Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Re.tep

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Re.tep »

Waarom moet iets 6 maanden van te voren al aangekondigd worden ?
Het aantal incidenten en fraude liep compleet uit de hand. Moet NS dan 6 maanden deze chaos laten voortduren.
Goede beslissing om binnen een zo korte periode in te grijpen !
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Het kaartje bestond al zo'n 5 jaar op deze manier. Dan is het niet opeens spoedeisend om het binnen een week op te heffen, en sowieso is opheffen helemaal niet nodig om de fraude op te lossen.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Re.tep schreef: ma 30 jun 2025, 14:08 Het aantal incidenten en fraude liep compleet uit de hand. Moet NS dan 6 maanden deze chaos laten voortduren.
Ik ben benieuwd naar cijfers daarover, in het bijzonder van na de maatregelen daartegen. Aangezien jij die blijkbaar hebt: voor de dag ermee.
Re.tep

Bericht door Re.tep »

Dus dan moet fraude, intimidatie en overlast maar voortduren tijdens de komende schoolvakantie ?
De fraudeurs zijn zo vindingrijk, enige oplossing zou zijn compleet stoppen met het E-Ticket. En dat is op korte termijn onuitvoerbaar.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

En dat weet NS sinds een week of drie? Dan zijn ze er snel achter dat dit de enige maatregel is.
Waarschijnlijk weet NS dit al langer, dan had je op zijn minst kunnen aankondigen dat je nadenkt over maatregelen en in het slechtste geval de verkoop stopzet.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
Dionysusnu

Re.tep schreef: ma 30 jun 2025, 14:36 enige oplossing zou zijn compleet stoppen met het E-Ticket
Daar ben ik het mee eens. Dat is echter niet hetzelfde als afschaffen. Je zou er heel goed een chipkaartproduct van kunnen maken, zoals bijvoorbeeld met samenreiskorting gedaan is. Of dat nou zo'n gebruikersvriendelijke oplossing is, en of je dat moet doen vanwege misbruik van een kleine groep, valt over te twisten, maar het is veel beter dan helemaal opheffen.
Re.tep

Bericht door Re.tep »

van een kleine groep
Het geeft wel aan, je hebt geen idee. Het halve internet stond vol met Codes, er was een hele zwarte markt ontstaan.
Tsja, dan moet je snel acteren als bedrijf.
We kunnen er lang over discuseren, maar deze keuze is vanuit bedrijfsbelang gemaakt na vele afwegingen, en daar blijft het bij.
Helaas moeten de goede onder de vele kwade lijden :cry:
Dionysusnu

Re.tep schreef: ma 30 jun 2025, 14:55 Het halve internet stond vol met Codes, er was een hele zwarte markt ontstaan.
Tsja, dan moet je snel acteren als bedrijf.
Dan wederom: Bron? Het ticket bestond al 5 jaar. Waarom is dit een recent en spoedeisend probleem geworden? En waarom geeft NS dan een andere reden voor het afschaffen?
Re.tep schreef: ma 30 jun 2025, 14:55 Helaas moeten de goede onder de vele kwade lijden
Maar dat hoeft dus niet.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Re.tep zit wat dichter bij het vuur, dus zal interne informatie hebben die mee zal wegen in de keuze om te stoppen met de Jongerendagkaarten. Bekend is dat die codes veelvuldig gedeeld worden via sociale media, dat gebeurde echter al wat langer. De combinatie met de financiële staat van NS is dan een goede aanleiding om het hele product terug te trekken, dat zal waarschijnlijk gebeurd zijn op basis van een analyse tussen het aantal correcte en het aantal malafide dagkaarten. Uiteindelijk bestond dit product alleen maar omdat NS het wou, dus is het dan ook alleen aan NS om het op te heffen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
trolly

Bericht door trolly »

Vast.

Maar als het idee achter zo'n kaart klantenbinding is, heb je het kind wel met het badwater weggekieperd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Heel_Holland_Spot

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Dit kind is in ieder geval weggekieperd. Ik denk dat ik veel minder met de trein zal gaan reizen. Het wordt veel duurder aangezien ik het niet gebruik voor korte ritten, maar echt gewoon hele dagen reizen.

Ik snap dat ze het willen veranderen wanneer er veel (ik heb geen idee hoeveel, maar het wordt hier wel veel benoemd, dus het zal wel zo zijn) fraude wordt gepleegd en dat het gezien het verlies van de afgelopen jaren dan makkelijk is om het te schrappen, maar ik denk dat er wel minder jongeren zullen gaan reizen en dan kunnen nog steeds mensen een kaartje met 40% korting kopen wanneer ze daar geen recht op hebben. Daarnaast denk ik eigenlijk niet dat het zoveel geld kost, want zonder de jongerendagkaart zullen er niet ineens minder treinen, machinisten en conducteurs (e.d.) nodig zijn lijkt mij. Kortom denk ik niet dat dit de beste oplossing is.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door webguy »

Z2N schreef: ma 30 jun 2025, 20:08Bekend is dat die codes veelvuldig gedeeld worden via sociale media, dat gebeurde echter al wat langer.
Dus nu gaan ze 'normale dagkaarten' delen...
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Heel_Holland_Spot schreef: ma 30 jun 2025, 21:10 Dit kind is in ieder geval weggekieperd. Ik denk dat ik veel minder met de trein zal gaan reizen. Het wordt veel duurder aangezien ik het niet gebruik voor korte ritten, maar echt gewoon hele dagen reizen.
Via de wegiswegweken kan je nu 50% korting krijgen op de eerste maand Weekend Vrij en 25% korting op Dal Vrij :Y

Zou je in de zomervakantie vier weken lang elke dag een uitgebreide treinreis maken, dan is dat slechts € 3,18 per dag. En reis je alleen acht weekenddagen, dan is dat € 2,34 per dag :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie