Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
-
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Dat zijn de geruchten ja. Er is alleen intern nog niks over bekend gemaakt. Op het kaartje die de Orkaan geplaatst heeft staat de nieuwe geplande route. Er wordt een extra stukje door Wormerveer Noorderveld gereden. Halte Nieuweweg komt te vervallen.
Het is een vervelend stukje over voornamelijk klinkers, wat verschrikkelijk is om overheen te rijden met de MidCity.
Het is een vervelend stukje over voornamelijk klinkers, wat verschrikkelijk is om overheen te rijden met de MidCity.
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
bijzonder dat jullie als chauffeurs nog van niks weten.... is dat hoe EBS tegenwoordig omgaat met het rijdend personeel???
-
Het artikel spreekt slechts van de aanvang van de werkzaamheden per juli. Het is nog niet bekend wanneer de routewijziging in gaat...
De haltes, ervanuitgaande dat het geen oude haltes zijn, zullen nog verhoogd moeten worden, en mocht daat een complexe zijn, zullen ze december wel gaan halen. Mooi op tijd voor de volgende ronde vervoersplannen.
De haltes, ervanuitgaande dat het geen oude haltes zijn, zullen nog verhoogd moeten worden, en mocht daat een complexe zijn, zullen ze december wel gaan halen. Mooi op tijd voor de volgende ronde vervoersplannen.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
Waarschijnlijk komt er pas bericht als de routewijziging definitief is.marcelloch schreef:bijzonder dat jullie als chauffeurs nog van niks weten.... is dat hoe EBS tegenwoordig omgaat met het rijdend personeel???
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
Op de A27 richting het zuiden bij Gorinchem twee Scania Omnilinks op de trailer. Meen de 4038 en 4050 als dat kan. Ik gok als bestemming: Sloper Leeman In made
-
Eigenlijk heb je geen verhoogde haltes nodig voor die midcity, fatsoenlijk halteren is onmogelijk. Een paal in de grond is voldoende. Maar dan is de bus niet toegankelijk voor rolstoelgebruikers wat weer onhandig is.MdJ schreef:Het artikel spreekt slechts van de aanvang van de werkzaamheden per juli. Het is nog niet bekend wanneer de routewijziging in gaat...
-
Denk dat je gelijk hebt, ze zijn allebei de 13e op naam gezet. EBS is geen eigenaar meer. 4038 had al geen apk en 4050 was al half gesloopt.ovforens schreef:Op de A27 richting het zuiden bij Gorinchem twee Scania Omnilinks op de trailer. Meen de 4038 en 4050 als dat kan. Ik gok als bestemming: Sloper Leeman In made
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Op de website van EBS/MeerPlus staat nu onder het kopje "Reizen met MeerPlus" een kopje "Vertrektijden" waar je op datum de dienstregeling van de buslijnen kunt opzoeken. Erg duidelijk! 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Updates:
-
Begin van de middag zijn weer 2 Scania’s op trailers afgevoerd.
-
- Contacteer:
Ik zag vandaag 2 gelede scania’s op trailers afgevoerd worden. De 1019 en een van zijn broertjes moesten eraan geloven
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
-
Ik kwam een aantal van die transporten tegen op de A27.
-
Het werd eens tijd, de garage had in april al leeg moeten zijn.
-
Vanochtend stond ik bij bushalte om de 316 van 5.18 uur te pakken richting Amsterdam Centraal. Op de halte display en in de OVinfo app stond dat de bus niet zou komen, echter twee minuten voor tijd bleek uiteindelijk dat de bus wel zou komen. Dit bleek ook zo te zijn. Weet iemand of er storing is dat er verkeerde informatie vanuit de bus wordt doorgegeven als reisinformatie?
-
Op minuut 2 zie je op een filmpje van een brand iets wat lijkt op rode bussen. Zouden dit restanten zijn geweest van enkele Omnilinks?
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/470 ... orme-brand
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Dat lijkt mij een gevalletje last-minute toch een chauffeur vinden en geen tijd meer hebben de rit van “rijdt niet” af te halen…EWilsonAdam schreef: ↑di 03 jun 2025, 20:33 Vanochtend stond ik bij bushalte om de 316 van 5.18 uur te pakken richting Amsterdam Centraal. Op de halte display en in de OVinfo app stond dat de bus niet zou komen, echter twee minuten voor tijd bleek uiteindelijk dat de bus wel zou komen. Dit bleek ook zo te zijn. Weet iemand of er storing is dat er verkeerde informatie vanuit de bus wordt doorgegeven als reisinformatie?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Updates:
Updates:
-
Ik kan het filmpje niet goed vinden tussen de verschillende artikelen van omroep brabant. Had wel een screenshot gemaakt. Rechtsonderin zie je een stapeltje op elkaar gestapelde rode voertuigen die onderste boven lijken te liggen en op bussen lijken.
Links ervan vind je een hoop schroot met her en der nog wat stukken R-netrood dak/bumper enzo
https://imgur.com/a/bZ47qdh
Links ervan vind je een hoop schroot met her en der nog wat stukken R-netrood dak/bumper enzo
https://imgur.com/a/bZ47qdh
- JurgenH
Op die foto zie je linksboven (net boven die blauwe container) tevens een deel van een airco-unit (herkenbaar aan de 4 ventilatoren). Op jouw foto is het door de kwaliteit niet heel goed te zien, maar als je het eerder gestuurde filmpje afkijkt kom je uit op dezelfde foto en zie je het wel.
