Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
IIVQ
Berichten: 1894
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door IIVQ »

Die lijn rijdt 2 dagen. Daar kan je nog weinig zinnigs over zeggen, het kost minstens 3 maand om daar een beetje een beeld van te krijgen.

De halte Eemnes/Laren P+R voor de 320 (en 200) doet het redelijk goed, dat is voor de Eemnesser echt een toevoeging.
Roeland
Berichten: 2443
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Roeland »

Is er al een beetje bekend hoe de gewijzigde 221 en 321 het doen? Trekken ze veel reizigers?
IIVQ
Berichten: 1894
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door IIVQ »

IIVQ schreef: wo 18 dec 2024, 08:14 Die lijn rijdt 2 dagen 1½ week*. Daar kan je nog weinig zinnigs over zeggen, het kost minstens 3 maand om daar een beetje een beeld van te krijgen.
* buiten de kerstvakantie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10190
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

Roeland schreef: wo 08 jan 2025, 15:07 Is er al een beetje bekend hoe de gewijzigde 221 en 321 het doen? Trekken ze veel reizigers?
Ik zou zeggen stap eens in en kijk wat er gebeurt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
IIVQ
Berichten: 1894
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door IIVQ »

IIVQ waardeert dit bericht.

(En het grappige is dat, ondanks dat ik deze route van de 321 mede-bedacht heb, ik uberhaupt nog nooit in een 321 gezeten heb. Ja, 1 keer, van Muiden P+R naar Diemerknoop.)
sirvinniei
Berichten: 3773
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door sirvinniei »

Het deel waar die parallel aan de 320 rijdt :')
Ik heb geen onderschrift
IIVQ
Berichten: 1894
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door IIVQ »

En de 221, 330, 327 en volgens mij nog wat lijnen die ik al honderd keer gedaan heb op dit stuk. Op Diemerknopp stap ik dan vaak over op de 66 richting mijn huis.
SpotterSpoortNiet
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 29 dec 2024, 07:27

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door SpotterSpoortNiet »

De nieuwe Transdev-kaartlezers worden nu ook in G&V uitgerold zo te zien. In ieder geval in Ebusco 3.0 2203. Ze hebben hetzelfde design als die ook in AML in de Schipholnet-citea's zitten.

Edit: alle drie Ebusco's die ik heb gezien vandaag hebben de nieuwe. (2183, 2203, 2205)
Dionysusnu
Berichten: 1988
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Dionysusnu »

Midden januari had ik ook al nieuwe lezers in Ebusco's 2186 en 2187. En ik dacht ook in LLE-115s 7679 en 7685, maar daarvan weet ik het niet helemaal zeker.
MarkSmit
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 21 jun 2023, 14:55

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door MarkSmit »

Voorgestelde wijzigingen in vervoerplan 2026 staan op de website van transdev:
https://www.transdev.nl/nl/onze-routes/ ... eling-2026
Dionysusnu
Berichten: 1988
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Dionysusnu »

Alle 3 de wijzigingen lijken DRUs toe te voegen of neutraal te zijn. Gaat het dus om een (her)opschaling, of worden er ergens anders DRU afgesnoept?
TreinenFreak
Berichten: 245
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TreinenFreak »

Hopelijk zonder dat er bij andere lijnen DRU van af wordt gesnoept, maar alle 3 wel echt goede wijzigingen. Wordt er op dit moment niet veel DRU verspilt aan lege ritten naar de stallingen? Hopelijk kunnen daarmee de DRU voor de wijzigingen bij elkaar gesprokkeld worden.
Dionysusnu
Berichten: 1988
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Dionysusnu »

Lege ritten tellen toch niet als DRU? Dat is het punt van de D, dienstregeling.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10190
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

MarkSmit schreef: za 17 mei 2025, 12:04 Voorgestelde wijzigingen in vervoerplan 2026 staan op de website van transdev:
https://www.transdev.nl/nl/onze-routes/ ... eling-2026
Wijzigingen die Transdev voorstelt:
- Lijn 320 naar 8x/uur in de spits op delen van het traject.
- Lijn 200 een rit erbij in de ochtendspits en 1x/2 uur in daluren.
- Lijn 108 wordt bij 2x/uur rijden gesplitst: vanaf halte Kostmand rijdt de ene helft van de ritten de huidige route naar busstation en de andere helft via Blaricum Bijvanck naar P+R.

Ik vind het prima wijzigingen, maar heb mijn bedenkingen bij het 1x/2 uur rijden van lijn 200 wat mij te weinig lijkt. Bovendien heb ik al sinds het begin dat deze lijn bestaat mijn vraagtekens bij de lusroute in Utrecht en zou ik liever zien dat de bus een fysiek eindpunt krijgt bij WKZ. Als de bus nu te vroeg bij Rijnsweerd arriveert is het daar te druk om tijd af te wachten en rijdt de bus daar dus al voor zijn tijd uit.

Daarnaast vind ik de nieuwe routevariant van lijn 108 te "om". Ik zie liever dat die variant vanaf Blaricum Dorp via de Bergweg en de
Burgemeester Le Coultredreef naar Blaricum P+R rijdt, dan via Bijvanck naar 't Merk en dan de huidige route naar busstation Huizen.

Maar goed, we zullen zien wat de wijzingen worden aan de hand van de enquete. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13788
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Z2N »

1x/2 uur is prima, mits er goed wordt aangesloten op de collegetijden op de Uithof. Daar valt nog wel wat op aan te merken, met doorkomsttijden op Rijnsweerd Noord rond 11:30 en 13:30 sluit je niet lekker aan op die tijden. Rond 11:00 en 13:00 zou dan ook beter zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
TreinenFreak
Berichten: 245
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TreinenFreak »

Z2N schreef: za 24 mei 2025, 20:58 1x/2 uur is prima, mits er goed wordt aangesloten op de collegetijden op de Uithof. Daar valt nog wel wat op aan te merken, met doorkomsttijden op Rijnsweerd Noord rond 11:30 en 13:30 sluit je niet lekker aan op die tijden. Rond 11:00 en 13:00 zou dan ook beter zijn.
Eens, het is ook een gemiste kans dat die rit van 11:30 niet vanuit Huizen komt maar in Utrecht begint. Transdev heeft er duidelijk nog steeds moeite mee om voor de dienstregeling af te kijken bij Keolis. Zeker met een eindpunt bij WKZ zou het erg eenvoudig moeten zijn om bijvoorbeeld iets voor 13 uur aan te komen en iets na 13 uur weer te vertrekken richting Huizen. Daarnaast zou er met een eindpunt bij WKZ ook betrouwbaarder gereden kunnen worden, aangezien lijn 200 vaak in de file staat bij de oprit van de A28 tot aan het knooppunt met de A27.
TreinenFreak
Berichten: 245
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TreinenFreak »

Milco schreef: za 24 mei 2025, 18:50 Daarnaast vind ik de nieuwe routevariant van lijn 108 te "om". Ik zie liever dat die variant vanaf Blaricum Dorp via de Bergweg en de
Burgemeester Le Coultredreef naar Blaricum P+R rijdt, dan via Bijvanck naar 't Merk en dan de huidige route naar busstation Huizen.
Geen gek idee, sowieso een beter idee dan een lijn met 2 routevarianten, maar ik denk dat je wel wel reizigers uit Stad en Lande verliest die dan richting Hilversum meer reistijd krijgen als ze rechtstreeks reizen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10190
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

In mijn voorstel krijgt lijn 108 alsnog twee varianten, maar rijdt de variant naar Blaricum uiteindelijk ook door naar Huizen, net als de reguliere - reeds bestaande - variant.

Uiteraard heb ik mijn ideeën doorgegeven via de enquete. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
TreinenFreak
Berichten: 245
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TreinenFreak »

Aha, dus dan zou Huizerhoogt nog maar 1x per uur ma-za overdag bediend worden? Niet gek
IIVQ
Berichten: 1894
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door IIVQ »

Buiten de concessie is een "Vechtplassen Express" opgestart, Vr-Za-Zo 11:00-21:00 tussen Hilversum Station, Hilversum International Airport Vliegveld Hollandse Rading, Nieuw-Loosdrecht en Hollandse Rading en de Vechtplassen. 1 uur van te voren reserveren.

https://www.gvexpress.nl/
https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... _van_start
Dionysusnu
Berichten: 1988
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Dionysusnu »

Dan zit je dus in het verkeerde topic (A)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10190
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

TreinenFreak schreef: za 24 mei 2025, 21:59 Aha, dus dan zou Huizerhoogt nog maar 1x per uur ma-za overdag bediend worden? Niet gek
Ja, dat idee heb ik ook zo doorgegeven. Lijn 108 behoudt 2x/uur een bus naar busstation Huizen waarvan 1x/uur via de huidige route en 1x/uur via Blaricum Bijvanck. Volgens mij zijn beide varianten ongeveer even snel, dus dat lijkt mij prima inpasbaar.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 864
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door DPDelft »

Na de "Vechtplassen Express" start nog een tweede Express: MuiderslotExpress.
Een 8-persoonsbusje (lijn 510) rijdt vrijdag t/m zondag iedere 20 minuten. Tarief: 1 euro.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/349162/b ... baar-maken
Etienne
Donateur
Berichten: 8482
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Etienne »

Met enig verschil dat lijn 510 wel openbaar vervoer is en de VechtplassenExpress een veredelde belbus met een hoger tarief.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10190
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

Een enkele reis kost 1 euro; zijn reguliere vervoerbewijzen niet geldig (mogelijk om te voorkomen dat iedereen massaal wil meereizen)?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten