Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
-
- Berichten: 1988
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Dat het geen waardeoordeel was vind ik moeilijk te geloven, gezien je verwoording "niet gewoon, zoals iedereen, als quote". En dat je in je volgende post zegt "omdat het [ongelofelijk] irritant is".
-
- Berichten: 1894
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
IIVQ waardeert dit bericht.Dionysusnu schreef: ↑do 08 mei 2025, 12:35 Dat het geen waardeoordeel was vind ik moeilijk te geloven, gezien je verwoording "niet gewoon, zoals iedereen, als quote". En dat je in je volgende post zegt "omdat het [ongelofelijk] irritant is".
Tsja. Ik kom hier om iets te leren over ontwikkelingen in het OV, niet om op spel-, taal-, grammatica- en opmaakfouten gewezen te worden, door mensen die hypocriet wel een waardeoordeel in andermans post lezen terwijl die net zo (on)neutraal is als hun eigen post. Helaas lijkt dat soms meer het hoofddoel van sommige forummers dan het OV.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 864
- Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Graag weer terug naar deze mooie concessie met het gevarieerde wagenpark in plaats van elkaar blijven bestoken met opmerkingen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
De 904 wordt vandaag na de 2 ochtendspitsslagen tot nu toe de hele ochtend al ingezet. Niet kapot te krijgen dat oude spul! 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 1789
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Wel jammer dat dit niet correct in de reisinformatie verschijnt, zoals wel beloofd aan ROCOV Gelderland... 

-
- Berichten: 4614
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
- Locatie: IJsselstein
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Vandaag reed de plan V tot ca 15:30 (t/m 31442); zelf even een slag 31437 / 31438 mee gereden.
In mijn hoofd was het altijd veel geschok, gepiep en gekraak en gillende remmen, maar tijdens het rijden viel me vooral op dat het best stil en soepel ging.
In mijn hoofd was het altijd veel geschok, gepiep en gekraak en gillende remmen, maar tijdens het rijden viel me vooral op dat het best stil en soepel ging.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8761
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Dikke kans dat dat gewoon niet gaat werken. Ingewikkeld verhaal, maar NS heeft geloof ik alleen omloop info van zichzelf en niet van andere vervoerders. Wijzigingen op de dag zelf komen dus geloof ik nooit mee bij regionale vervoerders...iamthedutchdude schreef: ↑ma 12 mei 2025, 12:07 Wel jammer dat dit niet correct in de reisinformatie verschijnt, zoals wel beloofd aan ROCOV Gelderland...![]()
-
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Volgens mij moet de vervoerder dit dan via het Orderportaal van ProRail melden via optie wijzigen materieel.... Maar of het daarmee ook correct in de reisinformatie komt...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40629
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Het is kennelijk wel te doen. De Plan V ritten op 3 mei stonden met een tweetje op de TBPs terwijl er normaal op de Valleilijn altijd een drietje (Flirt) in de reisinformatie staat ookal rijdt er een Protos.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8761
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Speciaal aangevraagd per fax
Ik zie dat je gelijk hebt, maar zie verder geen aanpassingen op andere dagen https://treinposities.nl/vertrekstaat/h ... 2025-05-03 (maar heb ook weer niet elke dag bekeken)

-
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Op 3 mei waren het geplande ritten en was dit materieel zo in het plansysteem ingevoerd, wat daar als materieel ingevoerd is bij niet NS treinen wordt overgenomen in de reisinformatie.
Omdat een MAT'64 nogal afwijkt van de rijkarakteristieken van een FLIRT/Protos en hierdoor licht afwijkende rijtijden nodig heeft staan de ritten die hiermee gepland zijn daarom met mat'64 in de reisinformatie omdat dit zo uit het plansysteem komt. Tussen FLIRT en Protos maakt men bij de planning dat onderscheid niet, waardoor je daar niet kunt zien welke omloop met welk materieel rijdt.
De Valleilijn is overigens een van de weinige lijnen waar de geplande materieelinzet in de reisinformatie niet overeenkomt met de daadwerkelijke inzet. Als je op andere trajecten kijkt van Keolis, Arriva of Qbuzz zie je per rit de samenstelling waarmee de rit ook daadwerkelijk gereden wordt.
Omdat een MAT'64 nogal afwijkt van de rijkarakteristieken van een FLIRT/Protos en hierdoor licht afwijkende rijtijden nodig heeft staan de ritten die hiermee gepland zijn daarom met mat'64 in de reisinformatie omdat dit zo uit het plansysteem komt. Tussen FLIRT en Protos maakt men bij de planning dat onderscheid niet, waardoor je daar niet kunt zien welke omloop met welk materieel rijdt.
De Valleilijn is overigens een van de weinige lijnen waar de geplande materieelinzet in de reisinformatie niet overeenkomt met de daadwerkelijke inzet. Als je op andere trajecten kijkt van Keolis, Arriva of Qbuzz zie je per rit de samenstelling waarmee de rit ook daadwerkelijk gereden wordt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
De vier ritten die in de ochtendspits met Plan V gepland staan hebben echter exact dezelfde rijtijden als de latere ritten met Protos of Flirt...Omdat een MAT'64 nogal afwijkt van de rijkarakteristieken van een FLIRT/Protos en hierdoor licht afwijkende rijtijden nodig heeft
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8761
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
De grap is dus ook dat ze gewoon door blijven rijden met Mat'64 zonder problemen en zonder te herplannen...
- ArrivaBas
- Berichten: 9512
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Het maakt natuurlijk nogal een verschil of de afwijkingen in de rijtijden gaan om seconden of hele minuten. Dat eerste komt alleen in de dienstregeling te staan als je door de afwijking in een andere minuut vertrekt (bijvoorbeeld om 7:12:03 in plaats van 7:11:54).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 1894
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Bovendien lijkt me dat in praktijk de andere rijkarakteristieken van mat '64 nog meer zichtbaar worden bij moeilijk weer (eerste regen, dauw of blaadjes*) omdat Mat '64 niet voorzien is van hippe technieken als ABS en "tractiecontrole" (of iig niet zo geavanceerd). Bovendien heeft Mat '64 bij het optrekken minder vermogen want weerstandsschakeling dus evt vertraging loop je er minder uit.
* Plan V heeft blokkenremmen dus minder last van blaadjes bij het afremmen. Bij optrekken heb je daar niets aan.
* Plan V heeft blokkenremmen dus minder last van blaadjes bij het afremmen. Bij optrekken heb je daar niets aan.
-
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Nou is 07:12:03 in de planning niet mogelijk. Dat gaat in tienden, oftewel: :00, :06, :12, :18, :24, :30, :36, :42, :48, :54ArrivaBas schreef: ↑vr 16 mei 2025, 16:01 Het maakt natuurlijk nogal een verschil of de afwijkingen in de rijtijden gaan om seconden of hele minuten. Dat eerste komt alleen in de dienstregeling te staan als je door de afwijking in een andere minuut vertrekt (bijvoorbeeld om 7:12:03 in plaats van 7:11:54).
Maar in dit geval is de MAT'64 iets sneller ten opzichte van de FLIRT, waardoor je 2 tienden meer rijtijdspeling hebt ten opzichte van de ritten die gepland zijn met FLIRT, waar dat verschil hem in zit? De MAT'64 heeft bij korte stops een stoptijd die één tiende minder is ten opzichte van de FLIRT.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Ook vandaag rijdt de 904 langer dan gepland, op de Railcam zag ik 'm zojuist uit Amersfoort vertrekken richting Barneveld.
50 jaar oud rijdt nog altijd soepeltjes
50 jaar oud rijdt nog altijd soepeltjes

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Ivan
- Berichten: 309
- Lid geworden op: di 26 nov 2024, 23:48
- Locatie: Tilburg
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Een protos (5035) komt zojuist door Tilburg gereden, in de richting van Roosendaal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten