Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
erjeebee

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door erjeebee »

Matt schreef: zo 20 apr 2025, 19:37 Paashaaskaas
Ik kan Matts plaatje niet zien, maar het is vast niet zo artistiek als de kaasaarspaashaasstaart
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Wie het zich nog kan herinneren: vorig jaar februari heeft de rechtbank bepaald dat online supermarkten zoals Picnic en Flink ook gebonden zijn aan de CAO supermarkten. Vervolgens heeft de toenmalig minister van sociale zaken tot 1 juli 2024 dispensatie gegeven voor de algemeenverbindendverklaring van de CAO supermarkten voor online supermarkten. Daarna zijn de online supermarkten nog altijd niet overgestapt naar de CAO supermarkten. Vorige maand is het hoger beroep behandeld bij de rechter, die doet naar verwachting volgende week uitspraak of het nu eindelijk een keer voorbij is met de rare CAO praktijken van Picnic en Flink. Prins Constantijn roept nu op LinkedIn dat de online supermarkten volgens hem gelijk hebben, en dat innovatie in Nederland door wet- en regelgeving wordt tegengehouden, waardoor personeel voor online supermarkten veel te duur zou zijn om te kunnen innoveren.
Spoiler: show
Nou sorry hoor, boe hoe hoe, die arme medewerkers persen de online supermarkten helemaal uit :cry: Echt pleurt toch een eind op joh :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Mensen onderbetalen en weinig rechten toekennen, is niet bepaald innovatief...
Dus meneer Constantijn, u kletst uit uw nek...
En blandning av sött och salt.
en-es

Bericht door en-es »

Ja stel je voor, al die regels die het de werkgevers zo moeilijk maken waardoor ze hun werknemers niet kunnen uitbuiten. :shock:
ICE11

Bericht door ICE11 »

Suus schreef: do 01 mei 2025, 21:55 Prins Constantijn roept nu op LinkedIn dat de online supermarkten volgens hem gelijk hebben, en dat innovatie in Nederland door wet- en regelgeving wordt tegengehouden, waardoor personeel voor online supermarkten veel te duur zou zijn om te kunnen innoveren.
Heeft hij misschien aandelen aan de onlinesupermarkten en vreest voor zijn dividend?
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Hahaha de tering, wat zijn het toch ook een stelletje proleten die Oranjes. Wat nu koning is trouwt met een gangsterdochter, die met die dikke bril is een onversneden huisjesmelker en nu begint er eentje op het Silicon Valleyfluitje te blazen. Om over de foute ingetrouwde Duitsers nog maar te zwijgen.

Als we niet oppassen worden we straks gewoon weer een absolute monarchie ingerommeld met Wilders als lakei.
Hainje

Bericht door Hainje »

Misschien gewoon tijd om die kiet af te schaffen. De status in ieder geval, ze mogen nog best gewoon blijven leven.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Tribunalen!1!!
Hainje

Bericht door Hainje »

*O*
Zijn sowieso allemaal nazi's, dus een Neurenbergje 2.0 moeten we wel ergens tussendoor kunnen fietsen.

Anyway, liggen er nog paaseitjes in de supermarkt? :D
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Nee, maar ik zag wel Mozartkugeln liggen in de plaatselijke Lidl, om een beetje in het Anschlußthema te blijven.
Durashift

Bericht door Durashift »

TffpaA schreef: vr 02 mei 2025, 09:27 Hahaha de tering, wat zijn het toch ook een stelletje proleten die Oranjes.

(..) en nu begint er eentje op het Silicon Valleyfluitje te blazen. (..)
Dat deed hij al, als speciaal gezant van Techleap; ons nationale start-up initiatief. :X

Hij was, samen met zijn dochter, bij een opening in Almelo. Iets met kleding retourneren enzo..
(..)Prins Constantijn en prinses Eloise waren aanwezig bij de officiële opening van het nieuwe geautomatiseerde magazijn van Bleckmann in Almelo, waar de logistieke expert en het digitale modeplatform Otrium een geavanceerde AutoStore-oplossing van Kardex onthulden. Hun bezoek onderstreepte de samensmelting van technologische innovatie en duurzaamheid in de fashion logistiek.

Koninklijke goedkeuring van innovatie

Tijdens het evenement onthulde Prins Constantijn, speciaal gezant van Techleap, het nationale startup-initiatief van Nederland, een speciaal gemerkte AutoStore-robot met het Techleap-logo. Zijn aanwezigheid onderstreepte het belang van innovatie en technologisch leiderschap voor de toekomst van de Nederlandse industrie. (..)
~~ blablabla
(..)Otrium, met hoofdkantoor in Amsterdam, werkt samen met meer dan 300 modemerken om de levenscyclus van kleding te verlengen en ervoor te zorgen dat elk geproduceerd item een thuis vindt.(..)
https://www.transport-online.nl/82544/k ... nn-almelo/
Durashift

Bericht door Durashift »

Ik vind het toch wel verbazend dat de huidige, digitale, prijskaarten in (enkele) supermarkten nog kunnen afwijken van de prijs aan de kassa/op de kassabon.

Gisteren moest ik flessen water kopen. Er was nog keuze uit die van Spa (kleine AH, warme dag, dus veel was al verkocht).
Nu was de Spa in de Bonus, zo'n omverpakking van 6 flessen was twee betalen en drie meenemen. Voor 12,€58 zou ik drie omverpakkingen hebben, 18 liter in totaal. Nu bleek dit dus de 1 liter variant te zijn...

Ik had wel wat liters nodig.. maar omdat e.e.a. nogal dicht op elkaar stond had ik dus al twee omverpakkingen in het mandje gezet en toen vielen mij de verschillen in formaat op. Ik had één verpakking van 6x1 liter en één verpakking van 6x1,5 liter. :roll:

Nou, ik nog ff naar de prijzen kijken.. en wat bleek: die 1,5 liter flessen water kosten € 6,29 als omverpakking. Twee verpakkingen geven mij dan ook 18 liter water voor € 12,60. Wél iets makkelijker mee te nemen voor mij. Dus ik liet de aanbieding voor wat die was.. om er vervolgens na het afrekenen achter te komen dat één zo'n verpakking van zes flessen water van 1,5 liter € 6,79 kostte. Was ik dus toch één euro meer kwijt dan dat ik dacht toen ik dat digitale prijskaartje in de winkel zag. :(
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Bedoel je met omverpakking gewoon sixpack? Ik kende dat woord namelijk niet.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
erjeebee

Bericht door erjeebee »

Omverpakking is een verpakking die om reeds verpakte artikelen zit. Omverpakking kan een sixpack zijn, kan een doos met 24 blikjes zijn, kan van alles zijn.
Ik vind het een lelijk woord trouwens, voelt pleonastisch aan hoewel het dat niet is (de verpakking zit om het artikel, bijv het water, en de "om" zit daar weer omheen). Aan de andere kant heb ik er geen beter woord voor, dus ik zal er mee moeten leren leven :Y
nvdw
Donateur

Bericht door nvdw »

Collo.
Feed the childrens
erjeebee

Bericht door erjeebee »

Schat, ik ga even een collootje bier halen....

Effe wennen.....

Bericht door Post »

Ik ga een omverpakking bier is bij jullie thuis een gangbare uitdrukking?
Youri
Contacteer:

Bericht door Youri »

In het geval van een krat met 24 flesjes zal het gaan om "een kratje bier". Wanneer het blikjes betreft zal het om "een traytje bier" gaan. Ik dacht dat dat de manier was hoe het overal ging, maar schijnbaar niet
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
trolly

Bericht door trolly »

Hier spreken we meestal van "een pallet bier" (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Youri
Contacteer:

Bericht door Youri »

Daar moeten dan toch wel verschrikkelijk veel kratten op staan _O-
erjeebee

Bericht door erjeebee »

Omverpakkingen noemen ze hier een "pack", maakt niet uit of het bijv. een doos is of een plastic omhulsel.
Uitzondering 1: bier in 24 of 30 verpakking. Dat noemen ze een "case" terwijl er allang geen kratten meer worden gebruikt.
Uitzondering 2: Als je wijn per doos (van 6) koopt noemen ze dat ook een "case" (maar 6 biertjes is een "pack")

Bij ons thuis noemen we het gewoon "bier" (we kopen altijd 24 of 30, nooit 6 want alcohol is al duur genoeg en de prijs per stuk is veel hoger als je er 6 koopt ipv 24 of 30) en "wijn" (kopen we altijd per doos) dus we hebben niet het probleem dat we de omverpakking moeten benoemen :)
erjeebee

Bericht door erjeebee »

trolly schreef: wo 14 mei 2025, 09:52 Hier spreken we meestal van "een pallet bier" (A)
Voor trolly is dat een maandvoorraad: 2016 biertjes :Y
erjeebee

Bericht door erjeebee »

Youri schreef: wo 14 mei 2025, 10:13 Daar moeten dan toch wel verschrikkelijk veel kratten op staan _O-
valt wel mee: 3*4*7 = 84
Youri
Contacteer:

Bericht door Youri »

Vermenigvuldig dat met de gemiddelde prijs van een krat (Heineken), €19 * 84 = €1.596. Kan je toch weer een weekendje in de gemiddelde Nederlandse keet mee vooruit.
Durashift

Bericht door Durashift »

TomSteyl schreef: wo 14 mei 2025, 06:32 Bedoel je met omverpakking gewoon sixpack? Ik kende dat woord namelijk niet.
Ja, je zou het ook een sixpack kunnen noemen, want het waren zes flessen water in zo'n plastic seal.
Bij een sixpack heb ik dan weer de associatie van zes blikjes drank bij elkaar.

Collo vind ik ook wel een toepasselijk wordt. Het is namelijk één eenheid van zes flessen water. Je hoeft ook maar één keer te scannen.
Plaats reactie