Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
ThatPCDude
Donateur

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ThatPCDude »

Toevallig zag ik net een 21 rijden met de microlettertjes waar het net over ging _O-
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
n-evo

Bericht door n-evo »

robert1955 schreef: ma 23 jun 2025, 09:06 is die laatste consistent? Ik zag een tijdje terug op twee opeenvolgende wagens eerst Westergasfabriek en vervolgens Van Hallstraat. Westerpark bestond geloof ik ook
Ik heb zelf de laatste dagen alleen nog maar "13 Van Hallstraat" gezien. Ook in OVinfo wordt nu Van Hallstraat getoond in plaats van Westergasfabriek en op de displays op de haltes ook.

In de tijd van tram 10 ging het een tijdje Van Hallstraat > Westerpark > Van Hallstraat en werd het uiteindelijk Westergasfabriek totdat de lijn is opgeheven. Met tram 5 en later 3 (nu weer 13) is het eigenlijk altijd consistent Westergasfabriek geweest (maar heel af en toe een uitzondering gezien).

Update: In OVinfo zie ik nu weer Westergasfabriek staan bij tram 13. :')
ThatPCDude schreef: ma 23 jun 2025, 09:34 Toevallig zag ik net een 21 rijden met de microlettertjes waar het net over ging _O-
Ja dat heb ik ook al voorbij zien komen. :X Bij de Combino gebeurt het soms ook op de zijkant, maar dat is denk ik meer een bug.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ik vind het overigens heel bijzonder dat lijn 21 twee westelijke eindpunten mág hebben. Ik dacht dat de VRA dat niet toestond.
Overigens was het qua reisinformatie wel duidelijker geweest als de ritten naar De Eendracht het lijnnummer 20 of 23 hadden gekregen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Het is net wat je duidelijker vindt, dat verschilt qua persoon. 90 % van de twee routevarianten is gelijk en dan lijkt mij juist een lijnnummer en een goede communcatie (duidelijk tonen welke rit waarheen rijdt) een prima oplossing. Bij twee lijnnummers (zeg 21 en 31) zul je in Bos en Lommer reizigers richting het Centraal Station zien die lijn 31 voorbij laten gaan "want ik reis altijd met lijn 21 en dat is vertrouwd".
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Waarom niet 21a en 21b dan?
nvdw
Donateur

Bericht door nvdw »

Geuzenveld-West en Geuzenveld-Zuid. Klaar.

nvdw consultancy
Feed the childrens
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Feed the childrens! *O*
n-evo

Bericht door n-evo »

Milco schreef: ma 23 jun 2025, 19:21 Bij twee lijnnummers (zeg 21 en 31) zul je in Bos en Lommer reizigers richting het Centraal Station zien die lijn 31 voorbij laten gaan "want ik reis altijd met lijn 21 en dat is vertrouwd".
Dat gebeurt misschien de eerste paar keer en dan is het wss klaar.
Plaats reactie