Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Copy that :Y
anonymous_1

Bericht door anonymous_1 »

Vandaag moet ik tijdens de staking van Nijmegen naar Amsterdam zien te komen, ik ben al een uur later vertrokken dan gepland omdat ik wat spullen was vergeten. Zit nu in bus 331 naar Elst, goed gevuld maar niet extreem druk. Hopelijk gaan de aansluitingen goed, dan ben ik om 13:00 in Amsterdam.

Het is voor een tentamen van een vak dat ik extern volg, dus vanavond neem ik een hostel in Amsterdam. Kan ik morgen terug via Amersfoort en nog even een Plan V meepakken :D
webguy
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door webguy »

Ik werk normaal dinsdag en donderdag in Amsterdam maar voor nu maar gewoon even thuis...
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik ben gisteren maar naar Amsterdam gegaan en bij een vriendin wezen slapen voor een afspraak om 13:00. En daarna maar met de tram/bus/metro naar Rotterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Vanavond maar eens zien hoe ik thuis kom van Schiphol, zal gezellig druk worden in die ECD en EC naar Breda gok ik zo. :')
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

ECD rijdt niet en EC natuurlijk pas vanaf Rotterdam. Hoe ga je tot daar komen?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
teun

Bericht door teun »

Met de bus van Schiphol naar huis is ook nog een leuke denk ik anders; bijkomend voordeel: je reist volledig in het territorium van (ex-)collega's. :Y
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Oh, die ECD zat gisteren nog wel in de reisplanner.

Om nou in mijn vrije tijd met werk bezig te zijn en de hele godganse avond in de bus te zitten gaat ook wat ver. (A)
isadora

Bericht door isadora »

De onderstaande EuroCity treinen zullen zeker niet rijden op 10 juni.

EuroCity 9212 vertrek Rotterdam Centraal 07:09 aankomst Brussel-Zuid/Midi 09:17
EuroCity 9216 vertrek Rotterdam Centraal 08:09 aankomst Brussel-Zuid/Midi 10:17
EuroCity 9236 vertrek Rotterdam Centraal 13:09 aankomst Brussel-Zuid/Midi 15:17
EuroCity 9240 vertrek Rotterdam Centraal 14:09 aankomst Brussel-Zuid/Midi 16:17
EuroCity 9244 vertrek Rotterdam Centraal 15:09 aankomst Brussel-Zuid/Midi 17:17
EuroCity 9248 vertrek Rotterdam Centraal 16:09 aankomst Brussel-Zuid/Midi 18:17
EuroCity 9260 vertrek Rotterdam Centraal 19:09 aankomst Brussel-Zuid/Midi 21:17
EuroCity 9264 vertrek Rotterdam Centraal 20:09 aankomst Brussel-Zuid/Midi 22:17

EuroCity 9227 vertrek Brussel-Zuid/Midi 09:44 aankomst Rotterdam Centraal 11:50
EuroCity 9231 vertrek Brussel-Zuid/Midi 10:44 aankomst Rotterdam Centraal 12:50
EuroCity 9235 vertrek Brussel-Zuid/Midi 11:44 aankomst Rotterdam Centraal 13:50
EuroCity 9251 vertrek Brussel-Zuid/Midi 15:44 aankomst Rotterdam Centraal 17:50
EuroCity 9255 vertrek Brussel-Zuid/Midi 16:44 aankomst Rotterdam Centraal 18:50
EuroCity 9263 vertrek Brussel-Zuid/Midi 18:44 aankomst Rotterdam Centraal 20:50
EuroCity 9267 vertrek Brussel-Zuid/Midi 19:44 aankomst Rotterdam Centraal 21:50
EuroCity 9271 vertrek Brussel-Zuid/Midi 20:44 aankomst Rotterdam Centraal 22:50[/quote

https://www.nsinternational.com/nl/actu ... eQCH1UAa9a
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
htm_tram

Bericht door htm_tram »

Omdat de verwende kleuters weer eens een dagje staken een hele omreis naar het werk. Heb de verwende kleuters niet met spandoeken zien staan op het station. Ze zullen wel lekker thuis zitten met dit weer... -0-
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

htm_tram schreef: di 10 jun 2025, 14:43 Ze zullen wel lekker thuis zitten met dit weer... -0-
Ik geef ze groot gelijk. Het is hondenweer.
teun

Bericht door teun »

Voor mij was de route op de heenweg zoals gebruikelijk, terug wel een klein ommetje gemaakt maar dat had verder niks met het staken van doen. :Y
Jelle

Bericht door Jelle »

Voor mij op de heenweg helaas niet, het gloednieuwe wissel in Raalte aan de Heino-zijde besloot in de storing te schieten.

Heb in Zwolle genoeg "verwende kleuters" rond zien lopen. Verder was het heerlijk rustig daar.
Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

CBS heeft een nieuwe manier om uitstoot van broeikasgassen te beperken: In het buitenland tanken.
Minder uitstoot door mobiliteitssector
De mobiliteitssector stootte echter 5 procent minder uit in het eerste kwartaal van 2025. Dat kwam vooral door minder verkoop van diesel. Er werd meer in het buitenland getankt, omdat diesel vooral in Luxemburg en Duitsland goedkoper is dan in Nederland en het prijsverschil groter werd.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2025/24 ... l-van-2025
en-es

Bericht door en-es »

Handig als je vlakbij de grens woont. Maar wat moet je als je bijv. in de randstad woont. :x
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Paar jerrycans mee en dan loont het alsnog. *O*
Re.tep

Bericht door Re.tep »

htm_tram schreef: di 10 jun 2025, 14:43 Omdat de verwende kleuters
Nergens voor nodig lijkt me, dit soort opmerkingen.
Slechts triest en sfeerverpestend op een forum.
Ook al ben je het misschien niet eens met hun acties, een beetje normale omgangsvormen blijven toch prettiger.
Matt

Bericht door Matt »

Dennenboom schreef: wo 11 jun 2025, 10:00 CBS heeft een nieuwe manier om uitstoot van broeikasgassen te beperken: In het buitenland tanken.
In dezelfde categorie als "Als ik mijn afval bij de buren dump, dan heb ik geen afval". :')
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Dennenboom schreef: wo 11 jun 2025, 10:00 CBS heeft een nieuwe manier om uitstoot van broeikasgassen te beperken: In het buitenland tanken.
Ik maak me af en toe ook schuldig aan tanken in het buitenland (de laatste tijd met name Duitsland, als ik een dag op kantoor zit in Roermond), maar de CO2 die ik uitstoot na een tankbeurt in het buitenland komt pas vrij als ik de benzine verstook, en dat is behalve de kilometers tussen de pomp en de grens meestal gewoon Nederland. Maar volgens het CBS stoot onze automobiliteit dus geen CO2 uit als we allemaal in het buitenland zouden tanken. Creatief boekhouden noemen we dat. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Durashift

Bericht door Durashift »

^^ Ik zou er maar blij mee zijn, want anders was de verlagingsopgave nog groter voor ons land.

De door het CBS gepubliceerde cijfers zijn gebaseerd op de zgn. IPCC-emissies methodiek.
(..)De IPCC-emissies zijn de CO2-emissies zoals die internationaal worden gerapporteerd en waarop Nederland zijn doelstellingen om de emissie te verlagen heeft gebaseerd. De IPCC-emissies wijken af van de Feitelijke emissies, doordat voor verkeer en vervoer gerekend wordt met de hoeveelheid verkochte brandstof in Nederland in plaats van de hoeveelheid verbrande brandstof. Daarnaast worden de emissies van internationale zee- en luchtvaart en kort-cyclische emissies niet meenomen in de IPCC-emissies. De emissies van landgebruik, landgebruiksverandering en bosbouw (LULUCF) worden daarentegen wel meegenomen. De IPCC-emissies (B) zijn opgebouwd uit de volgende onderdelen van de tabel: Stationaire bronnen volgens IPCC (1), Mobiele werktuigen volgens IPCC (7), Verkeer en vervoer volgens IPCC (8) en Landgebruik, landgebruiksverandering en bos (10). B = 1 + 7 + 8 + 10 (..)
https://www.clo.nl/indicatoren/nl017024 ... -1990-2022
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Aha. Als het een officiële methode is, valt er wel wat voor te zeggen. Het is in sommige gevallen natuurlijk ook lastig tot op de kilometer terug te rekenen wat er in Nederland is afgelegd zonder dat het niet AVG-fähig is. Tussen mijn ritten van het afgelopen jaar zijn er ook een paar geweest waarbij herkomst en bestemming in Nederland lagen, maar een deel van de kilometers in een van onze buurlanden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Om een moeilijk stukje spoor in België toch op mijn spoorkaart af te kunnen strepen heb ik een hotelovernachting in Brussel geboekt later deze maand. Op de bevestigingspagina krijg ik vervolgens het aanbod een rondleiding door Edinburgh Castle bij te boeken :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
trolly

Bericht door trolly »

Het zal mijn vooroordeel zijn, maar dat lijkt me een heel Belgisch aanbod. Doen!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Zolang de transfer inclusief is zou ik er niet te lang over nadenken.

Een moeilijk stukje spoor in België. De verbinding van Schaarbeek ri. Schuman misschien? Lijn 82 of 144? Ik ben wel benieuwd.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Spoorlijn 24 tussen Tongeren en Berneau en lijn 49 tussen Eupen en Raeren. Maar de excursietrein vertrekt op zondagochtend om 8:30 vanaf station Schaarbeek en in tegenstelling tot de rit naar de industriesporen tijdens Pasen is er dit keer logischerwijs geen opstapoptie in Antwerpen :)
Plaats reactie