Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Internationale reiziger schreef: ↑wo 11 jun 2025, 20:54
Dat komt natuurlijk door de opening van de Koralmbahn. Hierdoor rijden voortanden alle Railjets over Graz van/naar Villach.
Lijkt me toch pijnlijk, zo'n Railjet over je voortanden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Tijmen schreef:'t beter Gooi- en Vechtwerk, da's in Brabant, jonguh!
(Ik heb nog gewoon topografie gehad op school, toen Vianen nog bij Zuid-Holland hoorden en leerden wij nog dat de Noordoostpolder bij Overijssel hoorde.)
Hoe zat het met taal/Nederlands op die school, jongûh?
...vind ik dus heel erg. Men moet zich realiseren dat..., of men moet beseffen dat. Het werkwoord beseffen is heel erg niet wederkerend, vindt ook nimmer falend [...]:
Foutief gebruik[bewerken]
Sommige werkwoorden worden foutief als wederkerend werkwoord gebruikt, veelal door contaminatie van een in betekenis verwant wederkerend werkwoord:
zich irriteren → ("hij ergert zich aan iets" en "iets irriteert hem")
zich beseffen → ("hij realiseert zich iets" en "hij beseft iets")
KennelijkEenNieuweSjoofInBreda schreef:Dat ik sinds vandaag directe collega van Michael in Breda geworden ben
Kiest u maar:
Optie 1): Dat ik sinds vandaag directe collega van Michael in Breda geworden ben
Optie 2): Dat ik sinds vandaag directe collega van Michael in Breda geworden ben
Dit lezende ben ik trouwens benieuwd wat een indirecte collega is. Uitzendkracht?
Dus een loonstijging van 2% per september 2025 en maximaal 2% per januari 2026 [...] is in het streekvervoer kennelijk voldoende voor de vakbonden en haar leden.
KennelijkEenNieuweSjoofInBreda schreef:Dat ik sinds vandaag directe collega van Michael in Breda geworden ben
Kiest u maar:
Optie 1): Dat ik sinds vandaag directe collega van Michael in Breda geworden ben
Optie 2): Dat ik sinds vandaag directe collega van Michael in Breda geworden ben
Optie 3): Doorhalen wat niet van toepassing is.
Dit lezende ben ik trouwens benieuwd wat een indirecte collega is. Uitzendkracht?
Dat zou in Breda "aan de overkant" zijn, of andere stalling. JWZ.