Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Dat gebeurt zelden tot nooit, volgens mij heeft dat met de treinlengtes te maken.
-
- Berichten: 1792
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Dat wordt inderdaad passen en meten om dat te laten passen langs spoor 2: de NS-trein mag dan namelijk niet te lang zijn (langer dan ICM3+3 is in zo'n geval sowieso een probleem). De Keolis-trein zal over het algemeen het probleem niet zijn: FLIRT III+IV past namelijk nog net op de kortste perronfase.
Alleen als de Keolis-trein met FLIRT IV+IV rijdt heb je weer een probleem (tenzij de NS-trein dan weer met ICM4 of korter rijdt).
Alleen als de Keolis-trein met FLIRT IV+IV rijdt heb je weer een probleem (tenzij de NS-trein dan weer met ICM4 of korter rijdt).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Ik denk eerder met de 40 km/u wissels waardoor je maar beperkt tijd wint. Maar zowaar zijn die wissels tenminste nog blijven liggen (sporenplan.nl is al geüpdatet met de nieuwe situatie)
Zo lang zijn die treinen in Twente doorgaans toch niet? (Even onafhankelijk van wat wenselijk zou zijn hoor)iamthedutchdude schreef: ↑ma 30 sep 2024, 20:14 Dat wordt inderdaad passen en meten om dat te laten passen langs spoor 2: de NS-trein mag dan namelijk niet te lang zijn (langer dan ICM3+3 is in zo'n geval sowieso een probleem).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1792
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
ICM3+4 is eerder regel dan uitzondering, als ik Treinposities (Hgl, 17 sept. jl.) mag geloven. In de spits komt zelfs ICM4+3+4 voorbij...
-
- Berichten: 1993
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Heeft iemand wellicht het Programma van Eisen (en andere relevante documenten) van de aanbesteding? Ik kan ze na flink zoeken niet vinden, en eerdere links naar TenderNed geven nu een 404.
-
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
De aanbesteding voor ZwEnZwoKa is nog niet begonnen. Die voor de Vechtdallijnen is wel bezig en meer daarover kun je in dat topic vinden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1993
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Ik bedoel de aanbesteding uit 2015. Die Keolis / Syntus heeft gewonnen, en nu uitvoert.
-
- Donateur
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Ze stonden eerder op https://www.ovconcessiedatabase.nl/ maar die website heeft wat problemen..
Ik heb 'm hier even gestald: https://www.mediafire.com/file/42cxvoxz ... A.zip/file
Ik heb 'm hier even gestald: https://www.mediafire.com/file/42cxvoxz ... A.zip/file
-
- Berichten: 1993
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Ja, daar kwam ik ook achter. En de pagina erover op de site van CROW is ook een 404 geworden. 
Dankjewel voor de link!

Dankjewel voor de link!
-
- Berichten: 8292
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Keolis krijgt boete van 1,6 miljoen euro voor haperend treinvervoer in Overijssel
Keolis heeft een boete van ruim 1,6 miljoen euro gekregen vanwege het 'haperende' treinverkeer tussen Zwolle en Enschede, en Zwolle en Kampen. De boete gaat over het jaar 2022, maar is nu door de provincie opgelegd. Keolis krijgt de boete vanwege het onvoldoende nakomen van de concessieverplichtingen, zoals het op tijd laten rijden van de treinen of voorkomen dat treinen helemaal uitvallen.
Keolis krijgt jaarlijk miljoenen euro's subsidie van de provincie voor de treinverbindingen Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen. Daar zijn wel zogenoemde concessievoorwaarden aan verbonden, die de vervoerder dus onvoldoende is nagekomen.
Bron en meer:
RTV Oost
Keolis heeft een boete van ruim 1,6 miljoen euro gekregen vanwege het 'haperende' treinverkeer tussen Zwolle en Enschede, en Zwolle en Kampen. De boete gaat over het jaar 2022, maar is nu door de provincie opgelegd. Keolis krijgt de boete vanwege het onvoldoende nakomen van de concessieverplichtingen, zoals het op tijd laten rijden van de treinen of voorkomen dat treinen helemaal uitvallen.
