Concessie Zeeland (2027-2038)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Rkl

Re: Concessie Zeeland (2027-2038)

Bericht door Rkl »

Gezellig zo'n buspresentatie :D
Maar dit had je natuurlijk van mijlenver kunnen zien aankomen.
"Het eerste handgemeen ontstond toen een van de actievoerders een rookbom afstak. Een Connexxion-chauffeur probeerde haar die afhandig te maken."
Wel grappig dat links nu tegen links tekeergaat. Beroepsdemonstranten versus vakbondslui.
Hebben de demonstranten overigens ook aandacht voor het feit dat de betreffende bus is gemaakt in een land met een dictatoriaal regime die op grote schaal aan mensenrechtenschendingen doet?
ICE11

Re: Concessie Zeeland (2027-2038)

Bericht door ICE11 »

Wat het laatste betreft: Nee, want tegen het land van waar de bussen komen te zijn is in de betreffende groepen momenteel niet "hip", als ik het zo mag noemen. Maar inderdaad, je hebt gelijk, als deze mensen met hun linkse zienswijze consequent zouden zijn, dan moeten ze ook tegen BYD protesteren, want daardoor gaan in Europa banen verloren, en de linkse staan normaliter toch op de zijde van de werknemer (maar deze discussie hoort beter op een andere plaats dan onder dit topic).

Achteraf gezien (en nadat ik de vragen online heb ingevuld ondanks ik niet echt bij de doelgroep hoor) vind ik dat de presentatie van de bussen en de enquete dan toch een beetje wat pseudo-charakter hebben, vanwege "dan kunnen de Zeeuwen niet zeggen dat wij ze niet om hun mening hebben gevraagd". Maar volgens mij is het voor de doorsnee reiziger echt niet van belang welke kleur nu de stoelen of de vloer van de bussen hebben. Daar zou een enquete vanwege op welke trajecten reis je en wanneer, hoe vaak moet de bus rijden, wat is voor jouw een acceptable tijdstip om een flex vooraf te boeken, enzo.... Maar dat zal de provincie niet gedaan hebben omdat het resultaat dan zeker niet zou overeenkomen met wat ze voor hun visie willen horen.
Plaats reactie