Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
-
- Berichten: 1467
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Dit zal niet gebeuren. In het OV gaat veiligheid namelijk voor alles.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1232
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Zolang er chauffeurs zijn die de (duidelijke!) regels aan hun laars lappen, krijg je dit soort praktijken. Bussen mogen de stalling niet eens inrijden vanaf de plek waar die paal staat.Aart Rietveld schreef: ↑vr 16 mei 2025, 16:21 Hoe lang zal het duren voordat de gaspedaalridders zodanig deskundig kunnen rijden dat er geen straatmeubulair meer geramd wordt? Een lichtmast is te vervangen maar stel je voor dat er iemand van het trottoir geveegd wordt door zo'n lange bus die klaarblijkelijk niet onder controle is van de bestuurder?
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: za 21 dec 2024, 18:28
-
- Berichten: 271
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Hoe zit het nu met de aanbouw van de Yutongs voor SnelBuzz? Of moeten ze nog gebouwd worden?
- Hainje
- Berichten: 13636
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Speaking of Yutong. Hoe zijn de ervaringen van chauffeurs momenteel? Hebben de dingen veel storingen alsof het een VDL is? Of krijgt men gewoon waar voor hun geld?
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1232
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Het zijn echt hele fijne bussen. Ze zijn verschrikkelijk rap, remmen confortabel en hebben praktisch geen storinge. Het enige wat net jammer is is dat de sturen niet helemaal lekker te verstellen zijn (ze gaan niet hoog genoeg) en dat de deuren vrij traag openen en sluiten. Daarnaast worden de reizigersstoelen af en aan gevandaliseerd en wordt er bijna constant uitzwaaischade gereden. De meesturende achteras is vrij agressief wat hem erg fijn te manoeuvreren maakt.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1232
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Gisteren is de overeenkomst getekend voor de komst van nogmaals 62 Yutong bussen: 56x 13mtr SnelBuzz en 6x 15mtr R-NET. Levering: einde van dit jaar (!)
Bron en meer
Bron en meer
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40629
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ik hoorde trouwens dat Qbuzz op 295 ook met langere bussen gaat rijden eind dit jaar, net als Keolis. Als dat dan die snelBuzzen zijn is de kleur ook nog soortgelijke aan de Uliners van Keolis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 294
- Lid geworden op: wo 04 okt 2023, 10:53
- Locatie: Krimpenerwaard
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
We zijn één week verder, de 8174

Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Wel logisch gezien het hoge aantal Snelbuzzen dat er is besteld. Blijft nog altijd een raadsel waar die allemaal ingezet moeten worden.
-
- Berichten: 294
- Lid geworden op: wo 04 okt 2023, 10:53
- Locatie: Krimpenerwaard
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
De stalling in Krimpen is hier ook al op voorbereid. Dus eigenlijk een bevestiging dat zowel de 383 als
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: za 13 jul 2019, 14:23
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Dan is het nog de vraag wat er met Gouda gaat gebeuren als de 62 Yutongs binnen zijn? Gaan ze toch een tijdelijke plek zoeken voor opladen met een diessel aggregaat op een andere plek in Gouda of gaan ze naar een andere stalling om daar tijdelijk dienst te gaan doen?
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1232
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ik gok zo dat ze in Katwijk worden gestald, net zo lang totdat de Tielweg klaar is. Gebeurt nu ook met de R-NET Yutongs voor Gouda.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9509
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Qbuzz verder onder druk: steun concessie brokkelt af na aanhoudende problemen
https://www.mobiliteit.nl/ov/2025/05/21 ... problemen/
Van mij mogen provincies wel wat meer ruggengraad tonen en concessies intrekken bij aanhoudende wanprestaties. Immers is de concessie anders gewonnen met beloftes die de vervoerder niet kan waarmaken.
https://www.mobiliteit.nl/ov/2025/05/21 ... problemen/
Van mij mogen provincies wel wat meer ruggengraad tonen en concessies intrekken bij aanhoudende wanprestaties. Immers is de concessie anders gewonnen met beloftes die de vervoerder niet kan waarmaken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 03 jan 2025, 13:52
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Daar ben ik het absoluut mee eens. Natuurlijk kunnen er opstartproblemen zijn, maar die moet je dan wel op een goede manier aanpakken. Ik heb niet het idee dat Qbuzz het echt al te serieus neemt.
Maar een concessieverlening kun je ook niet zomaar intrekken. Er moet immers wel een plan B zijn, want het mag natuurlijk niet zo zijn dat er op een gegeven moment helemaal geen bussen rijden.
Maar een concessieverlening kun je ook niet zomaar intrekken. Er moet immers wel een plan B zijn, want het mag natuurlijk niet zo zijn dat er op een gegeven moment helemaal geen bussen rijden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Op de SnelBuzz-lijnen+275 verwacht ik? En lijn 295 (straks: 395?) tussen Utrecht en Rotterdam.Sleutelstad schreef: ↑wo 21 mei 2025, 15:45 Wel logisch gezien het hoge aantal Snelbuzzen dat er is besteld. Blijft nog altijd een raadsel waar die allemaal ingezet moeten worden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Lijken me ook logische lijnen maar zijn daar zoveel bussem nodig?
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
De andere Snelbuzz-lijnen naa oa. Schiphol hebben toch nog geen nieuw wagenpark, daar zijn ze toch ook voor lijkt me?
Of zie ik wat over het hoofd?
Of zie ik wat over het hoofd?
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Er zijn 56 bussen besteld voor zeven snelBuzz lijnen (acht als je de huidige lijn 295 (die binnenkort 395 wordt) ook meetelt). Dus ja, ook voor de snelBuzzlijnen van/naar Schiphol.
Hier trouwens een overzicht van alle snelBuzz lijnen (lijnen 387 en 388 horen bij DMG).
Hier trouwens een overzicht van alle snelBuzz lijnen (lijnen 387 en 388 horen bij DMG).
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ook wel geinig om te zien dat het zo netjes doornummerd
-
- Berichten: 371
- Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
- Locatie: Den Haag
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Die nummers komen nog uit de Interlinertijd toch? Dus het is geen toeval dat ze bij elkaar in de buurt liggen.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1232
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Lijnen 361, 365 en 385 komen allemaal uit de (vroege) Arrivatijd. In Connexxiontijd waren het resp. lijnen 59 en 61 (361), 256 (365) en 95 (385). De Interliners in het zuiden van de concessie komen wel uit die 38x nummering voort, maar er bestaan bijna geen lijnen meer uit die Interlinertijd. De 380 en 381 zijn wegbezuinigd, 382 heeft een andere route. De 383 bestond wel al ongeveer in die vorm maar is sinds 2022 meer een stadsbus geworden in Capelle door het wegvallen van de 37.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: wo 14 mei 2025, 16:36
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Om de gunning van de concessie in te trekken is zinloos. Daar schiet je helemaal niets mee op. Je krijgt daar ook helemaal niets voor terug. Dat kost de provincie ook nog eens handel vol geld voor heraanbesteding. Bij concessie IJssel-Vecht was bij Keolis de gunning ook ingetrokken. Bij de heraanbesteding had de EBS toen de concessie gewonnen. Daar zijn ze ook niet veel mee opgeschoten. Dat heeft de 3 provincies Gelderland Overijssel en Flevoland ook handen vol geld gekost. Ze moeten het wel veel beter aanpakken zonder dat het averechts werkt.
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Info over aanpassingen tijdens de NAVO top:
https://zhn.qbuzz.nl/nieuws/aanpassinge ... o-top-2025
https://zhn.qbuzz.nl/nieuws/aanpassinge ... o-top-2025
-
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Een concessie intrekken lost inderdaad (bijna) niets op.
Wat wel veel oplost is om als provincie in de aanbesteding geen (bijna) onhaalbare eisen te stellen, zoals 100% nieuw materieel op één moment.
Wat ook zou helpen, is een ingroei van een DRU-stijging. Wanneer de nieuwe vervoerder bijv. 20% meer DRU's biedt, die stijging uit te smeren over de eerste 2 à 3 jaar van de concessie. Dan heb je niet zo'n groot probleem met personeelstekorten in het eerste concessiejaar.
Wat wel veel oplost is om als provincie in de aanbesteding geen (bijna) onhaalbare eisen te stellen, zoals 100% nieuw materieel op één moment.
Wat ook zou helpen, is een ingroei van een DRU-stijging. Wanneer de nieuwe vervoerder bijv. 20% meer DRU's biedt, die stijging uit te smeren over de eerste 2 à 3 jaar van de concessie. Dan heb je niet zo'n groot probleem met personeelstekorten in het eerste concessiejaar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten