Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Waarschijnlijk te weinig materieel. Die opschaling is eigenlijk overbodig.
Vandaag (maandag 16-06) is het weer raak, te weinig bussen. Er worden zelfs BYD’s ingezet op andere lijnen zoals de 104, 112 & 119.
Helaas veroorzaakt dat ook weer veel rit uitval.
Vandaag (maandag 16-06) is het weer raak, te weinig bussen. Er worden zelfs BYD’s ingezet op andere lijnen zoals de 104, 112 & 119.
Helaas veroorzaakt dat ook weer veel rit uitval.
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam / Bilthoven
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Aaah het was dus een BYD bus die ik vanochtend zag rijden, bij metro Noord in Amsterdam. Ik begreep al niet wat voor soort type bus dat was, sinds wanneer rijden deze bussen bij EBS?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10241
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Sinds EBS de BYD's van IJssel-Vecht heeft overgenomen van Keolis. De 2407-2413 zijn daarna verhuisd naar Purmerend, de 2401-2406 rijden vanuit Lelystad.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
2413 is alweer stuk, vanochtend stilgevallen bij de bernhardbrug.
Laatst gewijzigd door Tom024 op di 17 jun 2025, 07:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Laatste post niet quoten aub
Reden: Laatste post niet quoten aub
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Bij het ongeluk in Ilpendam afgelopen dinsdag is helaas een bus betrokken geraakt.
De bus werd geschept door een auto. Hierdoor was de Jaagweg volledig afgesloten met als gevolg een verstoorde dienstregeling.
Rond 18:45 / 19:00 werd de Jaagweg weer vrijgegeven.
De bus werd geschept door een auto. Hierdoor was de Jaagweg volledig afgesloten met als gevolg een verstoorde dienstregeling.
Rond 18:45 / 19:00 werd de Jaagweg weer vrijgegeven.
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 14:05
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
https://rar.vervoerregio.nl/document/eb ... 616dd139be
Hier het eindconcept voor het VervoerplanZaanstreek-Waterland 2026.
Hier het eindconcept voor het VervoerplanZaanstreek-Waterland 2026.
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: do 21 mar 2024, 16:32
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ben benieuwd welke route en haltes de 273 vanaf Sloterdijk naar Volendam gaat? Is dit eerst via Edam Busstation zoals de 278 vanuit Zuidoost zou moeten doen die momenteel niet rijdt?
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ik vraag me echt af hoe ze dit willen gaan doen. Er zal toch echt flink wat materieel bij moeten komen, helemaal met die frequentie verhogingen. Anders gaat dit nooit lukken.
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
En Edam busstation is al zo vol.. (of er moet tegen die tijd een nieuw station zijn maar dat betwijfel ik)EWilsonAdam schreef:Ben benieuwd welke route en haltes de 273 vanaf Sloterdijk naar Volendam gaat? Is dit eerst via Edam Busstation zoals de 278 vanuit Zuidoost zou moeten doen die momenteel niet rijdt?
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: do 21 mar 2024, 16:32
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Zou jij zeggen dat het aantal buschauffeurs op goed niveau is om de huidige dienstregeling te kunnen mits er geen problemen zijn met de bussen zelf?BuschauffeurTroy schreef: ↑wo 25 jun 2025, 22:24 Ik vraag me echt af hoe ze dit willen gaan doen. Er zal toch echt flink wat materieel bij moeten komen, helemaal met die frequentie verhogingen. Anders gaat dit nooit lukken.
Ben benieuwd.
Als ik nu het materieel overzicht op busposities kijk zijn er ongeveer 24 bussen 2 of meer dagen niet in dienst actief geweest. Wat is een veilig aantal om geen uitval te hebben?
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: do 21 mar 2024, 16:32
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ik zou zeggen als Byd bussen betrouwbaarder zijn, schaf daar dan bussen van aan
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 05 sep 2022, 12:20
- Locatie: Velserbroek
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Of Yutong, die bewijzen zich ook al goed in ZHN en kunnen bovendien echt snel leveren als het moet.
Frequent reiziger in Haarlem IJmond.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: vr 27 jun 2025, 04:12
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Wij, een groep betrokken medewerkers van EBS voelen ons genoodzaakt om dit te schrijven. De situatie binnen onze organisatie baart ons grote zorgen. Dit gaat niet alleen om één collega, maar om een bredere cultuur van willekeur, onveiligheid, vriendjespolitiek en een gebrek aan transparantie. Dit raakt ons allemaal en heeft een diepgaande impact op de werksfeer en het vertrouwen en de veiligheid binnen het bedrijf. Van chauffeurs tot manager tot zelfs concessiemanager.
Steeds vaker zien wij dat beslissingen niet in samenspraak met leidinggevenden, concessiemanagers of teammanagers worden genomen, maar dat één persoon bepalend is voor het verloop van cruciale processen. Niet doordat de persoon kennis en kunde heeft maar doordat de persoon zich laat leiden door emoties en geen tegenspraak duld Dit leidt tot grote interne zorgen en angst, omdat niemand weet of ze de volgende zullen zijn die om onduidelijke redenen worden tegengewerkt door haar of zelfs hun positie verliezen. We voelen ons steeds minder veilig in onze rol, bang dat een willekeurige beslissing onze carrière abrupt kan beëindigen. Er heerst angst om je uit te spreken, ambities te tonen, of zelfs om dagelijkse verantwoordelijkheden te vervullen zonder de dreiging van plotselinge tegenwerking. Dit creëert een werksfeer waarin onzekerheid de boventoon voert en vertrouwen in de organisatie steeds verder afbrokkelt.
Voorbeelden;
Een interne sollicitatie die niet had mogen leiden tot uitsluiting;
Begin dit jaar solliciteerde een toegewijde collega intern op een functie waarvoor zij zorgvuldig voorbereidingen had getroffen. In overleg met haar leidinggevende en haar potentiële nieuwe leidinggevende stelde zij zich kandidaat, met de bedoeling haar vaardigheden en ervaring optimaal in te zetten.
Haar sollicitatie werd aanvankelijk positief ontvangen. Het leek erop dat haar inzet en kennis werden gewaardeerd. Toch volgde kort daarna een afwijzing. Op zichzelf is een afwijzing geen probleem niet elke sollicitatie leidt tot succes. Maar wat er vervolgens gebeurde, kan en mag niet. Haar contract werd niet verlengd, en zeven maanden voordat haar dienstverband officieel zou aflopen, kreeg ze te horen dat haar toekomst binnen de organisatie definitief beëindigd wordt.
De bredere gevolgen binnen de organisatie:
Deze situatie is geen uitzondering, maar een pijnlijk voorbeeld van een bredere problematiek. Binnen de organisatie is sprake van willekeur en onvoorspelbaarheid, waarbij medewerkers nooit zeker weten of hun functie, rechten en doorgroeimogelijkheden blijven bestaan. Dit heeft grote gevolgen:
Mondelinge toezeggingen die steeds opnieuw worden ingetrokken bij verschillende hardwerkende medewerkers:
Beloftes over contractverlenging, opleidingsmogelijkheden en promoties worden gedaan en vervolgens zonder verklaring weer ingetrokken. Waar na afloopt blijkt dat dit kwam door één en dezelfde persoon.
Sollicitatieprocedures die valse hoop geven; Meerdere medewerkers hebben intern gesolliciteerd en werden aangemoedigd om door te zetten. Toch bleken deze kansen nooit werkelijk te bestaan, en werden zij uiteindelijk afgewezen. Dit gebeurde bij meerdere kandidaten, wat erop wijst dat deze sollicitaties slechts een illusie waren. Je wordt vervult met hoop en wordt met een kluitje keer op keer het riet in gestuurd. Je krijgt ook tips en tops voor volgende sollicitaties maar wordt bijna uitgelachen achter het vuistje. Ze houden je aan het lijntje omdat ze niet willen dat je je huidige functie verlaat omdat je daar zogenaamd onmisbaar bent. Ze geven tips om je (uiterlijk) te veranderen en ook al volg je deze tips op doen ze er niets mee behalve je uitlachen. Of ze geven 1 iemand juist 3 functies in 1. Omdat ze die medewerker dan wel net aardig vinden. Voor deze medewerker werd de druk te hoog en zit ze al geruime tijd thuis. Mensen die intern solliciteren met de juiste kwaliteiten worden zonder pardon aan de kant geschoven voor andere medewerkers die vooral aardig gevonden worden
Structurele tegenwerking met financiële gevolgen: Sommige medewerkers worden tegengewerkt bij declaraties, werkuren, foutieve en onterechte terugplaatsingen in tredes (strafbaar) en promotiekansen. Hierdoor lopen zij direct financiële schade op, terwijl er geen objectieve reden lijkt te zijn voor deze tegenwerking.
