Julius schreef: ↑ma 19 mei 2025, 19:34
Vraagje: Wat gebeurt als je naar een tijdelijke halte reist, en die vervalt. Zit je dan daar vast? Moet je dan (soms ver) lopen?
ZO6176 schreef: ↑ma 19 mei 2025, 21:27
Ik denk dat dat situatie afhankelijk is. Maar vaak ligt een tijdelijke halte vlakbij een reguliere en heeft deze dezelfde naam. Ik zou eerder verwachten dat een reguliere halte tijdelijk vervalt.
Ik zou hierbij zeggen dat je dan "teleporteert" naar de plek die door deze tijdelijke halte vervangen werd. Dus bijvoorbeeld: de halte Dorpsstraat in tijdelijk onbereikbaar en er is een tijdelijke halte op de Stationsstraat geplaatst. Vervolgens gaat de halte Dorpsstraat weer open en komt dientengevolge de tijdelijke halte op de Stationsstraat te vervallen. Dan "teleporteer" je dus van de tijdelijke halte op de Stationsstraat naar de reguliere halte Dorpsstraat...
Als één tijdelijke halte meerdere reguliere haltes vervangt (bijvoorbeeld de halte Kerk wordt door dezelfde tijdelijke halte op de Stationsstraat vervangen), dan zou je dan dus kunnen kiezen of je vanaf de tijdelijke halte op de Stationsstraat naar de reguliere halte Dorpsstraat of de reguliere halte Kerk "teleporteert"...
En hetzelfde uiteraard omgekeerd: als de reguliere halte plots vervalt en wordt vervangen door een tijdelijke halte, dan geldt dus diezelfde "teleportatie"...
Ik zou daarbij dan ook geen looptijd rekenen, aangezien je deze niet uit 9292 kunt halen (aangezien de tijdelijke halte niet tegelijkertijd met de reguliere halte bestaat).
-----------------------------------------------------------------
Ik sluit weer aan en reis van Arnhem Centraal met de IC van 11:11 naar
Zwolle.