Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Revolution is een heel slap aftreksel van Heroes. En dat nummer was al niet sterk. Ik ben blij dat de gladde overgeproduceerde saaie popliedjes dit keer het nakijken hebben in Zweden. Er mag wel weer even wat meer pit in komen.
Måns toonde zich wel (samen met John Lundvik) een heel slechte verliezer trouwens door kritiek te geven op de organisatie waarom nummers als die van KAJ worden toegelaten in de nationale wedstrijd, omdat deze vooral om de act zouden draaien. Maar ook zonder act blijft dat nummer gewoon staan, in tegenstelling tot Revolution. De staging maakt er nog iets van. Revolution staat vooral vanwege de naam Måns en omdat het uit Zweden komt. Als een land als Malta met dat nummer naar het ESF zou gaan, zou het niet eens de finale halen.
Sterker nog, Malta heeft in 2018 zoiets gedaan ('Taboo' van Christabelle, geschreven door o.a. de Zweed Thomas G:son), en inderdaad: 13e in de halve finale.
Dit jaar stuurt Armenië een lied van dezelfde G:son ('Survivor' van Parg), en de wedkantoren zijn niet enthousiast.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
Het viel me ook op dat best wel wat liedjes van het Melodifestivalen geschreven waren door Anderz Wrethov, Jimmy Thörnfeldt of hun allebei. Ik begon bijna te denken dat die twee *alle* Melodifestivalen liedjes hadden geschreven
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
April064 schreef: ↑do 06 mar 2025, 10:26
Het verbaast mij dat Claude het zo goed doet bij de bookmakers, het is een best saai nummer en de zinnetjes Frans helpen het niet (deels ook omdat ik zelf Frans spreek en dus weet dat het heel generieke woorden zijn). Toen hij was bekendgemaakt voorspelde ik een "iets interessantere versie van het VK in 2024", en die voorspelling is helaas uitgekomen.
Het is het Eurovisiesongfestival. Je kunt met generieke, en makkelijke woorden het verst komen. Intellecteule diepgang is mooi maar verwatert snel omdat de meeste televoters de muziek dan simpelweg niet verstaan laat staan worden meegesleept.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Z2N schreef: ↑di 13 mei 2025, 21:19
Met het tijdsverschil (groetjes vanuit Brexitanië) is het even wennen dat de show al om 20:00 begint, maar ik heb op tijd BBC One gevonden.