Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
umbusko schreef: ↑za 26 apr 2025, 11:12
Vandaag in Berlijn een ICE voor mijn neus gehad “ohne Halt in Augsburg Hbf” en “mit zusätzlicher Halt in Augsburg Hbf”.
[...] Schrödingers halte in Augsburg, dat lijkt me niet helemaal normaal.
Dat heet dus blijkbaar een Schrödingers halte, weer wat geleerd.
Wat is het verhaal achter deze term?
Die term heb ik inderdaad zelf verzonnen, vrij naar Schrödingers kat. Totdat je er bent, weet je niet of de trein er wel of niet stopt. Sterker nog, hij stopt er tegelijkertijd wel en niet.
nvdw schreef: ↑do 05 jun 2025, 18:01
FORUM DER NVBS
3737VoorEeuwig
Dilettant
den Vijfden Juni 1931
Maar natúúrlijk is er hier sprake van een tram, SnaakUitDenKrimpenerwaard, zooals reeds uiteengezet in een der vele artikelen die over dit onderwerp verschenen zijn, om niet te zwijgen van den inhoud der Spoorwegwet. U doet Uw Amateurstatus zonder meer gestand…!
SnaakUitDenKrimpenerwaard
Amateur
den Negenden Juni 1931, per kerende post
Nonsens! Voorwaar dienen wij hier van een lokaalspoorweg te spreken, zoo mijn oogen mij niet bedriegen. Voorts kunt U Uw tegenwerpingen in Uw donkeren gat steken alwaar zij thuishooren!!
VeldwachterRoodjas
Ordebewaker
den Eersten Julij 1931
Heeren…! Zulke omgangsvormen zijn hier nochtans ongewenscht op straffe ener verbanning!!
TffpaA schreef: ↑do 05 jun 2025, 18:19
....is dat één woord? Fantastisch!
Dit draadje heet toch echt ‘Fantastische forumwoordEN’, dus er mag er meer dan 1 per keer aangehaald worden. Of een heel boekwerk aanhalen nog onder de noemer ‘woorden’ valt en niet eerder een zin, alinea of hoofdstuk is, daar valt over te twisten.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.