Geen duidelijke functies voor medewerkers die hun oorspronkelijke werk niet langer kunnen uitvoeren: Medewerkers die vanwege ziekte een nieuwe functie krijgen toegewezen, blijken in de praktijk geen echte rol te hebben. Zij worden aan het werk gehouden zonder duidelijke richting, wat bijdraagt aan onzekerheid en onveiligheid. Deze mensen worden ook aan het lijntje gehouden totdat ze breken en zelf vertrekken.
Onzorgvuldige werving van nieuwe medewerkers met gevolgen voor veiligheid en reputatie: De organisatie richt zich op het binnenhalen van zoveel mogelijk nieuw personeel zonder zorgvuldige selectie. Hierdoor ontstaat een dalende reputatie van het vak, neemt het aantal schadegevallen toe door gebrek aan ervaring, en voelen collega’s en reizigers zich steeds minder veilig.
Toenemende schades en werkdruk voor buschauffeurs:
Door het huidige aannamebeleid worden chauffeurs aangenomen zonder voldoende rijervaring, wat heeft geleid tot een stijging van schadegevallen en een verhoogd risico op ongelukken. Tegelijkertijd kampt de organisatie met een tekort aan bussen en chauffeurs, wat leidt tot hoge werkdruk, stress en onregelmatige roosters.
Teammanagers binnen de organisatie ervaren een groeiende angst en onzekerheid over hun positie. Ze zijn zich bewust van de sterke invloed van de persoon en de directie, die vaak samen optrekken. Deze dynamiek creëert een sfeer van wanhoop, waarin teammanagers het gevoel hebben dat hun mening niet telt en dat het uiten van bezorgdheid over beslissingen die hen raken, directe gevolgen kan hebben voor hun baan.
Deze angst om te spreken leidt tot een gebrek aan open communicatie en samenwerking binnen de teams. Teammanagers voelen zich gevangen in een systeem waarin ze hun zorgen en ideeën niet kunnen delen uit vrees voor repercussies. Dit heeft niet alleen een negatieve impact op hun zelfvertrouwen, maar ook op de algehele teamdynamiek en prestaties.
Daarnaast worden teammanagers en medewerkers geconfronteerd met onbetrouwbare beloften van de concessiemanager. Toezeggingen over promoties, opleidingsmogelijkheden en ondersteuning worden vaak gedaan, maar blijken niet altijd houdbaar. Wanneer de persoon zich niet kan vinden in bepaalde beslissingen of resultaten, worden deze beloften zonder enige verklaring ingetrokken. Dit zorgt voor frustratie en teleurstelling, waardoor de motivatie van teammanagers afneemt en de tevredenheid van medewerkers verslechtert en de werksfeer verder verslechtert.
De combinatie van deze factoren draagt bij aan een onzekere en demotiverende werkomgeving, waarbij teammanagers zich steeds meer afvragen of hun inzet en betrokkenheid wel op waarde worden geschat.
Wij hopen dat deze oproep wordt gehoord en dat er wordt ingegrepen om niet alleen deze situatie met onze gewaardeerde collega recht te zetten zodat ze mag blijven, maar ook de werkomgeving voor alle medewerkers te verbeteren.
Groet,
Bezorgde medewerkers EBSZAANSTREEKWATERLAND
Steeds vaker zien wij dat beslissingen niet in samenspraak met leidinggevenden, concessiemanagers of teammanagers worden genomen, maar dat één persoon bepalend is voor het verloop van cruciale processen. Niet doordat de persoon kennis en kunde heeft maar doordat de persoon zich laat leiden door emoties en geen tegenspraak duld Dit leidt tot grote interne zorgen en angst, omdat niemand weet of ze de volgende zullen zijn die om onduidelijke redenen worden tegengewerkt door haar of zelfs hun positie verliezen. We voelen ons steeds minder veilig in onze rol, bang dat een willekeurige beslissing onze carrière abrupt kan beëindigen. Er heerst angst om je uit te spreken, ambities te tonen, of zelfs om dagelijkse verantwoordelijkheden te vervullen zonder de dreiging van plotselinge tegenwerking. Dit creëert een werksfeer waarin onzekerheid de boventoon voert en vertrouwen in de organisatie steeds verder afbrokkelt.
Voorbeelden;
Een interne sollicitatie die niet had mogen leiden tot uitsluiting;
Begin dit jaar solliciteerde een toegewijde collega intern op een functie waarvoor zij zorgvuldig voorbereidingen had getroffen. In overleg met haar leidinggevende en haar potentiële nieuwe leidinggevende stelde zij zich kandidaat, met de bedoeling haar vaardigheden en ervaring optimaal in te zetten.
Haar sollicitatie werd aanvankelijk positief ontvangen. Het leek erop dat haar inzet en kennis werden gewaardeerd. Toch volgde kort daarna een afwijzing. Op zichzelf is een afwijzing geen probleem niet elke sollicitatie leidt tot succes. Maar wat er vervolgens gebeurde, kan en mag niet. Haar contract werd niet verlengd, en zeven maanden voordat haar dienstverband officieel zou aflopen, kreeg ze te horen dat haar toekomst binnen de organisatie definitief beëindigd wordt.
De bredere gevolgen binnen de organisatie:
Deze situatie is geen uitzondering, maar een pijnlijk voorbeeld van een bredere problematiek. Binnen de organisatie is sprake van willekeur en onvoorspelbaarheid, waarbij medewerkers nooit zeker weten of hun functie, rechten en doorgroeimogelijkheden blijven bestaan. Dit heeft grote gevolgen:
Mondelinge toezeggingen die steeds opnieuw worden ingetrokken bij verschillende hardwerkende medewerkers:
Beloftes over contractverlenging, opleidingsmogelijkheden en promoties worden gedaan en vervolgens zonder verklaring weer ingetrokken. Waar na afloopt blijkt dat dit kwam door één en dezelfde persoon.
Sollicitatieprocedures die valse hoop geven; Meerdere medewerkers hebben intern gesolliciteerd en werden aangemoedigd om door te zetten. Toch bleken deze kansen nooit werkelijk te bestaan, en werden zij uiteindelijk afgewezen. Dit gebeurde bij meerdere kandidaten, wat erop wijst dat deze sollicitaties slechts een illusie waren. Je wordt vervult met hoop en wordt met een kluitje keer op keer het riet in gestuurd. Je krijgt ook tips en tops voor volgende sollicitaties maar wordt bijna uitgelachen achter het vuistje. Ze houden je aan het lijntje omdat ze niet willen dat je je huidige functie verlaat omdat je daar zogenaamd onmisbaar bent. Ze geven tips om je (uiterlijk) te veranderen en ook al volg je deze tips op doen ze er niets mee behalve je uitlachen. Of ze geven 1 iemand juist 3 functies in 1. Omdat ze die medewerker dan wel net aardig vinden. Voor deze medewerker werd de druk te hoog en zit ze al geruime tijd thuis. Mensen die intern solliciteren met de juiste kwaliteiten worden zonder pardon aan de kant geschoven voor andere medewerkers die vooral aardig gevonden worden
Structurele tegenwerking met financiële gevolgen: Sommige medewerkers worden tegengewerkt bij declaraties, werkuren, foutieve en onterechte terugplaatsingen in tredes (strafbaar) en promotiekansen. Hierdoor lopen zij direct financiële schade op, terwijl er geen objectieve reden lijkt te zijn voor deze tegenwerking.
Geen duidelijke functies voor medewerkers die hun oorspronkelijke werk niet langer kunnen uitvoeren: Medewerkers die vanwege ziekte een nieuwe functie krijgen toegewezen, blijken in de praktijk geen echte rol te hebben. Zij worden aan het werk gehouden zonder duidelijke richting, wat bijdraagt aan onzekerheid en onveiligheid. Deze mensen worden ook aan het lijntje gehouden totdat ze breken en zelf vertrekken.
Onzorgvuldige werving van nieuwe medewerkers met gevolgen voor veiligheid en reputatie: De organisatie richt zich op het binnenhalen van zoveel mogelijk nieuw personeel zonder zorgvuldige selectie. Hierdoor ontstaat een dalende reputatie van het vak, neemt het aantal schadegevallen toe door gebrek aan ervaring, en voelen collega’s en reizigers zich steeds minder veilig.
Toenemende schades en werkdruk voor buschauffeurs:
Door het huidige aannamebeleid worden chauffeurs aangenomen zonder voldoende rijervaring, wat heeft geleid tot een stijging van schadegevallen en een verhoogd risico op ongelukken. Tegelijkertijd kampt de organisatie met een tekort aan bussen en chauffeurs, wat leidt tot hoge werkdruk, stress en onregelmatige roosters.
Teammanagers binnen de organisatie ervaren een groeiende angst en onzekerheid over hun positie. Ze zijn zich bewust van de sterke invloed van de persoon en de directie, die vaak samen optrekken. Deze dynamiek creëert een sfeer van wanhoop, waarin teammanagers het gevoel hebben dat hun mening niet telt en dat het uiten van bezorgdheid over beslissingen die hen raken, directe gevolgen kan hebben voor hun baan.
Deze angst om te spreken leidt tot een gebrek aan open communicatie en samenwerking binnen de teams. Teammanagers voelen zich gevangen in een systeem waarin ze hun zorgen en ideeën niet kunnen delen uit vrees voor repercussies. Dit heeft niet alleen een negatieve impact op hun zelfvertrouwen, maar ook op de algehele teamdynamiek en prestaties.
Daarnaast worden teammanagers en medewerkers geconfronteerd met onbetrouwbare beloften van de concessiemanager. Toezeggingen over promoties, opleidingsmogelijkheden en ondersteuning worden vaak gedaan, maar blijken niet altijd houdbaar. Wanneer de persoon zich niet kan vinden in bepaalde beslissingen of resultaten, worden deze beloften zonder enige verklaring ingetrokken. Dit zorgt voor frustratie en teleurstelling, waardoor de motivatie van teammanagers afneemt en de tevredenheid van medewerkers verslechtert en de werksfeer verder verslechtert.
De combinatie van deze factoren draagt bij aan een onzekere en demotiverende werkomgeving, waarbij teammanagers zich steeds meer afvragen of hun inzet en betrokkenheid wel op waarde worden geschat.
Wij hopen dat deze oproep wordt gehoord en dat er wordt ingegrepen om niet alleen deze situatie met onze gewaardeerde collega recht te zetten zodat ze mag blijven, maar ook de werkomgeving voor alle medewerkers te verbeteren.
Groet,
Bezorgde medewerkers EBSZAANSTREEKWATERLAND
-
- Berichten: 352
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ik zou deze brief ook naar de concessieverlener sturen. Alleen posten op een hobbyforum lijkt me niet voldoende als je een inhoudelijke reactie wenst.
Gr BasG
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 05 sep 2022, 12:20
- Locatie: Velserbroek
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Laat ik allereerst zeggen dat ik het ontzettend knap vind dat jullie als dappere medewerkers jullie mond hebben opengetrokken en dit hier hebben gepost. Misschien niet de plek waar meteen iets bereikt kan worden, maar dan is het in elk geval wel bekend en hebben jullie je verhaal kunnen doen.
Als ik jullie was zou ik sowieso naar de arbeidsinspectie stappen. Als de werkomgeving zelf namelijk onveilig is en chauffeurs rondrijden die hier eigenlijk nog niet klaar voor zijn heeft dat gevolgen voor de veiligheid van chauffeur en reiziger, dus ik neem aan dat de inspectie dan wel kan ingrijpen. En met betrekking tot de willekeurige selectieprocedures zouden de betrokken medewerkers naar het college voor de Rechten van de Mens kunnen stappen om hen een oordeel te vragen. Zo’n oordeel is weliswaar niet bindend maar als bedrijf zal je er sowieso niet trots op zijn wanneer er geoordeeld is dat je discrimineert. Voor de rest wens ik alle betrokken medewerkers ontzettend veel sterkte in deze situatie!
Als ik jullie was zou ik sowieso naar de arbeidsinspectie stappen. Als de werkomgeving zelf namelijk onveilig is en chauffeurs rondrijden die hier eigenlijk nog niet klaar voor zijn heeft dat gevolgen voor de veiligheid van chauffeur en reiziger, dus ik neem aan dat de inspectie dan wel kan ingrijpen. En met betrekking tot de willekeurige selectieprocedures zouden de betrokken medewerkers naar het college voor de Rechten van de Mens kunnen stappen om hen een oordeel te vragen. Zo’n oordeel is weliswaar niet bindend maar als bedrijf zal je er sowieso niet trots op zijn wanneer er geoordeeld is dat je discrimineert. Voor de rest wens ik alle betrokken medewerkers ontzettend veel sterkte in deze situatie!
Frequent reiziger in Haarlem IJmond.
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17
Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Hoe het eerst was met de diesels naar mijn mening. (220). Er staat 1 gloednieuwe 13,5m (4395) maar die heeft geen kenteken. Qua personeel ging het de goede kant op had ik vernomen.EWilsonAdam schreef:Zou jij zeggen dat het aantal buschauffeurs op goed niveau is om de huidige dienstregeling te kunnen mits er geen problemen zijn met de bussen zelf?BuschauffeurTroy schreef: ↑wo 25 jun 2025, 22:24 Ik vraag me echt af hoe ze dit willen gaan doen. Er zal toch echt flink wat materieel bij moeten komen, helemaal met die frequentie verhogingen. Anders gaat dit nooit lukken.