Dat lijkt er eentje van de Omnilinks van EBS (maar dan ontdaan van de rode beplating)
Dat lijkt er eentje van de Omnilinks van EBS (maar dan ontdaan van de rode beplating)
Het mooiste uitzicht? Een lege vierzitter in de spits.
-
Er gaat wel vaker wat fout met de reisinfo. In Edam slaat de boel wel eens op hol en staan er ritten dubbel op de schermen. Halte Cantekoogweg had zelfs reisinformatie voor de halte “Cantekoogweg” in Zaandijk (die bestaat helemaal niet). Ook komt bus 64 niet in Purmerend.EWilsonAdam schreef:Vanochtend stond ik bij bushalte om de 316 van 5.18 uur te pakken richting Amsterdam Centraal. Op de halte display en in de OVinfo app stond dat de bus niet zou komen, echter twee minuten voor tijd bleek uiteindelijk dat de bus wel zou komen. Dit bleek ook zo te zijn. Weet iemand of er storing is dat er verkeerde informatie vanuit de bus wordt doorgegeven als reisinformatie?
BYD’s geven soms geen informatie door.
-
Een Chinese bus die verkeerde reisinformatie geeft, betekent hopelijk geen cyberaanval 

-
EWilsonAdam schreef:Een Chinese bus die verkeerde reisinformatie geeft, betekent hopelijk geen cyberaanval
-
Lijn 67 is momenteel weer zo ongeveer gehalveerd, dit valt toch niet meer goed te praten?
-
- Contacteer:
Gehalveerd is absoluut niet waar, ik zie dat er vanaf Tramplein, gedurende de hele dag 8 ritten uitvallen. Iets wat natuurlijk niet goed is, maar met een totaal van 32 ritten, is dit 25%.
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
-
Aan de andere kant, "op dit moment", tussen 12 en 18 uur, vallen 7 van de 12 ritten uit.
-
Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Er moet ander materieel komen voor die lijn.
Extra:
Daarnaast staat er een melding dat er rekening gehouden moet worden met rit uitval door personeelstekorten. (Ivm vakanties)
Extra:
Daarnaast staat er een melding dat er rekening gehouden moet worden met rit uitval door personeelstekorten. (Ivm vakanties)
-
We zijn nu ongeveer een maand verder na de invoering van de nieuwe dienstregeling op Zaterdag. Als ik de app OVinfo bekijk dan valt het mij op dat met enige regelmaat bussen achter elkaar uitvallen zoals gisteren op de 314 vanuit Hoorn en de 316 vanuit Edam richting Amsterdam Centraal.
1). De 314 van 15.00 uur, 15.30 uur, 18.30 uur en 19.00 uur. Dat is lang wachten op een bus richting Edam.
2). De 316 van 17.24 uur, 17.42 uur en 17.57 uur. Met enige mazzel heb je een alternatief met bijvoorbeeld de 110 of 112 naar Amsterdam Noord of de 314 naar Amsterdam Centraal.
Mijn eerste vraag is of de uitval komt de vele defecte citea’s? Als ik ik materieeloverzicht bekijk op Busposities zijn er rond de twintig bussen defect langer dan twee niet actief zijn geweest in de dienstregeling.
Mijn tweede vraag is of het niet beter is om een vaste vakantie dienstregeling in te voeren bij diverse schoolvakanties waarbij zeker in de spits de frequentie wordt verlaagd en wellicht daarbuiten voor lijnen die eventueel hogere frequenties hebben dan elke 15 minuten. Kunnen de buschauffeurs genieten van hun wel verdiende vakantie en hebben passagiers voldoende reis mogelijkheden.
Qua personeels bezetting hoor of lees ik hier op het forum positieve reacties dat het de goede kant opgaat.
1). De 314 van 15.00 uur, 15.30 uur, 18.30 uur en 19.00 uur. Dat is lang wachten op een bus richting Edam.
2). De 316 van 17.24 uur, 17.42 uur en 17.57 uur. Met enige mazzel heb je een alternatief met bijvoorbeeld de 110 of 112 naar Amsterdam Noord of de 314 naar Amsterdam Centraal.
Mijn eerste vraag is of de uitval komt de vele defecte citea’s? Als ik ik materieeloverzicht bekijk op Busposities zijn er rond de twintig bussen defect langer dan twee niet actief zijn geweest in de dienstregeling.
Mijn tweede vraag is of het niet beter is om een vaste vakantie dienstregeling in te voeren bij diverse schoolvakanties waarbij zeker in de spits de frequentie wordt verlaagd en wellicht daarbuiten voor lijnen die eventueel hogere frequenties hebben dan elke 15 minuten. Kunnen de buschauffeurs genieten van hun wel verdiende vakantie en hebben passagiers voldoende reis mogelijkheden.
Qua personeels bezetting hoor of lees ik hier op het forum positieve reacties dat het de goede kant opgaat.