Keolis krijgt jaarlijk miljoenen euro's subsidie van de provincie voor de treinverbindingen Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen. Daar zijn wel zogenoemde concessievoorwaarden aan verbonden, die de vervoerder dus onvoldoende is nagekomen.
Bron en meer:
RTV Oost
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 8292
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Speciale Keolis-kersttrein geplunderd en vernield: "Er is zoveel moeite ingestopt"
Afgelopen weekend werd 'ie met veel enthousiasme aangekondigd: de Keolis Blauwnet-kersttrein. Op de trajecten Zwolle - Kampen en Zwolle - Enschede stapten reizigers in een trein vol gezellige lampjes, cadeautjes en kerstbomen. Een initiatief van een groepje collega's dat er in totaal veertig uur mee bezig is geweest. Maar nog geen week later rijdt de sfeervolle kersttrein niet meer. Vandalen hebben de versiering grotendeels vernield en geplunderd. Keolis-medewerkers zijn teleurgesteld.
Tijdens het winterse evenement Kerst in Oud Kampen bracht het Kamperlijntje kerstliefhebbers naar de historische Hanzestad. "Jullie zijn het cadeautje van afgelopen weekend. Zoveel blije verraste reizigers", liet de organisatie weten aan Keolis in een reactie op Facebook. Een paar dagen later ging het al mis. Enkele reizigers konden zich blijkbaar niet gedragen en er werden wat snoeren doorgeknipt. Die konden snel gerepareerd worden en medewerkers gingen vol goede moed verder met het initiatief. Tot gisteravond.
Bron en meer: RTV Oost
Afgelopen weekend werd 'ie met veel enthousiasme aangekondigd: de Keolis Blauwnet-kersttrein. Op de trajecten Zwolle - Kampen en Zwolle - Enschede stapten reizigers in een trein vol gezellige lampjes, cadeautjes en kerstbomen. Een initiatief van een groepje collega's dat er in totaal veertig uur mee bezig is geweest. Maar nog geen week later rijdt de sfeervolle kersttrein niet meer. Vandalen hebben de versiering grotendeels vernield en geplunderd. Keolis-medewerkers zijn teleurgesteld.
Tijdens het winterse evenement Kerst in Oud Kampen bracht het Kamperlijntje kerstliefhebbers naar de historische Hanzestad. "Jullie zijn het cadeautje van afgelopen weekend. Zoveel blije verraste reizigers", liet de organisatie weten aan Keolis in een reactie op Facebook. Een paar dagen later ging het al mis. Enkele reizigers konden zich blijkbaar niet gedragen en er werden wat snoeren doorgeknipt. Die konden snel gerepareerd worden en medewerkers gingen vol goede moed verder met het initiatief. Tot gisteravond.
Bron en meer: RTV Oost
Beul van de blindegeleidelijn
- Ivan
- Berichten: 314
- Lid geworden op: di 26 nov 2024, 23:48
- Locatie: Tilburg
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Het is ook te sneu voor woorden eigenlijk



-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44
-
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
In Heino mag de trein wegens het smalle perron maximaal met 40 km/u het station passeren. De rails ligt bij zowel station Raalte als Heino nog op houten dwarsliggers die er inmiddels behoorlijk verrot uit zien, en bij beide stations liggen momenteel wissels die slechts met 40km/u bereden mogen worden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- marvinkok
- Berichten: 3326
- Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
- Locatie: Heerde
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
De wissels zijn gewoon 60, de uitrijseinen kunnen echter slechts groen-knipper tonen en dat zal ook zo in beveiling met de overwegen zitten die erachter liggen. Zou je de aankondigingen daarvan aanpassen zou je in principe wel met 60 door kunnen.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: wo 28 jun 2023, 18:32
Re: Dienstregeling 2026
Nu de nieuwe dienstregeling voor Zwolle Almelo in de app staat ben ik eens gaan kijken. Hoewel ze de ic nu met 3 minuten versnellen lijkt de dienstregeling voor de sprinters identiek. Die sprinter staat in de toekomst nog steeds vaker stil dan dat hij aan het rijden is. Is het niet mogelijk om ee snellere dienstregeling in te leggen?
Met wat puzzelen kan je al heel veel tijd winnen
Met wat puzzelen kan je al heel veel tijd winnen
- Spoiler: show
- Spoiler: show
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10199
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2026
Welke nieuwe dienstregeling precies? Die van 2026 is volgens mij nog nergens te zien, of ik moet iets niet weten...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
-
- Berichten: 8478
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Dienstregeling 2026

-
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Dienstregeling 2026
Bij een stop met de Sprinter in Heino heb je echter een rijtijd nodig van 7,5 minuten vanuit Zwolle. De IC rijdt vanuit Zwolle na 6,5 minuten door Heino en is na 10,5 minuten in Raalte. De Sprinter kan dat pas na minimaal 12 minuten rijtijd in Raalte zijn. Bij alle rijtijden hier boven is rekening gehouden met een kleine rijtijdspeling die nu ook al standaard (net zoals bij de rest van de reizigerstreinen in Nederland) in de planning zit.TdR schreef: ↑ma 19 mei 2025, 20:41 Nu de nieuwe dienstregeling voor Zwolle Almelo in de app staat ben ik eens gaan kijken. Hoewel ze de ic nu met 3 minuten versnellen lijkt de dienstregeling voor de sprinters identiek. Die sprinter staat in de toekomst nog steeds vaker stil dan dat hij aan het rijden is. Is het niet mogelijk om ee snellere dienstregeling in te leggen?
Met wat puzzelen kan je al heel veel tijd winnenEn zelfs met het passend maken met de NS treinen op Almelo lijkt er wat te winnen
- Spoiler: show
Ik snap dat de overstap op Hengelo ook bestaat, maar zou je dan niet liever op Almelo stil willen staan dan op Nijverdal?
- Spoiler: show
Als je met de Sprinter naar Enschede 1 minuut later vertrekt uit Zwolle kun je uit Heino op de huidige vertrektijd weg en vanuit Raalte 0,5 minuten eerder maar in Nijverdal moet je dan weer langer wachten omdat je anders de IC Berlijn naar Amsterdam en de 1700 naar Enschede in de weg zit. Over spoor 3 kan niet omdat je dan linkerspoor moet tot Almelo en zelfs als het kon zat je dan al de 7000 naar Deventer in de weg.
Het knelpunt is dan ook vooral Wierden.
Wel zou de Sprinter zover ik kan zien met de versnelling van de Intercity ieder half uur in praktisch hetzelfde patroon kunnen rijden, al maakt dat een domino effect bij vertragingen wel groter.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44
Re: Dienstregeling 2026
Het is ook wel treurig dat Wierden - Almelo niet viersporig is inclusief ongelijkvloerse kruising. Dan had de dienstregeling er in Twente veel beter en betrouwbaarder uit kunnen zien.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13757
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
- Locatie: Utrecht
Re: Dienstregeling 2026
Wierden is, met zijn 3 overstekende treinen per uur, niet het knelpunt voor de dienstregeling in Twente, dat is Hengelo met zijn overstapknoop en meer overstekende treinen (7 treinen Enschede - Hengelo kruisen met 3,5 reizigerstreinen Hengelo - Oldenzaal + goederen; en nog 2x oversteken van Hengelo - Delden met veel treinen uit Almelo).
-
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Dienstregeling 2026
Klopt rond Hengelo ligt het ook allemaal heel krap, kort en dicht op elkaar met veel kruisende bewegingen met treinverkeer uit andere richtingen. Maar ook Almelo - Hengelo zit zeker in de spits erg vol waardoor er maar weinig ruimte is om te schuiven met de dienstregeling zonder andere treinen ook aan te passen. Maar voor het versnellen van de 7900 is Wierden wel een knelpunt waardoor je niet kunt versnellen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Naast Wierden - Almelo zou je dan eigenlijk Hengelo willen verbouwen. Maarja, dat kost denk ik teveel geld.
-
- Berichten: 8478
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Diesel onder de draad gebeurt wel op meerdere plaatsen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: tbuitenhuis en 46 gasten