Ben benieuwd.
Als ik nu het materieel overzicht op busposities kijk zijn er ongeveer 24 bussen 2 of meer dagen niet in dienst actief geweest. Wat is een veilig aantal om geen uitval te hebben?
Laatst gewijzigd door BuschauffeurTroy op vr 27 jun 2025, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Volgens busposities rijdt momenteel kabouterbus 9104 op lijn 63.
https://busposities.nl/voertuig/ebs_VDLMidCityE_9104
https://busposities.nl/voertuig/ebs_VDLMidCityE_9104
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
BYD en betrouwbaar past denk ik niet helemaal bij elkaar.EWilsonAdam schreef:Ik zou zeggen als Byd bussen betrouwbaarder zijn, schaf daar dan bussen van aan
Ligt eraan of BYD een kwalitatief goede bus kan aanbieden.
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
- Locatie: Krommenie
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
https://www.meerplus.nl/nieuws/nieuwsbe ... e-lijn-67/
Wormerveer Noord beter bereikbaar
Vanaf 14 juli verandert de route van lijn 67 om het noorden van Wormerveer beter bereikbaar te maken. Zo kunnen ook de inwoners van de nieuwe woonwijken Brokking en Meneba voortaan makkelijk reizen met Meerplus.
Nieuwe haltes in Wormerveer:
Vlasblomweg
Noorddijk
Zaanstroom
Zaanweg
Wat verandert er nog meer?
De route in Wormer loopt nu via de Prins Clausbrug naar Wormerveer.
De halte Nieuweweg vervalt voor lijn 67 (maar blijft beschikbaar voor buurtbus 414).
De bussen stoppen niet meer bij halte Zaanbrug.
Wormerveer Noord beter bereikbaar
Vanaf 14 juli verandert de route van lijn 67 om het noorden van Wormerveer beter bereikbaar te maken. Zo kunnen ook de inwoners van de nieuwe woonwijken Brokking en Meneba voortaan makkelijk reizen met Meerplus.
Nieuwe haltes in Wormerveer:
Vlasblomweg
Noorddijk
Zaanstroom
Zaanweg
Wat verandert er nog meer?
De route in Wormer loopt nu via de Prins Clausbrug naar Wormerveer.
De halte Nieuweweg vervalt voor lijn 67 (maar blijft beschikbaar voor buurtbus 414).
De bussen stoppen niet meer bij halte Zaanbrug.
-
- Berichten: 152
- Lid geworden op: di 25 apr 2023, 15:19
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
De laatse twee bussen (4395 en 4396) van de reguliere bestelling zijn gisteren op naam gezet.
-
- Berichten: 8203
- Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Die kantinepraat hoefde niet per se opgeschreven te worden.Ebszaanstreek schreef: ↑vr 27 jun 2025, 04:31 Wij, een groep betrokken medewerkers van EBS voelen ons genoodzaakt om dit te schrijven.

-
- Berichten: 841
- Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
- Locatie: Uden
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Wat probeer je nu te zeggen?BuschauffeurTroy schreef: ↑vr 27 jun 2025, 17:37BYD en betrouwbaar past denk ik niet helemaal bij elkaar.EWilsonAdam schreef:Ik zou zeggen als Byd bussen betrouwbaarder zijn, schaf daar dan bussen van aan
Ligt eraan of BYD een kwalitatief goede bus kan aanbieden.
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Dat als er extra bussen worden aangeschaft, dan liever geen BYD.Post schreef:Wat probeer je nu te zeggen?BuschauffeurTroy schreef: ↑vr 27 jun 2025, 17:37BYD en betrouwbaar past denk ik niet helemaal bij elkaar.EWilsonAdam schreef:Ik zou zeggen als Byd bussen betrouwbaarder zijn, schaf daar dan bussen van aan
Ligt eraan of BYD een kwalitatief goede bus kan aanbieden.
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
- Berichten: 841
- Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
- Locatie: Uden
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Tenzij BYD een kwalitatief goede bus kan leveren.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: di 27 mar 2018, 22:40
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
De recente geschiedenis heeft denk ik wel aangetoont dat ze dat (nog) niet kunnen...