Einde community.ns.nl > kans voor OVinNL?

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Plaats reactie
TffpaA
Donateur

Einde community.ns.nl > kans voor OVinNL?

Bericht door TffpaA »

Nou, het einde van de community is ook bij de community doorgedrongen:

https://community.ns.nl/off-topic-32/wo ... nity-90070

Een schoonheidsprijs qua communicatie verdient het allemaal niet - en dan druk ik me nog voorzichtig uit. Maar de stekker gaat er al per 1 juni uit: dan kan niemand meer berichten plaatsen en wordt het forum tot eind dit jaar read only. Daarna zal het wel helemaal verdwijnen, denk ik.

Maar de een zijn dood is de ander zijn brood. Ligt hier niet een heel mooie kans voor OVinNL om op te kapitaliseren? Al die betweters trouwe communityleden zijn straks natuurlijk statenloos...
MaartenD

Re: Einde community.ns.nl > kans voor OVinNL?

Bericht door MaartenD »

Wil je hier een vraagbaak worden voor alle kleine vragen die je ook uit de reisplanner kunt halen (wat nu al gebeurt) dan hoop ik dat er wel een apart forumdeel voor komt. Want je zult redelijk gespamd worden met berichten.
Maar ik vind niet dat je je hier als community voor NS moet opwerpen. Dit gaat over OV in het algemeen, op treingebied ook voor de andere vervoerders, en dan is er nog OV buiten de trein.

Natuurlijk zal iedereen hier welkom zijn, maar ik zou eerder denken "business as usual".
en-es

Bericht door en-es »

Beide fora zijn absoluut niet met elkaar te vergelijken.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

MaartenD schreef: do 22 mei 2025, 13:44 Wil je hier een vraagbaak worden voor alle kleine vragen die je ook uit de reisplanner kunt halen (wat nu al gebeurt) dan hoop ik dat er wel een apart forumdeel voor komt.
Goed idee. Je zou het zelfs "OV Vraagbaak" kunnen noemen. :mrgreen:
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Interessante suggestie :pos:

Maar alle gekheid op een stokje: dat ik dit opwerp is natuurlijk ook omdat ik dit forum almaar rustiger zie worden. Ik heb geen concreet idee bij hoe het aantrekken van de leden van de community vormgegeven zou moeten worden, noch wat daarvoor aan dit forum verbouwd zou moeten (als dat al moet). Meer gooi ik het op omdat het mes ermee aan twee kanten kan snijden: de ontheemden van de community (en dat zullen vooral de veelposters zijn) kunnen hier een goed thuis vinden; dit forum komt weer wat meer tot leven.

En inderdaad: het meest voor de hand liggend zou een meer Q&A-georiënteerde aanpak zijn, waar de OV Vraagbaak inderdaad al voor bedoeld is. Wellicht dat vandaaruit ook wel wat leden 'doordruppelen' naar de meer inhoudelijke subfora. Of de offopicsubfora, want meer spelletjesspelers is meer beter *O*
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

De enige aanpassing die ik eventueel aan het forum zou doen, zou het clusteren van de momenteel aanwezige topics met "reistips" zijn... Denk aan Al staan veel van die tips ook in Korte vragen, wat het lastig clusteren maakt...

Voor de rest zou de aanwezigheid van onze OV Vraagbaak inderdaad een degelijk alternatief kunnen zijn voor de NS Community, mogelijk dat het daar dus eerdaags wat drukker wordt :Y Sowieso zag ik al enkele mensen uit de NS Community aangeven wellicht de overstap naar hier te maken...
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Aan de nieuwe registraties zie ik dat een deel de overstap al gemaakt heeft en een ander deel was hier al actief.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Wel hoop ik dat we de OVinNL sfeer hier dan behouden en niet een NS Community 2.0 worden...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
webguy
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door webguy »

TffpaA schreef: do 22 mei 2025, 13:29 Maar de een zijn dood is de ander zijn brood. Ligt hier niet een heel mooie kans voor OVinNL om op te kapitaliseren? Al die betweters trouwe communityleden zijn straks natuurlijk statenloos...
Het zou zo maar kunnen dat ik al een poging heb opgeworpen. Mocht je nog meer topics weten waar zo'n bericht moet - voel je vrij reclame te maken!

En voor de duidelijkheid, we kunnen nooit een NS community vervangen, simpelweg omdat we geen klantenservice zijn en dat ook niet kunnen of willen worden. Ook al denken sommige mensen daar anders over :)
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

webguy schreef: vr 23 mei 2025, 09:49 En voor de duidelijkheid, we kunnen nooit een NS community vervangen, simpelweg omdat we geen klantenservice zijn en dat ook niet kunnen of willen worden. Ook al denken sommige mensen daar anders over :)
Ik denk zelf aan een 'door reizigers, voor reizigers'-formule, wat feitelijk ook al het uitgangspunt van de community zelf was. Daarbij wel heel duidelijk aangevend dat dit forum op geen enkele wijze met NS of andere vervoerder is verbonden, dat er geen moderatie vanuit NS of een andere vervoerder plaatsvindt, er geen 'doorgeefluiken' zijn etc. Alleen maar reizigers cq geïnteresseerden die heel veel kennis in huis hebben om veel vragen te kunnen beantwoorden. Kom je er hier niet uit of wil je echt wat gedaan hebben: bel de klantenservice van de betreffende vervoerder.
webguy
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door webguy »

Eens, maar voor sommigen is dat een te subtiele boodschap
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Ik maak me ook geen illusies dat mensen lezen cq het willen begrijpen. Maar dat vind ik ook een hun-probleem.
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Ik denk dat er best wat gebruikers overgaan naar dit forum.

Het beheer kan dat wellicht in goede banen leiden door de huidige "OV vraagbaak: te splitsen in:
OV Vraagbaak Trein
OV Vraagbaak Tram, Metro, Bus en overige.

Dir forum kan de NS Community nooit vervangen. Maat het is wel een welkome aanvulling denk ik.
fogeltje
Oud-beheerder OVNL

Bericht door fogeltje »

Komen dan alle Twitteraars hier ook heen? :')
"Een touringcar is geen bus"
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Ja, maar die kunnen alleen een apart, ongemodeerd subforum in. Ze kunnen de rest van het forum niet zien en vice versa.
Re.tep

Bericht door Re.tep »

ThatPCDude schreef: do 22 mei 2025, 17:08 Wel hoop ik dat we de OVinNL sfeer hier dan behouden en niet een NS Community 2.0 worden...
Inderdaad, de aanhoudende stroom gekopieerde berichten (altijd negatief richting Community eigenaar of haar medewerkers) vanuit andere media was voor vele een bron van ergenis.
Tevens werden NS klanten vaak met een lange tekst en opgeheven vinger terecht gewezen op een toon welke niet bij klantenservice hoort. Je zal maar als niets vermoedende klant voor "parasiet" worden uitgemaakt, omdat je door een oorzaak niet het juiste vervoerbewijs had.
Verder was de sfeer richting NS medewerkers welke het voor het bedrijf opnamen niet altijd even prettig. Menig NSer welke het probeerde nam al weer snel afscheid of werd zeer selectief in antwoorden geven.
Maar de hoofdoorzaak volgens mij was wel het feit dat veel NS klanten op de Community lid werden en een "probleem" hadden, maar aldaar toch niet geholpen konden worden omdat het vaste groepje buitenstaanders welke het forum runde niet bij de persoonlijke gegevens konden van de reiziger.
Dat gaf bij de NS klant vaak veel extra ergenis, goed dat de NS de klantenservice nu weer in eigen hand neemt en niet laat doen door een handjevol buitenstaanders.
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

TffpaA schreef: do 22 mei 2025, 13:29 Nou, het einde van de community is ook bij de community doorgedrongen:

https://community.ns.nl/off-topic-32/wo ... nity-90070
Binnen NS nog niet want zowel op https://www.ns.nl/klantenservice als in de e-mail die ik vandaag kreeg verwijst NS nog steeds naar de community. Overigens geen idee waarom NS community met een hoofdletter schrijft.
Gr BasG
en-es

Bericht door en-es »

Nou ja, het forum is er nog steeds. Alleen kan je je niet aanmelden en reageren. :D :p
Re.tep

Bericht door Re.tep »

Ik zag een copy chatgesprek voorbij komen van enkele dagen geleden waaruit bleek dat de NS klantenservice medewerker nog niet op de hoogte was dat de NS Community was opgeheven, en verwees er ook nog gewoon naar.
Onder welke steen leef je dan ?
isadora

Bericht door isadora »

Het antwoord daarop kun je bij de klantenservice van rijdendetreinen.nl vinden. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re.tep

Bericht door Re.tep »

Klantenservice Rijdendetreinen.nl ?
isadora

Bericht door isadora »

Ja joh, die site waar NS je naartoe stuurt, als ze het zelf niet meer weten.
viewtopic.php?p=890142#p890142
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Bemined

Bericht door Bemined »

Rijdendetreinen is toch tevens de klantenservice van R-net?
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

En daar moet je dan zijn voor reisinformatie voor de GVB.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
en-es

Bericht door en-es »

Het geeft toch wel aan hoe amateuristisch de NS Klantenservice werkt. Ook toen het forum nog aktief was.
Plaats reactie