Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik vroeg me al af hoe ze dat van plan waren: 3666 kwam volgens de planner op 3 aan in 's-Hertogenbosch, de 152 zou met slechts 2 minuten later vertrek op 3b staan...
Dat werd dus aankomst op 3a en op 3b een ICE aangekondigd als IC naar Zwolle
Verklaart wel waarom de overstap op de IC naar Enkhuizen niet uit de planner tevoorschijn kwam, maar ik vond het wel best want kon zo ook eens een ICE3neo met nieuw interieur uitproberen. Had tot nu toe alleen het oude nog getroffen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daarnet netjes optijd aangekomen met de ic naar Zwolle op spoor 1 Tilburg. Staat daar nog de ic naar Eindhoven van 20.24 met +10 aangekondigd. Die was inmiddels al weg daar.
Na een omroep van de hc zijn de reizigers die haastig ingestapt waren snel weer uitgestapt.
Eigenlijk is het GEMIST in de reisinformatie:
Lijn 43 Arnhem - Apeldoorn rijdt 6 weken lang een omleiding tussen Loenen en Beekbergen. Maar deze is bij zowel Rrreis (waar dit deel van het traject onder valt) als bij Breng (die ook op deze lijn rijdt) niet terug te vinden. Er rijdt een pendelbus tussen Hagenbrug en De Wipselberg, maar die is niet eens te vinden op 9292. Voor de vervallen haltes geeft 9292 HalteRrreis aan.
Ik heb dit inmiddels al aangekaart bij Rrreis Veluwe Zuid en Breng Arnhem.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
EBS verwerkt aangepaste routes, ook bij langdurige werkzaamheden helaas niet standaard in de reisinformatie
Door werkzaamheden rijden de buslijnen in Raalte momenteel niet naar het station, maar in de reisinformatie lijkt het alsof de bus er nog wel komt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Waarschijnlijk niet, Transdev/Hermes/Connexxion doet dat ook niet. Tenzij er daadwerkelijk een andere dienstregeling aan hangt of de omleiding langer dan een bepaalde tijd duurt (lijn 33 Arnhem-Nijmegen).
Overigens doet EBS het straks wel in Haaglanden waarbij lijn 355 een omleiding krijgt. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat het dienstenpakket aangepast moet worden i.v.m. pauzes en omlopen.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
cassie127 schreef: ↑wo 14 mei 2025, 10:03
EBS verwerkt aangepaste routes, ook bij langdurige werkzaamheden helaas niet standaard in de reisinformatie
Is dat niet verplicht?
In OV Info krijg je als je Haltes Station en Kruisstraat in Raalte op zoekt alleen een informatietekst die ook op de DRIS getoond wordt dat de halte niet aangedaan wordt. Maar staan de bussen zelf nog gewoon tussen de lijst van vertrekkende bussen. Daardoor kloppen reisadviezen van 9292 of de NS app ook niet.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
gkw1969 schreef: ↑wo 14 mei 2025, 10:41
Waarschijnlijk niet, Transdev/Hermes/Connexxion doet dat ook niet. Tenzij er daadwerkelijk een andere dienstregeling aan hangt of de omleiding langer dan een bepaalde tijd duurt (lijn 33 Arnhem-Nijmegen).
Overigens doet EBS het straks wel in Haaglanden waarbij lijn 355 een omleiding krijgt. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat het dienstenpakket aangepast moet worden i.v.m. pauzes en omlopen.
gkw1969 schreef: ↑wo 14 mei 2025, 09:40
Eigenlijk is het GEMIST in de reisinformatie:
Lijn 43 Arnhem - Apeldoorn rijdt 6 weken lang een omleiding tussen Loenen en Beekbergen. Maar deze is bij zowel Rrreis (waar dit deel van het traject onder valt) als bij Breng (die ook op deze lijn rijdt) niet terug te vinden. Er rijdt een pendelbus tussen Hagenbrug en De Wipselberg, maar die is niet eens te vinden op 9292. Voor de vervallen haltes geeft 9292 HalteRrreis aan.
Ik heb dit inmiddels al aangekaart bij Rrreis Veluwe Zuid en Breng Arnhem.
Lijn 43 staat (inmiddels?) wel met de omleiding in de reisinfo verwerkt. RRReis heeft er een nieuwsbericht over, maar het mist inderdaad op de verstoringslijsten van zowel RRReis als Breng.
Bij Cxx is iets óf een in de drgl geregelde omleiding, óf het staat bij de omleidingen en verstoringen (en in dat laatste geval zijn de begin- en eindtijden van ritten gelijk, en zijn er alleen vervallen haltes en alternatieven daarvoor.
Lijn 43 is eem bijzondere, die wordt door zowel CxxHerresDev als ... Arriva? ... gereden, ik weet niet hoe dat zit bij omleidingen, ik kan me zo voorstellen dat die er dubbel in komen, zowel de Arriva- als Transdevritten.
43 wordt gezamenlijk gereden door Breng (Hermes met een hoedje op, Arnhem-Nijmegen) en RRReis (Hermes met een hoedje op, Veluwe-Zuid). Zo te zien staat de lijn daarom simpelweg als 1 lijn in de reisinfo, gereden door CXX met de merknaam RRReis.
IIVQ schreef: ↑do 15 mei 2025, 17:05
Bij Cxx is iets óf een in de drgl geregelde omleiding, óf het staat bij de omleidingen en verstoringen (en in dat laatste geval zijn de begin- en eindtijden van ritten gelijk, en zijn er alleen vervallen haltes en alternatieven daarvoor.
(Maar dit lijkt geen harde limiet, zie bijvoorbeeld lijn 100 in Huizen waar we het een tijdje geleden over hadden. Die had zowel een omleidingsdienstregeling als een storingsbericht)
Ik blijf van mening dat je het allebei moet doen: in de reisinfo voor iedereen die op een reisplanner (of Google) vertrouwt, en dat zijn in onbekende gebieden best wel wat mensen. (En een gebied is relatief snel onbekend.) En als omleiding/storingsbericht voor iedereen die wel bekend is en wil weten wat er precies aan de hand is. Samen informeer je dan iedereen.
Omleidingen uitzoeken van lokale buslijnen die je niet kent in een gebied dat je niet kent waar je de vervoerder niet van kent in een land waar je de taal niet goed van beheerst etc. etc. is echt een drama. En dat draagt mede bij aan het beeld: vliegen is makkelijk, trein kan, maar bussen zijn gedoe. Metro en tram vormen nog een tussenniveau: die zijn aan hun spoor gebonden en dus relatief betrouwbaar.
Daarnaast klopt dat nieuwsbericht ook niet helemaal; lijn 43 rijdt niet over de A50 want dan zou die over de afgesloten brug heen moeten, hij rijdt via de Groenendaalseweg. Wel bijzonder dat in de richting Arnhem niet wel een stukje A50 gereden wordt want dan zou er wel gewoon via de halte Hoge Bergweg gereden kunnen worden waardoor die halte toch kan worden bediend. De op en afritten van de A50 zouden gewoon open moeten zijn.
de obis in trein 2919 heeft iets met Sloterdijk. De afgelopen maand bijna dagelijks met die trein gegaan vanaf Eindhoven en elke keer is obis blijven hangen op Sloterdijk. De carrousel is dan ook kapot. Vreemd dat een specifiek treinnummer zo'n probleem heeft.
Daniel schreef: ↑zo 18 mei 2025, 17:08
"Door beperkingen in de materieelinzet rijden er minder treinen tussen Arnhem Centraal en Emmen", aldus de omroep op Amsterdam Centraal.
Ik zie wel vaker dat de reisinformatie in de trein niet klopt, bijvoorbeeld dat de informatie tien minuten achterloopt. Deze was ook wel mooi: alle spoornummers en tijden klopten, alleen de aansluitingen waren van Rotterdam Centraal, waar we net vandaan kwamen
Ik zit nu in de 8659 en als eerste station wordt nu Den Bosch aangekondigd. Hoewel dit feitelijk juist is lijkt me 's-Hertogenbosch toch duidelijker. Worden nu op station 's-Hertogenbosch de stations worden ook vervangen?