Kort Nederlands nieuws
-
- Berichten: 1898
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Kort Nederlands nieuws
Wat een Telegraaf- of AD-kop van de NOS. Moderne diesels ruik je, zelfs bij koud weer, nauwelijks meer, t.o.v. een blauwe engel of wadloper op een koude morgen mag je nergens meer over zeuren.
Edit: Uiteraard juich ik electrificatie wel toe: beter voor 't milieu en klimaat, stiller voor omwonenden, vooral.van emplacementen, en vaak sneller optrekkend waardoor een strakkere drgl gereden kan worden.
Edit: Uiteraard juich ik electrificatie wel toe: beter voor 't milieu en klimaat, stiller voor omwonenden, vooral.van emplacementen, en vaak sneller optrekkend waardoor een strakkere drgl gereden kan worden.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: vr 23 mei 2025, 18:50
Re: Kort Nederlands nieuws
De diesels op de Maaslijn ruik je anders wel, maar om een andere reden... (god wat zijn die treinen vaak smerig vanbinnen)
-
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort Nederlands nieuws
Hopelijk kan de stoptrein Nijmegen-Roermond straks ook gekoppeld kan worden aan de stoptrein Roermond-Maastricht Randwyck zodat de onbetrouwbare overstap in Roermond straks tot het verleden behoort. Als de lange stop in Sittard verdwijnt en er alleen nog een korte stop overblijft, blijft de reistijd tussen Nijmegen en Maastricht gelijk ten opzichte van nu, ook al stopt de doorgaande stoptrein ook in Echt, Susteren, Geleen-Lutterade, Beek-Elsloo en Bunde.IIVQ schreef: ↑za 31 mei 2025, 18:46 Wat een Telegraaf- of AD-kop van de NOS. Moderne diesels ruik je, zelfs bij koud weer, nauwelijks meer, t.o.v. een blauwe engel of wadloper op een koude morgen mag je nergens meer over zeuren.
Edit: Uiteraard juich ik electrificatie wel toe: beter voor 't milieu en klimaat, stiller voor omwonenden, vooral.van emplacementen, en vaak sneller optrekkend waardoor een strakkere drgl gereden kan worden.
-
-
- Berichten: 4616
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
- Locatie: IJsselstein
Re: Kort Nederlands nieuws
Het wordt dan Nijmegen-Sittard en Sittard-Maastricht Randwijck (of dan Maastricht Brightlands) had ik begrepen.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort Nederlands nieuws
Wat is dat weer voor waardeloze oplossing? De meeste reizigers willen graag naar Maastricht reizen, het liefste nog een redelijke overstap op de trein richting Liège. Rechtstreeks naar Sittard vanuit Nijmegen is in mijn ogen noch vlees noch vis.
-
-
- Berichten: 4616
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
- Locatie: IJsselstein
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat schrijf je toch zelf hierboven? Ben je van de beroerde overstap op Roermond en lange stop op Sittard af. 

Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik bedoel meer vanuit Sittard direct doorrijden naar Maastricht in plaats van een stop van 8 minuten om de 3900 te laten passeren. Dus vertrek in Sittard om 22/52 in plaats van 32/02. Aankomst in Maastricht zou dan om 41/11 zijn in plaats van 50/20. Dus aansluiting op de trein richting Liège. Andere kant op, vertrek uit Maastricht om 18/48 in plaats van 11/41 en de aankomst in Sittard om 37/07 in plaats van 31/01.
-
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13757
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
- Locatie: Utrecht
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik geloof er heel weinig van dat er vanuit Nijmegen meer mensen naar Liège willen dan naar Sittard. Maar na de electrificatie wordt de dienstregeling op de Maaslijn versneld, dus de huidige tijdsliggingen zeggen dan niets meer.Nitein-Repart schreef: ↑za 31 mei 2025, 20:44 Wat is dat weer voor waardeloze oplossing? De meeste reizigers willen graag naar Maastricht reizen, het liefste nog een redelijke overstap op de trein richting Liège.
-
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort Nederlands nieuws
Met elektrificatie van treinen die sneller optrekken zou tussen Venray en Roermond kruisingen te Venlo en Swalmen mogelijk moeten zijn, in plaats van nu tussen Blerick en Venlo en te Reuver. Tussen Nijmegen en Venray zou je onderscheid moeten maken tussen een weekpatroon en een weekendpatroon en zo lang er op werkdagen ieder kwartier gereden moet worden tussen Nijmegen en Venray hou je de kruisingen in Cuijk, Boxmeer en Vierlingsbeek. In het weekend zou je de treinen enkel te Cuijk (in plaats van Boxmeer) kunnen laten kruisen mits Vierlingsbeek 1x per uur wordt overgeslagen.
-
-
- Berichten: 446
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00
Re: Kort Nederlands nieuws
Dinner Train lijkt een nieuwe doorstart te maken, nu als The Rolling Tables:
https://therollingtables.eu/
https://therollingtables.eu/
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
- Locatie: Randstad
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik vind het een erg gaaf concept en zou het graag willen meemaken. Ik kan helaas nog fluiten naar mijn geld van de vorige uitbater en ga niet nog een keer dat risico nemen 

-
- Berichten: 669
- Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
- Locatie: Tilburg
Re: Kort Nederlands nieuws
Wat opvalt,is dat ze eerst vooral in België gaan rijden en daarna pas in Nederland.Wellicht omdat The Dinner Train nog wat gevoelig ligt?
-
- Berichten: 446
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00
-
- Berichten: 534
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Kort Nederlands nieuws
F.k.a. Bollenstad
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Kort Nederlands nieuws
En weer landelijk omdat een deel van het personeel wil staken. Die dienstroosters verknallen nu dat regios waar wel personeel kan (want niet in de regio van de staking) ook maar wordt platgelegd.
-
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Kort Nederlands nieuws
Zie topic CAO Onderhandelingen NS waar al een hele discussie loopt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 448
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik ben benieuwd naar de plannen van NS om de buitenlandse diensten te verdubbelen, ik vind ze namelijk niet zo ambitieus overkomen.Huidig spoor kan veel meer internationale treinen aan – experts bespreken drempels voor vervoer over grens schreef:Verschillende spelers in het internationale treinvervoer spraken eind vorige week met de Tweede Kamer over het internationale treinverkeer. Steeds meer mensen reizen per trein naar het buitenland en er wordt een nog sterkere groei van het internationale treinverkeer verwacht. Alleen al de NS wil de komende jaren het aantal buitenlandse diensten verdubbelen. Maar bij die groei lopen vervoerders en klanten nogal eens tegen muren op die de groei remmen en over die barrières ging het vorige week.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten