Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
htm_tram
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door htm_tram »

Milco schreef: di 22 apr 2025, 18:59 Wat zijn de plannen met de huidige Mercedessen? Gaan er daarvan ook exact 43 weg en gaan ze in de verkoop of naar een tweede eigenaar of gaan ze juist Iveco’s vrijspelen op Voorne-Putten die op hun beurt weer een tweede bestemming krijgen?

Wat is trouwens de planning qua inzet van de BYD’s of is die er (nog) niet?
Ik hoorde van bronnen intern bij HTM dat er een aantal naar de HTM zouden komen voor RVV
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
daan1801
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 30 mar 2025, 14:08

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door daan1801 »

Milco schreef: di 22 apr 2025, 18:59 Wat zijn de plannen met de huidige Mercedessen? Gaan er daarvan ook exact 43 weg en gaan ze in de verkoop of naar een tweede eigenaar of gaan ze juist Iveco’s vrijspelen op Voorne-Putten die op hun beurt weer een tweede bestemming krijgen?

Wat is trouwens de planning qua inzet van de BYD’s of is die er (nog) niet?
Ik vond het ook wel toevallig dat het dus om 43 bussen gaat, precies het aantal Iveco’s in VPR. Mij lijkt het in ieder geval vrij aannemelijk dat een gedeelte van de bussen naar IJssel-Vecht gaat? Daar gaan straks 31 Ebusco’s instromen voor vervanging van 40 (gehuurde) VDL Citea’s en daarnaast rijden daar natuurlijk ook nog de ex-Waterland Scania’s uit 2011 (7 12m en 3 18m). Ik lees in het IJssel-Vecht forum dat er nog geen bussen besteld zijn om deze resterende bussen te vervangen. Lijkt mij aannemelijk dat er op een of andere manier dus dan wel 19 Mercedessen naar IJssel-Vecht gaan, dan wel dat die 19 bussen (gedeeltelijk) andere bussen in VPR vervangen welke dan weer op hun beurt in IJssel-Vecht kunnen gaan rijden. Wellicht dat er dan in plaats van de 18m Scania’s enkele van de VPR Scania’s zouden kunnen verhuizen.
Matt5154
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Matt5154 »

@htm_tram dat klopt idd. 20 stuks.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Donateur
Berichten: 1251
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door ThatPCDude »

Het enige probleempje wat ik zie ala er citaro's naar IJssel-Vecht gaan, is het ontbreken van een CNG-tank. Het is daar OF diesel, OF elektrisch.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Matt5154
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Matt5154 »

Ze gaan juist niet naar Ijssel-Vecht. 20 stuks gaan naar de HTM, 10 gaan de verkoop in en 8 gaan naar Voorne-Putten en Rozenburg (opschaling lijnen 102 en 105 daar). 38 wagens gaan weg uit Haaglanden (voor die 20 die naar HTM gaan niet helemaal, maar wel weg bij EBS).
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5837
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Lijn 45 »

ThatPCDude schreef: vr 20 jun 2025, 21:27 Het enige probleempje wat ik zie ala er citaro's naar IJssel-Vecht gaan, is het ontbreken van een CNG-tank. Het is daar OF diesel, OF elektrisch.
Dat was aan het begin van de concessie geen probleem toen er tijdelijk wat Citaro's kwamen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22818
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Meltrain »

Matt5154 schreef: vr 20 jun 2025, 22:47 Ze gaan juist niet naar Ijssel-Vecht. 20 stuks gaan naar de HTM, 10 gaan de verkoop in en 8 gaan naar Voorne-Putten en Rozenburg (opschaling lijnen 102 en 105 daar). 38 wagens gaan weg uit Haaglanden (voor die 20 die naar HTM gaan niet helemaal, maar wel weg bij EBS).
Kunnen ze dan niet beter 18 Citaro's naar VPR sturen ter vervanging van enkele Iveco's?
De Citaro's zijn namelijk een stukje comfortabeler dan de Iveco's. (De laatste keer dat ik in een Iveco van VPR zat, ben ik twee keer van stoel gewisseld omdat ik anders onvoldoende beenruimte had. :X )
Laatst gewijzigd door Meltrain op za 21 jun 2025, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Matt5154
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Matt5154 »

De 18m Citaro's blijven allemaal hierzo rijden. Ze zijn keihard nodig hier.
Gebruikersavatar
dylanwild94
Donateur
Berichten: 6596
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door dylanwild94 »

Meltrain had over 18 citaro's. Niet over 18 METER citaro's. ;)
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Matt5154
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Matt5154 »

Oh oops. Maar in ieder geval kan niet want Iveco heeft meer zitplaatsen dan de MB.
Gebruikersavatar
dylanwild94
Donateur
Berichten: 6596
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door dylanwild94 »

Aha komt waarschijnlijk omdat Iveco de reiziger op deze manier ziet.
Afbeelding
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 27 gasten