Precies. Ik probeer de gedachtegang achter steeds weer uitloggen en dan opnieuw inloggen ook te begrijpen. Lukt me nog niet.AppleMoose schreef: ↑wo 04 jun 2025, 23:19 Makkelijk op te lossen door standaard ingelogd te blijven.
Denk mee!
-
- Donateur
Re: Denk mee!
-
Ik snap hem wel een beetje. Bij het verwijderen van je zoekgeschiedenis en het legen van de cache wordt je automatisch uitgelogd. Dus als je na elk gebruik van je browser je zoekgeschiedenis verwijderd ben je iedere keer uitgelogd. Of….. en dat is ook een mogelijkheid, hij kijkt op een openbare computer of werkcomputer.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
- AppleMoose
Dat zijn dan je eigen keuzes. Hoeft wat mij betreft het forum niet voor aangepast te worden als het "probleem" al met een simpele handeling opgelost kan worden. Ik denk dat er zaken zijn die meer prioriteit hebben. Iets van een waardeeroptie of zo zou wel een fijne toevoeging zijn
En blandning av sött och salt.
-
- Donateur
TffpaA waardeert bovenstaande suggestie
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Overigens merk ik ook wel dat het forum me vaker uitlogt sinds de maatregelen n.a.v. de DDOS-aanval onlangs. Vreemd genoeg doorgaans wel alleen als ik het bezoek via mobiel en niet op de PC.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Vink je wel de optie 'Onthouden' aan als je op je mobiel inlogt?
Ik vergeet dat namelijk ook soms.
Of verwijdert je mobiele browser standaard alle cookies na een tijdje?

Ik vergeet dat namelijk ook soms.
Of verwijdert je mobiele browser standaard alle cookies na een tijdje?
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
- ThatPCDude
- Donateur
Op mijn telefoon word ik ook zo goed als standaard weer uitgelogd na een aantal dagen. Op mijn laptop en vaste PC heb ik echter nergens last van.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
Bij mij meerdere keren per dag. Niet dat ik er mee zit.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Jazeker.
Zou wel heel apart zijn als die daar precies tegelijk met die DDOS maatregelen mee begonnen is, daarvoor had ik het hoogst zelden namelijk.Of verwijdert je mobiele browser standaard alle cookies na een tijdje?
Schapekop in de Keistad
-
Dit is ook mijn ervaring en ik vind het behoorlijk irritant dat ik meerdere keren per dag in moet loggen om te kijken wat de actieve onderwerpen zijn. Ik zou het waarderen als toegang tot die pagina voor niet-ingelogde gebruikers weer mogelijk zou zijn.
-
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik zie dat je nu op een IPv6 adres binnenkomt ipv IPv4. Waarschijnlijk heeft dat er mee te maken, ik zal eens verder kijken.
-
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Maar dan weet je toch niet meer wat je gelezen hebt? Het handige van inloggen is juist dat berichten als gelezen worden gemarkeerd
-
Ik lees alleen bepaalde topics en weet vaak nog wel wanneer ik ongeveer voor het laatst heb gekeken.
-
^^ Precies, ook mijn redenatie. Kan zelf wel bepalen wanneer ik iets gelezen heb of niet.
Maar goed, het zal niet terugkomen omdat je immers via die knop ook weer in het zoekmenu kan komen en dat is, kennelijk, niet wenselijk.

Maar goed, het zal niet terugkomen omdat je immers via die knop ook weer in het zoekmenu kan komen en dat is, kennelijk, niet wenselijk.
Dank je.
Nee, gewoon op mijn eigen laptop. Ik vind het een prettig idee dat ik gewoon mijn eigen controle houdt over het wel of niet aanwezig zijn op deze site.
-
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Je kan ook onzicthbaar blijven
Maar goed, snappen jullie ook dat als niemand hier lid wordt dat dat op den duur ook slecht is voor de community? Als je alleen leest draag je niks bij...

