bedienen is niet echt wenselijk, het zal je misschien verbazen maar deze stations hebben echt een aanzienlijk reizigersaanbod, ook met koningsdag, stations voorzien best sterk in regionale reisbehoefte.
In de spitsuren biedt de 1500 een snelle overstap in Apeldoorn op de 17800. 's avonds en in het weekend biedt de 30400 een snelle overstap in Apeldoorn vanuit de 1700. Alleen in de daluren is er niet altijd aansluiting vanuit de 1700 op de 17800, omdat de 1500 niet rijdt. Het enige alternatief is dan om de 17800 een kwartier te draaien, zodat er altijd aansluiting is in Apeldoorn vanuit de 1700 op de 17800, maar dan valt de 17800 volledig buiten de knoop in Zutphen. Daarmee dupeer je meer reiziger dan met de huidige situatie. Zutphen heeft in het weekend de 30400 die in Apeldoorn aansluiting biedt op de 1700, Apeldoorn de Maten heeft dan nog de stadsbus. Je houdt enkel Klarenbeek en Voorst-Empe over als stations die in Apeldoorn een lange overstap hebben op de 1700. Daarvoor ga je geen dienstregeling bouwen.
-
cassie127
Berichten: 7290
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Bericht door cassie127 »

1500 rijdt nu in de daluren 1×/2 uur op het andere uur rijdt de IC Berlijn waardoor je in Apeldoorn (op papier) uurlijks een aansluiting hebt. Vanaf 2026 rijdt de 1500 ook in de daluren ieder halfuur (behalve als de IC Berlijn rijdt). Daarmee zou dat probleem eigenlijk verholpen zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
StefanRijnhoutjes
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Eigenlijk zou lijn 146, toch veel beter in Utrecht passen aangezien die eigenlijk Hagestein en Everdingen met de grotere stad verbindt en alleen maar door Culemborg in Gelderland wordt gereden (al wordt die natuurlijk wel gekoppeld aan de lijn naar Tiel maar alsnog)
waldo79
Berichten: 8498
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Bericht door waldo79 »

146 zie ik toch als het historische verlengstuk van 46 en daarmee als een Gelderse lijn.
Tjekken
Donateur
Berichten: 187
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Bericht door Tjekken »

Dat is ook zo, de 46 is ooit gesplitst in de 146 en 46.
Overigens worden ze bij het ingaan van de nieuwe concessie weer samengevoegd tot één lijn 46.
CamilleKreemers
Berichten: 4586
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Bericht door CamilleKreemers »

Wat was de gedachte achter het knippen?
Heel_Holland_Spot
Berichten: 323
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Om voor betere aansluitingen op de trein te zorgen. Hier hadden meer mensen profijt van dan een rechtstreekse verbinding (volgens de Wiki).
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
OVSpotterReko
Berichten: 20
Lid geworden op: za 29 jul 2023, 00:34

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Bericht door OVSpotterReko »

StefanRijnhoutjes schreef: zo 04 mei 2025, 12:40 Eigenlijk zou lijn 146, toch veel beter in Utrecht passen aangezien die eigenlijk Hagestein en Everdingen met de grotere stad verbindt en alleen maar door Culemborg in Gelderland wordt gereden (al wordt die natuurlijk wel gekoppeld aan de lijn naar Tiel maar alsnog)
Goed om te weten dat ik niet de enige ben die zich hier aan stoort. Ik hoop echt dat hier ooit een ontwikkel bij gaat ontstaan want nu is (en blijft het ook) een lijntje die niemand wilt pakken (waaronder ikzelf) :(
Heel_Holland_Spot
Berichten: 323
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Na welke ontwikkelingen zou je de 146 dan wel pakken?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3216
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Bericht door nvdw »

waldo79 schreef: zo 04 mei 2025, 12:54 146 zie ik toch als het historische verlengstuk van 46 en daarmee als een Gelderse lijn.
Het is natuurlijk maar net wat je als referentie neemt. Het was tot 1989 een lijn van Westnederland (en daarvoor Twee Provinciën/De Vereeniging). Zuidooster had op zijn beurt ook een losliggend lijntje (de 49), er is met gesloten beurs geruild, de bus tussen Culemborg en Vianen werd een Gelderse aangelegenheid en iedereen was blij. Denk ik ;)

Belangrijker dan de vraag of het een Utrechts of Gelders lijntje moet zijn: wat schiet de reiziger ermee op? Tenzij je een doorgaande verbinding over Vianen heen weet te maken (en dan naar Utrecht in plaats van, zeg, IJsselstein of Houten) is het lood om oud ijzer wie het rijdt.
Feed the childrens
huibf
Donateur
Berichten: 4370
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Bericht door huibf »

Rikkel schreef: zo 20 apr 2025, 14:11 Het valt me op dat er geen vervangende halte Waarlo in Velswijk (Zelhem) voor lijn 51 ri. Doetinchem. Is voor het paasvuur. De laatste jaren stond deze tegen over loonbedrijf Looman. Aangezien nu volgende week de halte Waarlo ri. Vorden 2 dagen buiten gebruik is. Je zou dezelfde halte kunnen gebruiken voor deze omleiding. Aannemde dat er via Zelhem gereden wordt rond koningsdag.

https://www.arriva.nl/plan-je-reis/stor ... filter=bus

Afbeelding
Rood = tijdens paasvuur.
Blauw = tijdens koningsdag.
Groen = plek tijdelijke halte vorige jaren.
Fijn om het hier te melden. Maar geef je opmerking door aan de vervoerdee. Dan wordt er naar gekeken....
OVSpotterReko
Berichten: 20
Lid geworden op: za 29 jul 2023, 00:34

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Bericht door OVSpotterReko »

Heel_Holland_Spot schreef: ma 05 mei 2025, 18:41 Na welke ontwikkelingen zou je de 146 dan wel pakken?
1x per uur is helaas echt helemaal niets, ik heb vaak zat vast gestaan omdat ik de bus net miste door vertraging elders. Als je dan een uur moet wachten baal je wel ontzettend. Nu is het wachten op station Culemborg geen probleem, daar heb je de gezellige Stations Huiskamer, maar een uur moeten wachten op Vianen Lekbrug is geen feest. 2x per uur zou al ontzettend fijn zijn, 4x zou helemaal geweldig zijn (maar wel te veel gevraagd ben ik bang haha).

De rij tijden zijn naar mijn mening wel prima, dat de lijn tot 20:00 is niet altijd fijn maar geen mega groot probleem. De oude lijn 44 van U-OV (die tot 2025 reed) reed tot 18:00, dat zorgde er nog best vaak voor dat ik niet thuis kwam. Het rijden in het weekend lijkt mij wel een pre. Als de bus dan 1x per uur rijdt zou ik daar op zich vreden mee hebben.

Een verbetering in het RRReis HalteTaxi is voor mij ook een ding. Het is heel leuk dat de bus als belbus rijdt, maar als deze niet bij mijn halte komt, heb ik er alsnog niets aan. De belbus rijdt gewoon langs mijn eigen halte dus waarom hij daar niet kan stoppen begrijp ik niet. Maar ditzelfde probleem heb ik ook met U-Flex.

Als het zou betekenen dat de bus weer met een 8p busje wordt gereden als in het verleden gedaan is lijkt mij dat helemaal prima. Wel met de kanttekening dat er tijdens de spits een grote bus moet zijn. De hele reden dat ze overgestapt waren naar groot materieel is, omdat veel mensen niet meer konden in stappen, met name wanneer het regende en alle scholieren dus de bus naar Culemborg pakte.
Youri
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 04 okt 2023, 10:53
Locatie: Krimpenerwaard
Contacteer:

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Bericht door Youri »

Volgens een post op LinkedIn van Arriva zal Vrijdag 9 mei de eerste GTW in RRReis kleuren in dienst komen.
𝗣𝗿𝗶𝗺𝗲𝘂𝗿! 𝗘𝗲𝗿𝘀𝘁𝗲 𝗥𝗥𝗥𝗲𝗶𝘀-𝘁𝗿𝗲𝗶𝗻 𝘃𝗮𝗻 𝗔𝗿𝗿𝗶𝘃𝗮 𝗶𝗻 𝗱𝗶𝗲𝗻𝘀𝘁𝗿𝗲𝗴𝗲𝗹𝗶𝗻𝗴!
Op vrijdag 9 mei gaat de eerste trein van Arriva in de RRReis-kleuren de dienstregeling in op het baanvak Zutphen-Winterswijk en Zutphen-Apeldoorn.
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5847
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Bericht door Lijn 45 »

gkw1969
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Bericht door gkw1969 »

Zojuist in Apeldoorn

Afbeelding
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten