Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
-
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Alles is prut in Frankfurt. Aankondiging voor Flughafen (wij zijn +84... 85... 86... staan nu weer stil in de tunnel voor Flughafen)
ICE 157 19:27 ipv 18:19
ICE 727 19:39 ipv 18:35
ICE 514 19:44 ipv 19:10
ICE 620 19:33 ipv 19:23
S8 19:39 ipv 19:01
ICE 157 19:27 ipv 18:19
ICE 727 19:39 ipv 18:35
ICE 514 19:44 ipv 19:10
ICE 620 19:33 ipv 19:23
S8 19:39 ipv 19:01
- ICE11
Nou ja, het is weer een van de vier natuurlijke vijanden van de Deutsche Bahn: Zomer. 

-
De andere drie zijn herfst, winter en lente? 

-
We staan nu alweer voor de tweede keer in korte successie 5 minuten stil op de NBS tussen Frankfurt en Keulen. Dat heeft tenminste als voordeel dat mijn hoop op een 2 minuten overstap die ik zowel in Düsseldorf als Duisburg had vervlogen is.
De omroeper (zal wel de hoofdconducteur zijn) meldt dat er wel een stellwerkstörung was, maar dat hij nu niet begrijpt waarom we nog niet verder mogen want alles zou vrij zijn.
Blijkbaar toch niet of de storing is toch niet opgelost.
Siegburg/Bonn werd net nog met 20:11 aangekondigd, nu is het net naar 20:31 gegaan en daarmee exact 2 uur vertraging.
Ah, weer een update, er is toch een storing, er is enkelspoorverkeer, er moeten eerst nog 3 treinen door voordat wij mogen.
De omroeper (zal wel de hoofdconducteur zijn) meldt dat er wel een stellwerkstörung was, maar dat hij nu niet begrijpt waarom we nog niet verder mogen want alles zou vrij zijn.
Blijkbaar toch niet of de storing is toch niet opgelost.
Siegburg/Bonn werd net nog met 20:11 aangekondigd, nu is het net naar 20:31 gegaan en daarmee exact 2 uur vertraging.
Ah, weer een update, er is toch een storing, er is enkelspoorverkeer, er moeten eerst nog 3 treinen door voordat wij mogen.
-
Dat wordt compensatie aanvragen! 

-
Helaas interrail, dus dat wordt 2 uur vergoeding, 24 euro.
En na een derde keer stilstaan rijden we weer.
Oh, we remmen weer af. En we staan weer stil.
Het lijkt er een beetje op alsof er elke keer een trein voor ons door het stuk enkelspoor gelaten wordt want dan komt er weer eens een tegentrein op volle snelheid door en mogen we weer een kilometer verder. Waarom ze dan niet even allemaal die treinen achter elkaar door dat enkelspoor sturen, het zal wel duitse logica zijn.
En na een derde keer stilstaan rijden we weer.
Oh, we remmen weer af. En we staan weer stil.
Het lijkt er een beetje op alsof er elke keer een trein voor ons door het stuk enkelspoor gelaten wordt want dan komt er weer eens een tegentrein op volle snelheid door en mogen we weer een kilometer verder. Waarom ze dan niet even allemaal die treinen achter elkaar door dat enkelspoor sturen, het zal wel duitse logica zijn.
-
We rijden weer. Het was weer goed te horen, eerst de bonk van de luchtinlaten die dicht gaan, dan een tegentrein op volle snelheid door en wij mogen gaan.
En we gaan nu 120 km/h, goede snelheid om een wissel over te gaan lijkt me.
Nee, we remmen weer af.
En we staan weer stil. 1400 meter verder.
Het is toch te gek, elke 15 minuten een trein door laten.
En we gaan nu 120 km/h, goede snelheid om een wissel over te gaan lijkt me.
Nee, we remmen weer af.
En we staan weer stil. 1400 meter verder.
Het is toch te gek, elke 15 minuten een trein door laten.
-
Omroepbericht, volgens de machinist zijn wij nu de eerste in de rij. Of wij dan eerst nog moeten wachten op een tegentrein die nog 15 minuten duurt, dat is er niet bij gezegd.
-
Ja! Tegentrein! En direkt beginnen we weer te rijden. Ik ben benieuwd.
We rijden al een paar km met een gemoedelijke 140 km/h.
[edit]
We zijn een dikke 40 km met 140 km/h over het rechterspoor naar Siegburg/Bonn gereden. Schade is nu officieel +169.
En op het perron voor de andere richting rijdt nu net ICE 159 voorbij en op het doorrijdspoor voor de andere richting staat ICE 823 te wachten.
We rijden al een paar km met een gemoedelijke 140 km/h.
[edit]
We zijn een dikke 40 km met 140 km/h over het rechterspoor naar Siegburg/Bonn gereden. Schade is nu officieel +169.
En op het perron voor de andere richting rijdt nu net ICE 159 voorbij en op het doorrijdspoor voor de andere richting staat ICE 823 te wachten.
-
Trein 254 heeft het zelfs voor elkaar gekregen +340 op te lopen
Kwam met +200 de grens over en toen was het geplande nachtelijk onderhoud reeds begonnen en moest in Eindhoven gewacht worden tot dat afgerond was.
https://treinposities.nl/ritinfo/20250629/254