Maar goed, snappen jullie ook dat als niemand hier lid wordt dat dat op den duur ook slecht is voor de community? Als je alleen leest draag je niks bij...
-
^^ Wat is nu je probleem?
Beide kan toch? Bijdragen aan het forum, door actief te schrijven, geld te doneren maar óók soms even niet en gewoon langs 'lopen' en even de ontwikkelingen bij houden, incognito.
Beide kan toch? Bijdragen aan het forum, door actief te schrijven, geld te doneren maar óók soms even niet en gewoon langs 'lopen' en even de ontwikkelingen bij houden, incognito.
-
-
- Donateur
Dat laatste kan ook prima door in je profiel onder 'Forumvoorkeuren' de optie 'Verberg mijn online status' op 'Ja' te zetten. Doe ik zelf ook. Alleen beheerders kunnen je dan nog zien, maar soit.
-
^^ Het gaat mij er niet om dat ik wel of niet zichtbaar ben voor anderen als ik OVNL bezoek.
Ik weet van het bestaan van die optie maar die vind ik zelf, eigenlijk, niet oprecht. Geen open vizier.
Wat ik bedoel met incgonito is kijken in de etalage van het OVNL maar de winkeldeur niet willen openen om in die etalage zitting te nemen.
Sommigen hier hebben dus al lang en breed zitting in die etalage genomen maar dan achter een gordijn.. en zeggen dan
als je de winkeldeur opent.
Ik weet van het bestaan van die optie maar die vind ik zelf, eigenlijk, niet oprecht. Geen open vizier.
Wat ik bedoel met incgonito is kijken in de etalage van het OVNL maar de winkeldeur niet willen openen om in die etalage zitting te nemen.
Sommigen hier hebben dus al lang en breed zitting in die etalage genomen maar dan achter een gordijn.. en zeggen dan

Laatst gewijzigd door Durashift op zo 08 jun 2025, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Donateur
Dan zal ik ook maar niet vragen naar waar het je dan wél om gaat.
Tegelijkertijd snap ik het beheer heel goed - je wilt niet alleen dat het hele forum bekeken en doorzocht kan worden zonder account, omdat je dan het gedoe kunt krijgen waar we recentelijk mee te maken hadden; je wilt ook dat mensen zich registreren om alle functies te kunnen gebruiken, zodat dat de drempel ook verlaagt om bij te gaan dragen en daarmee een levendiger forum te creëren.
Dat sommigen dan wat typische ideeën hebben over forumbezoek en daarmee in uitgelogde status minder kunnen dan als ze gewoon zouden inloggen: soit.
Tegelijkertijd snap ik het beheer heel goed - je wilt niet alleen dat het hele forum bekeken en doorzocht kan worden zonder account, omdat je dan het gedoe kunt krijgen waar we recentelijk mee te maken hadden; je wilt ook dat mensen zich registreren om alle functies te kunnen gebruiken, zodat dat de drempel ook verlaagt om bij te gaan dragen en daarmee een levendiger forum te creëren.
Dat sommigen dan wat typische ideeën hebben over forumbezoek en daarmee in uitgelogde status minder kunnen dan als ze gewoon zouden inloggen: soit.
-
Dat was waar geweest als je een keer per week in moest loggen, niet als dat elke drie uur opnieuw moet. Er zijn dagen dat ik zes keer inlog op drie verschillende apparaten. En ik verwijder nooit cookies.
-
Ik snap nu niet waarom jij niet kan begrijpen dat ik heus ook wel de kant van OVNL begrijp en dat men geen gedoe wilt met kwaadwillende op het internet.TffpaA schreef: ↑zo 08 jun 2025, 14:47 Dan zal ik ook maar niet vragen naar waar het je dan wél om gaat.
Aan de andere kant zijn er websites met deze zelfde software die dit probleem (nog) niet hebben en gewoon de functionaliteit in stand hebben.
-
- Donateur
Ik zeg nergens dat jij dat niet begrijpt. Mijn punt is meer dat als je de winkel niet binnen wilt stappen, je je er ook niet over moet beklagen dat je niet alle artikelen kunt zien. Alleen wat in de etalage staat, zoals je zelf ook al aangaf.
En ja: die winkeletalages laten ook bewust alleen een klein deel van wat er in de winkel te koop is zien om klanten naar binnen te lokken.
- AppleMoose
Dan lijkt er toch iets te zijn met jouw browser/computer. Ik heb ook een tijdje dat probleem gehad op meerdere fora (Macbook met Safari). Na een paar updates was dat probleem verholpen.
En blandning av sött och salt.
-
De etalage is veranderd en daar komen reacties op maar die worden weg gewuifd.