Spoordienstregeling Duitsland 2025

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
cassie127
Berichten: 7256
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door cassie127 »

Gekoppeld rijden met IC Berlijn (2 stellen Neo) kan ook niet, dat past o.a. in Bad Bentheim maar ook in Bünde, Osnabrück, Hengelo, Apeldoorn en Hilversum niet aan het perron. En in Deventer past het niet langs spoor 1 en in Amersfoort kun je dan alleen op spoor 4 of 5 staan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MaartenD
Berichten: 1131
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door MaartenD »

Je zou eens kunnen beginnen om een ochtendtrein uit Amsterdam en avondtrein uit Berlijn toe te voegen. Nu vertrekt de eerste trein om 8 uur en komt de laatste om 21:59 aan. Eerste trein uit Berlijn vertrekt ook alom 5 uur, dus 6 uur uit Amsterdam moet ook wel mensen trekken. Dan rij je al 20% meer zitplaatsen. Dat compenseert nog niet helemaal het zitplaatsverlies, maar het is een begin.
en-es
Berichten: 5397
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door en-es »

Volgens mij bestaat die verbinding nog steeds. Alleen in hoogseizoen dacht ik.
MdJ
Berichten: 4616
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: IJsselstein

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door MdJ »

Bij twijfel: gebruik beton.
dennistd
Berichten: 5708
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door dennistd »

MaartenD schreef: ma 16 jun 2025, 11:24 Je zou eens kunnen beginnen om een ochtendtrein uit Amsterdam en avondtrein uit Berlijn toe te voegen. Nu vertrekt de eerste trein om 8 uur en komt de laatste om 21:59 aan. Eerste trein uit Berlijn vertrekt ook alom 5 uur, dus 6 uur uit Amsterdam moet ook wel mensen trekken. Dan rij je al 20% meer zitplaatsen. Dat compenseert nog niet helemaal het zitplaatsverlies, maar het is een begin.
Je zou ook een latere uit Amsterdam kunnen laten vertrekken: die van 18u nog helemaal tot Berlijn en dan om 20u nog eentje tot Hannover. Vanuit Berlijn kun je dan rond 18u ook nog een trein toevoegen tot Amsterdam. En ja, daar komt ie dan wel laat aan, maar bijvoorbeeld Deventer om 22:41 is echt geen rare tijd.
Dionysusnu
Berichten: 1995
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door Dionysusnu »

Nitein-Repart schreef: ma 16 jun 2025, 06:57 Qua aanbod gaan er nu meer dan genoeg reizigerstreinen bij De Lutte de grens over. Zorg er eerst voor dat die vol zitten, dan pas kunnen we praten over meer treinen die bij De Lutte de grens over gaan.
Nogmaals: Bron? (De NS-app drukteindicator is hiervoor niet betrouwbaar.)
RTBS
Berichten: 210
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door RTBS »

Dionysusnu schreef: ma 16 jun 2025, 13:15 Nitein-Repart schreef: ↑ma 16 jun 2025, 06:57
Qua aanbod gaan er nu meer dan genoeg reizigerstreinen bij De Lutte de grens over. Zorg er eerst voor dat die vol zitten, dan pas kunnen we praten over meer treinen die bij De Lutte de grens over gaan.
Nogmaals: Bron? (De NS-app drukteindicator is hiervoor niet betrouwbaar.)
Inderdaad, wat is je bron? En ga niet zeggen dat de RB61 niet altijd vol zit terwijl op hetzelfde moment de ICB bomvol zit. Je kunt een IC(E) niet vergelijken met een regionale.

DB zou eens kunnen beginnen met 1 of 2 versterkingsritten in de ochtend vanuit Amsterdam en tussen 10.00 en 14.00 uur vanuit Berlijn. Denk dat je dan al veel drukte oplost.
Nitein-Repart
Berichten: 4159
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door Nitein-Repart »

De RB61 is niet heel erg druk nee (te zien op diverse YouTube-video's waarin treinliefhebbers vanuit Twente Duitsland inreizen met de RB61). Vandaar ook mijn bewering dat er wat mij betreft meer dan genoeg aanbod is van reizigerstreinen die bij De Lutte de grens over gaan.

Maar het probleem is nog steeds: er is onvoldoende materieel voor de IC(E) Berlin om ieder uur te gaan rijden tussen Amsterdam en Berlin, er is onvoldoende personeel voor de IC(E) Berlin om ieder uur te gaan rijden tussen Amsterdam en Berlin en bovendien is op de uren waarop de IC(E) Amsterdam-Berlin niet rijdt het pad tussen Osnabrück/Löhne en Berlin bezet door een ICE tussen NRW en Berlin.
-
verfmeer
Berichten: 958
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door verfmeer »

RB61 wordt enkel gebruikt door lokaal grensoverscheidend verkeer. Van Amsterdam naar Hannover is de route via Duisburg sneller dan met de RB61. Dat komt o.a. dat de RB61 zeer slecht aansluit op de 1700.
hauptbahnhof
Berichten: 4283
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door hauptbahnhof »

RTBS schreef: zo 15 jun 2025, 23:12
Nitein-Repart schreef: za 14 jun 2025, 15:26 En bovendien is er helemaal geen reizigersvraag die een uurdienst Amsterdam-Berlin rechtvaardigt en is er tussen Löhne en Berlin ook geen pad vrij op de uren waarbij de IC(E) Amsterdam-Berlin niet rijdt.
Ik weet niet of je überhaupt wel eens in de ICB hebt gezeten? Ik maak er frequent gebruik van en ik moet regelmatig tussen Hengelo en Osnabruck op het balkon staan omdat werkelijk de hele trein bomvol zit, zeker in de zomerperiode. Vaak stappen er in Osnabruck veel uit die richting Hamburg willen waardoor ik snel een zitplaats kan bemachtigen voordat er weer veel instappen voor Hannover/Berlijn.
Als je vaker dit soort ervaringen hebt... waarom doe je niet een reservering kopen?
Gebruikersavatar
Nickipedia
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door Nickipedia »

verfmeer schreef: ma 16 jun 2025, 22:38 RB61 wordt enkel gebruikt door lokaal grensoverscheidend verkeer. Van Amsterdam naar Hannover is de route via Duisburg sneller dan met de RB61. Dat komt o.a. dat de RB61 zeer slecht aansluit op de 1700.
Er bestaat in Nederland meer dan alleen Amsterdam en niet iedereen wil naar Hannover…

Voor zo’n beetje alle bestemmingen met een overstap in Osnabrück wordt de RB61 als (goedkopere) reisoptie gegeven ten opzichte van de ICB.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
cassie127
Berichten: 7256
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door cassie127 »

verfmeer schreef: ma 16 jun 2025, 22:38 RB61 wordt enkel gebruikt door lokaal grensoverscheidend verkeer. Van Amsterdam naar Hannover is de route via Duisburg sneller dan met de RB61. Dat komt o.a. dat de RB61 zeer slecht aansluit op de 1700.
In het weekend staat het perron vaak wel afgeladen vol en komt er ook altijd een behoorlijke lading Duitsers aan. Naar Die stroom is voornamelijk tussen 12 en 18 uur.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten