OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Ook Lelylaan is voor NS (en GVB) gesloten.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Er hangt wel een poster op station Amsterdam RAI dat het station dicht is zaterdag, dus ze hebben wel reisinformatie gedaan *O*
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
Bemined

Bericht door Bemined »

Opvallend dat de laatste twee sprinters van de dag richting Hoofddorp wel op Lelylaan stoppen volgens de reisplanner, foutje of gaat men daadwerkelijk het station van 1:00 tot 1:29 in één richting weer openen?
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Wubbo schreef: ma 16 jun 2025, 10:29 Er hangt wel een poster op station Amsterdam RAI dat het station dicht is zaterdag, dus ze hebben wel reisinformatie gedaan *O*
Op Amstelveenseweg hing een (scheef geplakt) A4tje van GVB dat dit station zaterdag dicht is.
Gr BasG
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

NS meldt in een storingsbericht:
Door een aanrijding: tussen Hoofddorp en Leiden Centraal rijden er geen treinen.
Die snap ik. In een ander storingsbericht staat echter:
Door een aanrijding: tussen Weesp en Naarden-Bussum rijden er geen Sprinters en tussen Leiden Centraal en Den Haag Centraal rijden er minder Intercity's.
Deze snap ik niet. Wat heeft Weesp - Naarden-Bussum te maken met een aanrijding tussen Hoofddorp en Leiden? Wellicht dat treinserie 5700 niet rijdt, maar de 5800 rijdt gewoon, ook tussen Weesp en Naarden-Bussum.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
IIVQ

Bericht door IIVQ »

NS.nl:
Vanwege een regionale staking rijden er vandaag geen NS-treinen in Noord-Holland, Flevoland, Gelderland en een groot deel van Overijssel.
Héél Noord-Holland?

Plan eens een reis van Hollandsche Rading naar Naarden-Bussum en je maakt toch echt gebruik van 6 Noord-Hollandse stations.

Héél Gelderland?

En Wezep-Tiel zijn 11 Gelderse stations, ook naar Ede-Wageningen en Veenendaal-de Klomp rijden treinen.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Er reden ook gewoon NS-treinen tussen Ede-Wageningen en Veenendaal-De Klomp, dus heel Gelderland was ook wat aan de ruime kant benoemd ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

IIVQ schreef: di 17 jun 2025, 20:39 NS.nl:
Vanwege een regionale staking rijden er vandaag geen NS-treinen in Noord-Holland, Flevoland, Gelderland en een groot deel van Overijssel.
Héél Noord-Holland?

Plan eens een reis van Hollandsche Rading naar Naarden-Bussum en je maakt toch echt gebruik van 6 Noord-Hollandse stations.

Héél Gelderland?

En Wezep-Tiel zijn 11 Gelderse stations, ook naar Ede-Wageningen en Veenendaal-de Klomp rijden treinen.
Iets zegt mij ook als je aan de gemiddelde Nederlander vraag in welke provincie 't gooi ligt je ook niet zo snel het antwoord Noord-Holland krijgt. (A)
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

't beter Gooi- en Vechtwerk, da's in Brabant, jonguh!

(Ik heb nog gewoon topografie gehad op school, toen Vianen nog bij Zuid-Holland hoorden en leerden wij nog dat de Noordoostpolder bij Overijssel hoorde.)
Laatst gewijzigd door IIVQ op di 17 jun 2025, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

Maar de lijn waar men in de daluren vecht ligt toch echt in het noorden:
https://www.google.com/amp/s/www.rtvdre ... men-zwolle
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Dat is een IJssel-gevecht. Die Vecht mondt uit in de IJssel, en die mondt weer uit in de Zuiderzee bij Kampen*, dat ligt bij de IJsselmonde, toch?

*(Duits voor Vechten)
Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

In het verlengde hiervan, maar dan wel on-topic: in de NS app zie je bij Winsum niet om welke Winsum het gaat. Er is namelijk een Friese en een Groningse variant. Zo ligt het busstation in Friesland en het spoorwegstation in Groningen. Dat weten de mensen hier denk ik wel, maar handig is het niet.

Geldt ook voor Hengelo overigens.

In de DB app kun je ook niet zien of het om de Oostfriese of Groningse variant van Loppersum gaat. Dat zie je ook pas als je een reis selecteert.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Het scherm in de 4216 geeft de eindbestemming (Arnhem C) en het volgende station (Den Haag HS) correct weer, maar de getoonde overstapinformatie lijkt die van Rotterdam Centraal van ongeveer 20 minuten eerder te zijn.
Opmerkelijke combinatie.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

9292.nl is niet meer vanuit het buitenland bereikbaar. In ieder geval niet vanuit België, Frankrijk en Duitsland. Alleen als ik mijn VPN op Nederland zet, dan werkt de site. De app werkt wel normaal in België. Hebben ze zo'n serieus probleem dat ze zich van de hele wereld moeten afsluiten?
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

@Meltrain: Lijkt wel vaker te blijven hangen bij de nieuwste versie van OBIS. Zag laatst ook de overstappen van Zwolle vlak voor aankomst op Heerenveen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Na het invoeren van mijn e-mailadres voor de "weg = weg weken" [sic] schrijft NS:
NS schreef:Check je mailbox
Klik in deze e-mail op de blauwe knop om je aanmelding te bevestigen. Zo krijg je direct toegang tot alle weg = weg acties.
De e-mail komt, maar wat staat daar niet in? Juist.
ITF

Bericht door ITF »

De blauwe knop is ook weg (A)
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

rvdborgt schreef: do 26 jun 2025, 15:29 Na het invoeren van mijn e-mailadres voor de "weg = weg weken" [sic] schrijft NS:
Klik in deze e-mail op de blauwe knop om je aanmelding te bevestigen. Zo krijg je direct toegang tot alle weg = weg acties.
Het is oftewel kort geleden aangepast, of je hebt het verkeerd geleden, want de huidige tekst is:

Check je mailbox
Je ontvangt een bevestiging van je deelname in je mailbox. Vanaf maandag 30 juni gaan de weg = weg weken van start en krijg je toegang tot alle acties.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Suus schreef: do 26 jun 2025, 16:55
rvdborgt schreef: do 26 jun 2025, 15:29 Na het invoeren van mijn e-mailadres voor de "weg = weg weken" [sic] schrijft NS:
Het is oftewel kort geleden aangepast, of je hebt het verkeerd geleden, [...]
Ik kan je verzekeren dat ik niet geleden heb :)
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik heb een reis van Dvd naar Heinenoord Busstation gepland met 9292. Die biedt mij Spr binnendoor naar Rtd, Spr naar Lombardijen en dan de 163, met de melding
ℹ️ Vergeet niet uit te checken bij NS en opnieuw in te checken als u overstapt naar een andere vervoerder".
Die melding heb ik nog nooit gezien bij een overstap trein->bus.
Sorry_geen_dienst

Bericht door Sorry_geen_dienst »

De AI omroep op Schiphol gisteren was ook wel grappig. De Engelstalige omroepberichten werden telkens gevolgd door het woord 'street'. Dus ' Utrecht Central street' :s
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Op de beginpagina https://www.rrreis.nl staat een nieuwsbericht over Extreme hitte 30 juni 2025. Als ik daarop klik kom ik op https://www.rrreis.nl/extreme-hitte. Deze pagina heeft als kop Koningsdag 2025. Tsja.
Gr BasG
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Men is vergeten "Koningsdag 2025" weg te halen. Kan gebeuren...

Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
Gorott

Bericht door Gorott »

Wacht... je mag geen drinken meenemen in de bussen van RRReis?
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

In veel bussen is eten en drinken sowieso niet toegestaan. Een slokje water zal gedoogd worden, maar om te voorkomen dat men straks bekers hete koffie of milkshakes in de bus naar binnen gaat harken wordt er bij veel bedrijven vermeld dat je niet mag drinken in de bus.

Updates:
Plaats reactie