
Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ze spreken nog wel over de 301 tussen Zwolle en Nunspeet 

https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 12082
- Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
- Locatie: Oosterhout
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ene kant misschien netjes maar gaan ze dan ook alternatief vervoer regelen voor de reizigers die ergens langs de route staan en dus niet mee kunnen omdat de bus al vanaf het beginpunt vol zit met reizigers die normaal de trein nemen? Om die reden zorg ik er juist voor dat als ik een lijn rijdt die vaak gebruikt word als er een treinstremming is (Breda-Tilburg bijvoorbeeld) mijn bus nooit helemaal vol laad zodat de eigen reizigers die halverwege de route staan ook gewoon mee kunnen.
-
- Berichten: 311
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Verwarrend dat alleen de RRReis-lijnen van EBS worden genoemd en niet de lijnen die binnen RRReis door andere vervoerders worden gereden.
Gr BasG
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik zie nu ook de lijnen 105, 231 en 302 in het overzicht staan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Vandaag ga ik trouwens met mijn oom (die bij EBS IJssel-Vecht als buschauffeur werkt) naar de stalling in Nagele om een nieuwe Ebusco van dichtbij te bekijken. Is er verder iets wat jullie willen weten? Dan ga ik het vanmiddag aan hem vragen.
- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Wat er tot dusver bekend is, is dat de bussen ingezet gaan worden vanuit Nagele, Lelystad en Harderwijk waar de Citea's nu worden ingezet. Uitzonderingen zijn lijn 141 en 70 tot nu toe, die moeten dan nog met Scania's gereden worden. De bedoeling is dat na de zomer nieuwe diensten gereed zijn die aangepast zijn voor de Ebusco's, dus dan zou de inzet moeten starten. Vanaf komende week start de instructie voor chauffeurs, er zijn nu in elk geval minstens 3 bussen geleverd (dus elke stalling van die 3 kan instructie gaan geven).
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Weet jij of de Scania's uiteindelijk blijvertjes zijn of dat daar ook nog (elektrische?) vervanging voor komt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Die Scania’s worden ook vervangen door elektrische bussen. Dus wees er snel bij als je ze nog wilt zien.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Wat voor elektrische bussen worden dat dan? Er komen 31 Ebusco's tegenover 40 VDL's en 10 Scania's (13+18m).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Lijn 45
- Berichten: 5829
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
BYD's? Er zijn er nog 13 van de 2000-serie in Nederland (10 van Schiphol incl. de drie die al naar EBS zijn verkast en 3 die nog van BYD zijn).
- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dat is uiteraard een mogelijkheid, of er worden extra bussen bij BYD besteld. De Citea's moeten er als eerste uit omdat die gehuurd worden, de Scania's komen later pas aan de beurt. Uiteindelijk wil EBS ook, zover ik hoorde, de CapaCity's ook nog een keer vervangen voor elektrische bussen. Tevens zijn er voor lijn 141 en 270 ook langere bussen nodig (vervanging van de gelede Scania's).
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Van wat ik nu weet is dat er sowieso wel elektrische gelede bussen komen. Hij weet alleen niet welke het precies worden.
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: ma 05 sep 2022, 12:20
- Locatie: Velserbroek
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Grote kans dat er dan nog BYD b18’s besteld gaan worden, aangezien EBS nu toch al lekker aan het shoppen is bij BYD en de meeste bussen in dit gebied ook van deze fabrikant zijn.
Achteraf was het misschien beter geweest als EBS die 25 extra bussen die niet overgenomen hoefden te worden wel had overgenomen, ook aangezien er (als ik goed reken en als al die bussen die nu nog in Nederland zijn ook daadwerkelijk naar EBS zullen gaan) uiteindelijk 183 van de 188 van die bussen zullen zijn. Dat zijn:
- de 163 bussen die verplicht zijn overgenomen;
- vier extra bussen die EBS er later bij heeft gekocht.
- De tien bussen van Schiphol (waarvan er dus al drie bij EBS zijn)
- de drie bussen van BYD zelf die ze dan nog mogelijk gaan overnemen.
Achteraf was het misschien beter geweest als EBS die 25 extra bussen die niet overgenomen hoefden te worden wel had overgenomen, ook aangezien er (als ik goed reken en als al die bussen die nu nog in Nederland zijn ook daadwerkelijk naar EBS zullen gaan) uiteindelijk 183 van de 188 van die bussen zullen zijn. Dat zijn:
- de 163 bussen die verplicht zijn overgenomen;
- vier extra bussen die EBS er later bij heeft gekocht.
- De tien bussen van Schiphol (waarvan er dus al drie bij EBS zijn)
- de drie bussen van BYD zelf die ze dan nog mogelijk gaan overnemen.
Frequent reiziger in Haarlem IJmond.
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
- Locatie: Zwolle e.o.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het lijkt helaas toch wat anders in elkaar te zitten. De 3 BYD's waren voor onderhoud en APK in Zwolle. Vanochtend gingen de bussen retour richting Schiphol.
Er is verder nog niks besteld qua 'nieuw' materieel. We zullen het komend jaar met de huidige BYD's, Capacity's, Ebusco's en Scania's moeten doen.
-
- Berichten: 8290
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Wat voor raars is er aan de hand met de stopknoppen in de bussen in Zwolle? Ik hoorde afgelopen week van twee chauffeurs dat als je de stopknop wil gebruiken, je deze lang ingedrukt moet houden. In de praktijk een seconde of vijf.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Wellicht hetzelfde als de Citaro’s in Utrecht hebben: even een paar seconden indrukken om te voorkomen dat je de knop per ongeluk kort indrukt en gelijk op stop gaat.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: do 21 okt 2021, 11:38
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het staat inmiddels ook als aankondiging op het rechter "informatiescherm" in de bus.
Groot driehoek met uitroepteken, de tekst "let op" en de tekst dat je de stopknop langer ingedrukt moet houden.
Groot driehoek met uitroepteken, de tekst "let op" en de tekst dat je de stopknop langer ingedrukt moet houden.
Leest mee, maar reageert zelden
- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Omdat de stopknoppen vaak onbewust per ongeluk werden ingedrukt (vaak met instappen liep iedereen er al tegenaan) moet de knop nu 2,5 seconden worden ingedrukt voor het stop signaal af gaat.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
- Locatie: Enschede/Almelo
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dat zou voor de Setra's bij Utrecht ook een mooie oplossing zijn want dat is ook één en al ellende met passagiers die onbewust tegen de stopknop aankomen...
- Suus
- Berichten: 52103
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het viel mij bij de BYD’s al eerder opgevallen dat buschauffeurs wachten met de achterdeur sluiten totdat iedereen was ingestapt, of de achterdeur nog een keertje extra openden als de stopknop nog/weer brandde, maar er zit dus ergens een overgevoelige stopknop bij de ingang.ovVeluwe schreef:Omdat de stopknoppen vaak onbewust per ongeluk werden ingedrukt (vaak met instappen liep iedereen er al tegenaan) moet de knop nu 2,5 seconden worden ingedrukt voor het stop signaal af gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 311
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De Chinese rommel is erg snel in elkaar geplakt en geen enkele bus is hetzelfde. Het is donders ingewikkeld dergelijke storingen eruit te halen. Vooral omdat in iedere bus de kabels weer anders lopen. Exact dit was de reden voor de NMBS om de Fyra's te weigeren.
Gr BasG
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Kwamen de Fyra’s ook uit China? Italië dacht ik toch?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 2349
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het is niet alleen BYD dat het probleem van “hangende” stopknop. Ook de Hess trolleys hebben er last van, vooral de serie 5234-5242.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
- Locatie: Brisbane of daaromtrent
-
- Berichten: 8290
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ah, bedankt voor de verklaring! Was wel handig geweest als ze dit bijvoorbeeld ook in de automatische omroep hadden aangekondigd. 

Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten