Concessie Fryslân (2025-2034)
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1232
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Lijkt identiek aan lijn 1 te zijn, anders dan dat ie aansluit op de snelboot ipv de normale boot.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: vr 06 jun 2025, 20:01
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Iemand die een verklaring heeft waarom er op dit moment zoveel bussen uitvallen? Je hoeft OV-info maar te openen op een willekeurige halte (ik merk het vooral in de omgeving van Leeuwarden) en bijna je hele scherm komen rode strepen door heen met “rijdt niet”.
Heeft dit te maken met vele schades en vakanties van chauffeurs? Dat zou dan betekenen dat de hele concessie met ducttape aan elkaar hangt als je het mij vraagt … Er hoeft maar 1 ding mis te gaan en de hele dienstregeling valt als een kaartenhuis in elkaar.
Heeft dit te maken met vele schades en vakanties van chauffeurs? Dat zou dan betekenen dat de hele concessie met ducttape aan elkaar hangt als je het mij vraagt … Er hoeft maar 1 ding mis te gaan en de hele dienstregeling valt als een kaartenhuis in elkaar.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Ik had nog niet verder gekeken dan “hee een nieuwe lijn erbij?” Zal ‘m morgen wel even toevoegen aan de wiki in elk geval.ThatPCDude schreef: ↑vr 06 jun 2025, 19:52 Lijkt identiek aan lijn 1 te zijn, anders dan dat ie aansluit op de snelboot ipv de normale boot.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: za 26 okt 2024, 13:35
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Enorm personeelstekort op dit moment. Waar Arriva na de meivakantie vaak een iets afgeschaalde dienstregeling reed, blijft Qbuzz 100% rijden, maar veel chauffeurs gaan nu al op vakantie. Plus een ziekteverzuim van ruim 10%. Er vallen momenteel dagelijks zo'n 10-20 diensten uit en ik verwacht dat dat richting de zomervakantie alleen maar erger zal worden...OVFryslân schreef: ↑vr 06 jun 2025, 20:08 Iemand die een verklaring heeft waarom er op dit moment zoveel bussen uitvallen? Je hoeft OV-info maar te openen op een willekeurige halte (ik merk het vooral in de omgeving van Leeuwarden) en bijna je hele scherm komen rode strepen door heen met “rijdt niet”.
Heeft dit te maken met vele schades en vakanties van chauffeurs? Dat zou dan betekenen dat de hele concessie met ducttape aan elkaar hangt als je het mij vraagt … Er hoeft maar 1 ding mis te gaan en de hele dienstregeling valt als een kaartenhuis in elkaar.
- The Greyhound
- Berichten: 891
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
https://qbuzz.frl/voorzomerdienstregeli ... n-per-lijn
Vanaf zondag 15 juni rijdt Qbuzz een voorzomerdienst; dat is de zomerdienst + een aantal extra ritten. Vanaf 13 juli gaat dan de zomerdienst in.
Vanaf zondag 15 juni rijdt Qbuzz een voorzomerdienst; dat is de zomerdienst + een aantal extra ritten. Vanaf 13 juli gaat dan de zomerdienst in.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 1988
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Cryptische wijziging op lijn 94: De genoemde extra ritten zijn precies die ritten die normaal vervallen in de vakantiedienstregeling. Misschien dat het gaat om materieelinzet, dat het in de vakanties een kleine bus is? Maar dat lijkt het normaal toch al te zijn in de middag.
Bij lijn 380 staat dat die de vakantiedienstregeling gaat rijden, maar voor 380 lijkt de vakantiedienstregeling hetzelfde te zijn als normaal.
Bij lijn 380 staat dat die de vakantiedienstregeling gaat rijden, maar voor 380 lijkt de vakantiedienstregeling hetzelfde te zijn als normaal.
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: za 26 okt 2024, 13:35
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Ik vind het sowieso maar een merkwaardige dienstregeling. Lijn 350 rijdt bijvoorbeeld een uursdienst met extra ritten die onregelmatig als de pest rijden: in de ochtend extra aankomsten in Alkmaar rond 8:35 en 10:35, maar de rit met aankomst 9:35 ontbreekt, terwijl deze rit toch goed gebruikt werd de laatste keer dat ik 'm reed. 's Middags precies hetzelfde grapje, met extra ritten uit Alkmaar rond 13:50, 14:50 en 16:50, maar met een gat van twee uur tussen die extra ritten en dus geen rit om 15:50.
Op andere lijnen begrijp ik ook weinig van de verdeling van ritten. Lijn 70 rijdt normaal 2x/uur en in de spits 4x/uur, maar gaat nu een uursdienst rijden met alleen in de spits nog een paar ritten erbij. Tussen 14:00 en 15:00 gaat het aantal ritten dus terug van vier naar één. Ook veel andere lijnen zoals 20, 21, 51, 71 gaan terug naar uursdiensten met een paar extra spitsritten. Maar ondertussen wordt er wel de hele dag 3-4x/uur tussen Leeuwarden en Bolsward gereden, wat gezien de reizigersaantallen totaal onnodig is.
En op lijn 51 krijg je straks de situatie dat in de spits lijn 151 vaker rijdt dan lijn 51, omdat lijn 51 op een paar spitsritten na teruggaat naar 1x/uur. Dus krijg je 's middags tussen 13:00 en 16:00 een 15/15/30 interval met 2x/uur lijn 151 en 1x/uur lijn 51. Deze dienstregeling is echt zo snel als mogelijk was in elkaar geflanst zonder ergens over na te denken.
Op andere lijnen begrijp ik ook weinig van de verdeling van ritten. Lijn 70 rijdt normaal 2x/uur en in de spits 4x/uur, maar gaat nu een uursdienst rijden met alleen in de spits nog een paar ritten erbij. Tussen 14:00 en 15:00 gaat het aantal ritten dus terug van vier naar één. Ook veel andere lijnen zoals 20, 21, 51, 71 gaan terug naar uursdiensten met een paar extra spitsritten. Maar ondertussen wordt er wel de hele dag 3-4x/uur tussen Leeuwarden en Bolsward gereden, wat gezien de reizigersaantallen totaal onnodig is.
En op lijn 51 krijg je straks de situatie dat in de spits lijn 151 vaker rijdt dan lijn 51, omdat lijn 51 op een paar spitsritten na teruggaat naar 1x/uur. Dus krijg je 's middags tussen 13:00 en 16:00 een 15/15/30 interval met 2x/uur lijn 151 en 1x/uur lijn 51. Deze dienstregeling is echt zo snel als mogelijk was in elkaar geflanst zonder ergens over na te denken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten