EBS en de politieke situatie in Israel
-
Re: EBS en de politieke situatie in Israel
Excuses aanvaard.
- Hainje
Als Benjamin

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Donateur
De EU zegt er ook niets over, want dat ze op de tere zieltjes zijn van de Israëliërs. Ook USA kijkt weg.
Daarmee zeg k niet dat ik pro Palestina ben.
Beide kampen zijn in en in triest en horen stuk voor stuk door het itribunaal te verschijnen.
Zodra een van de leiders de grens overgaat, oppakken. Geldt voor Netanyahu, Putin maar ook die acteur in Oekraïne.
Daarmee zeg k niet dat ik pro Palestina ben.
Beide kampen zijn in en in triest en horen stuk voor stuk door het itribunaal te verschijnen.
Zodra een van de leiders de grens overgaat, oppakken. Geldt voor Netanyahu, Putin maar ook die acteur in Oekraïne.
-
- Donateur
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Zeeland
En ook de actiegroepen springen weer in op het nieuws dat EBS mee doet in de aanbesteding: KLIK
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Hainje
Vind het inmiddels wel terecht. Israelisch geld heeft hier niets te zoeken zolang de genocide op de Palestijnen/Arabieren doorgaat.
-
Ja, het boycotten van Israëlische bedrijven omdat ze in de West Bank opereren werkt heel goed *kuch* *kuch*
https://www.google.com/amp/s/www.timeso ... t-row/amp/
Ik heb geen onderschrift
-
Alsof die hele aanbesteding niet al een hele farce is.
-
-
De actiegroepen zijn er ten minste dit keer bij vóórdat de concessie gegund wordt.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Donateur
Als al die actiegroepen nu een s gewoon betaals werk gaan verrichten. Dan komen we nog ergens in dit land. Zo ook met XR.
-
- Contacteer:
Gelukkig hadden we vroeger geen actieclubs en vakbonden
Dus werken we nu allemaal 12 uur per dag, 7 dagen per week tot we erbij neer vallen. En ziektekostenverzekering bestaat ook niet, evenals inspraak op projecten. Daarom loopt die snelweg dus nu dwars door het natuurgebied naar jouw achtertuin
Oftewel: houd eens op met die dooddoeners

Dus werken we nu allemaal 12 uur per dag, 7 dagen per week tot we erbij neer vallen. En ziektekostenverzekering bestaat ook niet, evenals inspraak op projecten. Daarom loopt die snelweg dus nu dwars door het natuurgebied naar jouw achtertuin

Oftewel: houd eens op met die dooddoeners

Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
Dat dus. En wie zegt dat de actievoerders naast het actievoeren geen betaalde baan hebben?
Beul van de blindegeleidelijn
- trolly
Logisch toch? Enkel als je geen baan hebt heb je tijd genoeg om je zorgen te maken over dat deze planeet naar de gallemiezen gaat. Al die nuance is maar ingewikkeld.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
Nou ja, aksie voeren kost ook geld. Dus vanwaar die aanname dat aksievoerders geen baan hebben?
- Hainje
Is natuurlijk het dogma(?) van een aantal extreem-rechtse politici welke de rechtsstaat maar wat graag willen ondermijnen.
Inperken van demonstratierecht hoort daar bij en dan is het natuurlijk wel handig als je de demonstranten afschildert als luie profiteurs.
Inperken van demonstratierecht hoort daar bij en dan is het natuurlijk wel handig als je de demonstranten afschildert als luie profiteurs.
- Hainje
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Nooit gedacht dat ik wat dat betreft nog dezelfde hoop zouden hebben. Maar alles liever dan werken voor die zionistenkiet.
-
Nou nou nou, das onnodig polariseren 

- Hainje
Egged is een Israëlisch pensioenfonds en zolang zij niet stellig afstand nemen van het beleid uit de Knesset en ook niet duidelijk maken dat hun geld niet wordt geïnvesteerd in wapens vind ik daar weinig generaliserend aan.
-
Ik kan mij voorstellen, gelet op je onbehoorlijke teksten als zionistenkiet dat als Arriva de concessie kwijtraakt aan EBS dat ze blij zijn dat ze je voor in ieder geval 12,5 jaar kwijt zijn aan de concurrent.
-
EBS (Egged Bus Systems) is in 2010 opgericht door de Israëlische moedermaatschappij Egged om te kunnen meedingen naar Europese OV-concessies. Egged staat op de VN-lijst van bedrijven die betrokken zijn bij de kolonisering van Palestijns grondgebied en daarmee hun internationale verplichtingen schenden.
Egged onderhoudt busdiensten die Israël verbinden met zijn nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever en in Oost-Jeruzalem. In een dubbelrol van facilitator en profiteur is het een essentiële schakel in het Israëlische regime van illegale bezetting en kolonisering, dat afgelopen juni zijn 57e levensjaar inging. Dat regime gaat gepaard met structurele schending van de (mensen)rechten van miljoenen Palestijnen, alsmede met oorlogsmisdaden (onder meer kolonisering) en misdaden tegen de menselijkheid (onder meer apartheid).
Het is moreel verwerpelijk dat een overheidsorgaan in Nederland zaken doet met dergelijke partijen. Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat mensen daar niet aan mee willen werken.
Egged onderhoudt busdiensten die Israël verbinden met zijn nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever en in Oost-Jeruzalem. In een dubbelrol van facilitator en profiteur is het een essentiële schakel in het Israëlische regime van illegale bezetting en kolonisering, dat afgelopen juni zijn 57e levensjaar inging. Dat regime gaat gepaard met structurele schending van de (mensen)rechten van miljoenen Palestijnen, alsmede met oorlogsmisdaden (onder meer kolonisering) en misdaden tegen de menselijkheid (onder meer apartheid).
Het is moreel verwerpelijk dat een overheidsorgaan in Nederland zaken doet met dergelijke partijen. Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat mensen daar niet aan mee willen werken.
Gr BasG
- Hainje
Hainje waardeert bovenstaand bericht
- ThatPCDude
- Donateur
Gaan we nou echt iedere keer als EBS meedingt aan een concessie hetzelfde berichtje copy-pasten? C'mon...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Milco waardeert bovenstaand bericht
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
Volgens mij kunnen we dan nog wel even doorgaan met politiek correct zijn:
- busbedrijf X rijdt op diesel die uit Saoedi-Arabië komt, een land dat een dubieuze rol speelt in die vuile oorlog die al jaren in Jemen woedt...
- busbedrijf Y rijdt met bussen die uit China komen, het land waar o.a. de Oeigoeren massaal worden onderdrukt...
- busbedrijf Z rijdt op accu's met zeldzame metalen die gewonnen worden in Oost-Congo, een gebied waar strijdende partijen al jarenlang de bevolking terroriseren...
Vergis ik mij nou, of blijft het in Nederland zo stil als het gaat om het onrecht in Jemen, Myanmar, China, Oost-Congo, Sudan, en nog vele andere brandhaarden in deze wereld?
En om iets verder terug te gaan in de geschiedenis van ons OV: zijn de Nederlandse Staatsspoorlijnen in de 19e eeuw wellicht aangelegd met winsten uit de Oost-Indische wingewesten?
- busbedrijf X rijdt op diesel die uit Saoedi-Arabië komt, een land dat een dubieuze rol speelt in die vuile oorlog die al jaren in Jemen woedt...
- busbedrijf Y rijdt met bussen die uit China komen, het land waar o.a. de Oeigoeren massaal worden onderdrukt...
- busbedrijf Z rijdt op accu's met zeldzame metalen die gewonnen worden in Oost-Congo, een gebied waar strijdende partijen al jarenlang de bevolking terroriseren...
Vergis ik mij nou, of blijft het in Nederland zo stil als het gaat om het onrecht in Jemen, Myanmar, China, Oost-Congo, Sudan, en nog vele andere brandhaarden in deze wereld?
En om iets verder terug te gaan in de geschiedenis van ons OV: zijn de Nederlandse Staatsspoorlijnen in de 19e eeuw wellicht aangelegd met winsten uit de Oost-Indische wingewesten?
-
- Donateur
Het lijkt mij het beste hierin gewoon het EU-beleid te volgen. Als men daar overgaat tot sancties (en die dag komt steeds dichterbij), kan dat ook EBS raken. Dan zijn whataboutisms ook niet nodig.
Verder is er met het zionisme niets mis. Het is de uitwerking waarbij de Palestijnen het onderspit delven waar kritiek op moet worden uitgeoefend, niet de wens voor een Joodse staat op zich.
En dat staat wat mij betreft ook los van het van god losgeslagen regime dat Israël nu bestiert, en inderdaad helemaal geen hindernissen meer lijkt te zien om de Palestijnen (allemaal 'Hamas') geheel te doen 'verdwijnen'.
Verder is er met het zionisme niets mis. Het is de uitwerking waarbij de Palestijnen het onderspit delven waar kritiek op moet worden uitgeoefend, niet de wens voor een Joodse staat op zich.
En dat staat wat mij betreft ook los van het van god losgeslagen regime dat Israël nu bestiert, en inderdaad helemaal geen hindernissen meer lijkt te zien om de Palestijnen (allemaal 'Hamas') geheel te doen 'verdwijnen'.