Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
- ThatPCDude
- Donateur
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Toevallig zag ik net een 21 rijden met de microlettertjes waar het net over ging 

Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
Ik heb zelf de laatste dagen alleen nog maar "13 Van Hallstraat" gezien. Ook in OVinfo wordt nu Van Hallstraat getoond in plaats van Westergasfabriek en op de displays op de haltes ook.robert1955 schreef: ↑ma 23 jun 2025, 09:06 is die laatste consistent? Ik zag een tijdje terug op twee opeenvolgende wagens eerst Westergasfabriek en vervolgens Van Hallstraat. Westerpark bestond geloof ik ook
In de tijd van tram 10 ging het een tijdje Van Hallstraat > Westerpark > Van Hallstraat en werd het uiteindelijk Westergasfabriek totdat de lijn is opgeheven. Met tram 5 en later 3 (nu weer 13) is het eigenlijk altijd consistent Westergasfabriek geweest (maar heel af en toe een uitzondering gezien).
Update: In OVinfo zie ik nu weer Westergasfabriek staan bij tram 13.

Ja dat heb ik ook al voorbij zien komen.ThatPCDude schreef: ↑ma 23 jun 2025, 09:34 Toevallig zag ik net een 21 rijden met de microlettertjes waar het net over ging![]()

- Meltrain
- Donateur
Ik vind het overigens heel bijzonder dat lijn 21 twee westelijke eindpunten mág hebben. Ik dacht dat de VRA dat niet toestond.
Overigens was het qua reisinformatie wel duidelijker geweest als de ritten naar De Eendracht het lijnnummer 20 of 23 hadden gekregen.
Overigens was het qua reisinformatie wel duidelijker geweest als de ritten naar De Eendracht het lijnnummer 20 of 23 hadden gekregen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Het is net wat je duidelijker vindt, dat verschilt qua persoon. 90 % van de twee routevarianten is gelijk en dan lijkt mij juist een lijnnummer en een goede communcatie (duidelijk tonen welke rit waarheen rijdt) een prima oplossing. Bij twee lijnnummers (zeg 21 en 31) zul je in Bos en Lommer reizigers richting het Centraal Station zien die lijn 31 voorbij laten gaan "want ik reis altijd met lijn 21 en dat is vertrouwd".
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
-
- Donateur
Waarom niet 21a en 21b dan?
- nvdw
- Donateur
Geuzenveld-West en Geuzenveld-Zuid. Klaar.
nvdw consultancy
nvdw consultancy
Feed the childrens
-
- Donateur
Feed the childrens! 

-