-
- trolly
In dat eerste heb je gelijk, maar als je nog kortere nachten wil kan je beter richting noorden gaan.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
Ik vraag mij af hoe het zit met de diensten van het treinpersoneel. Die kunnen toch niet zomaar uren langer doorwerken?Bemined schreef: ↑ma 30 jun 2025, 10:05 Trein 254 heeft het zelfs voor elkaar gekregen +340 op te lopenKwam met +200 de grens over en toen was het geplande nachtelijk onderhoud reeds begonnen en moest in Eindhoven gewacht worden tot dat afgerond was.
Verder hoop ik dat de reizigers ter plekke ook iets van compensatie hebben gekregen, bijvoorbeeld een fles water of een lichte snack.
-
Die hebben ze toch niet serieus gewoon gestopt met reizigers erin?
Water krijg je altijd bij dat soort vertragingen, kregen wij ook. Ze hebben daar van zo'n lichtblauwe vierkante kartonnen pakken voor.
Ik stond voor de keuze welke trein te nemen naar Viersen, dat kan via Keulen RB27, Düsseldorf RE13 en Duisburg RE42/RB33.
Keulen viel af omdat de RB27 net weg was, Duisburg viel af omdat er al het hele weekend werkzaamheden waren met SEV tussen Rheinhausen en Duisburg, dus ik heb in Düsseldorf de RE10 richting Kleve genomen tot Krefeld en daar een half uur gewacht op de RB33. Een verbinding die niet standaard uit de DB app komt want 1 minuut later vertrekt een tram naar Krefeld waar je die overstap ook mee haalt.
Niet handig dat je dat dan niet te zien krijgt.
De overstap in Düsseldorf werd ook nog spannend, in eerste instantie werd in Keulen een 18-minuten overstap georakeld, na vertrek was dat opeens 12 minuten en toen begonnen we te boemelen, 11, 10, 9, 8, tot 4. Bleek dat een RRX voor ons zat die we in Leverkusen of zo konden inhalen. Op Keulen - Düsseldorf is normaal veel speling (heb ik met alle treinen wel meegemaakt), dus die vertraging liep weer een beetje af, maar uiteindelijk toch weer in 3 minuten van spoor 18 naar spoor 5 moeten hollen.

Water krijg je altijd bij dat soort vertragingen, kregen wij ook. Ze hebben daar van zo'n lichtblauwe vierkante kartonnen pakken voor.
Ik stond voor de keuze welke trein te nemen naar Viersen, dat kan via Keulen RB27, Düsseldorf RE13 en Duisburg RE42/RB33.
Keulen viel af omdat de RB27 net weg was, Duisburg viel af omdat er al het hele weekend werkzaamheden waren met SEV tussen Rheinhausen en Duisburg, dus ik heb in Düsseldorf de RE10 richting Kleve genomen tot Krefeld en daar een half uur gewacht op de RB33. Een verbinding die niet standaard uit de DB app komt want 1 minuut later vertrekt een tram naar Krefeld waar je die overstap ook mee haalt.

Niet handig dat je dat dan niet te zien krijgt.
De overstap in Düsseldorf werd ook nog spannend, in eerste instantie werd in Keulen een 18-minuten overstap georakeld, na vertrek was dat opeens 12 minuten en toen begonnen we te boemelen, 11, 10, 9, 8, tot 4. Bleek dat een RRX voor ons zat die we in Leverkusen of zo konden inhalen. Op Keulen - Düsseldorf is normaal veel speling (heb ik met alle treinen wel meegemaakt), dus die vertraging liep weer een beetje af, maar uiteindelijk toch weer in 3 minuten van spoor 18 naar spoor 5 moeten hollen.
-
Ook nog een vreemde. Zaterdag op de heenweg had ik de RE42 Viersen - Duisburg - Münster die niet zou stoppen in Duisburg, Mülheim en Essen Hbf, wel in Essen-Altenessen wat niet op de normale route ligt, maar als je dan rechtdoor rijdt kom je in Gelsenkirchen, de eerste reguliere stop na Essen Hbf.
Dus ik dacht, die zal na Duisburg-Hochfeld wel rechtdoor gaan en dan de goederenlijn op via Oberhausen West naar Essen-Altenessen, maar nee. We reden gewoon door Duisburg Hbf, langs het perron, waar ook mensen stonden, door Oberhausen Hbf en dan lijn 2650 naar Gelsenkirchen op.
Waar die actie dan voor nodig was? Dan kun je ook gewoon stoppen in Duisburg en Oberhausen.
Dus ik dacht, die zal na Duisburg-Hochfeld wel rechtdoor gaan en dan de goederenlijn op via Oberhausen West naar Essen-Altenessen, maar nee. We reden gewoon door Duisburg Hbf, langs het perron, waar ook mensen stonden, door Oberhausen Hbf en dan lijn 2650 naar Gelsenkirchen op.
Waar die actie dan voor nodig was? Dan kun je ook gewoon stoppen in Duisburg en Oberhausen.
-
Wat een avontuur weer.