Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Meltrain schreef: ↑ma 30 jun 2025, 18:30Hierdoor ben ik een half uur later in Delft dan gepland; heb ik nu recht op GtbV?
Je reis ging van Amsterdam Zuid naar Delft, dus dan heb je recht op GTBV. Dat je deels met een ander vervoermiddel bent gereisd betekent niet dat je ineens geen recht hebt op GTBV.
Re.tep schreef: ↑ma 30 jun 2025, 09:24
Ik zat er niet veel naast, de DCM was ontploft. Dat is de Down Chopper Module. Treinstel 9479.
Het blijkt een condensator geweest te zijn. Wellicht onderdeel van de DCM?
In elk geval komt het me bekend voor. Heb dat eens bij een naaimachien gehad. Het gaf een mooie klap en veel rook, maar geen dooien.
Dat doet sterk denken aan een gevalletje in Engeland een paar jaar geleden. Daar was het probleem een productiefout in een condensator, die daardoor explosieve gassen produceerde die niet uit de omhuizing konden ontsnappen.
Mijn reis is nog niet ten einde, want ik was in Ledn even vergeten dat ik in de 2100 zat en vergat toen uit te stappen.
In Gvc ben ik overgestapt op de 1173, maar die vertrok door technische problemen met +10.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Dionysusnu schreef: ↑ma 30 jun 2025, 19:20Dat doet sterk denken aan een gevalletje in Engeland een paar jaar geleden. Daar was het probleem een productiefout in een condensator, die daardoor explosieve gassen produceerde die niet uit de omhuizing konden ontsnappen.
Ophopend gas door lekstromen die op hun beurt weer door veroudering komen is kennelijk best vaak het einde van die dingen. Je schijnt te kunnen zien dat ze bol staan, maar dan moet je er natuurlijk wel naar kijken. Oh, en een kleine disclaimer: dit gaat over wat lagere spanningen dan in zo'n downchopper, dus garantie tot aan de voordeur. Wij wensen u een aangename reis.
De 571 reed gisteravond met ICM6. In Den Haag nam ik plaats in de middelste bak van het achterste stel, en het was een sauna. Volgens een andere passagier had een langslopende machinist aangegeven dat de trein een poos in de volle zon had gestaan, en de airco op gang moest komen. De airco had er na vertrek ook helemaal geen zin in. Ik schat dat het een graadje of 40 was. Een bakje verderop was het een graadje of 15 koeler. Oh, en het treinstel waar ik in zat ging na Zwolle in z'n eentje door naar Europapapark.
In dit filmpje wordt uitgebreid uitgelegd hoe deze DCM in elkaar zit, en hoe het werkt.
En daar zie je ook aan hoe makkelijk het is om een trein te hebben die op 1500V en 3000V kan werken. Je past gewoon de frequentie van de DCM aan. En uiteraard moet je isolatie voor 3 kV hebben, dus ombouwen is niet zo makkelijk, bij nieuwbouw is het super simpel.
In feite moet technisch gezien elke moderne 3 kV trein ook met een lagere spanning kunnen werken.
Meltrain schreef: ↑ma 30 jun 2025, 18:30Hierdoor ben ik een half uur later in Delft dan gepland; heb ik nu recht op GtbV?
Je reis ging van Amsterdam Zuid naar Delft, dus dan heb je recht op GTBV. Dat je deels met een ander vervoermiddel bent gereisd betekent niet dat je ineens geen recht hebt op GTBV.
Ik wens je veel succes en 5 mails heen en weer. NSI heeft mijn internationale GTBV geweigerd omdat ik met de metro tussen Den Haag en Rotterdam gereisd ben (en omdat ze beweerden dat de volgende ICDI (toen nog geen ECD) gewoon reed terwijl die tussen Shl en Rtd nooit gereden heeft. En dan had ik nog één ticket. Mijn ervaring met nationale reizen is dat ze gewoon zeggen dat je een reis Ass-Dt die op tijd was gemaakt hebt. Wellicht, als je ingecheckt hebt op Asdz kan je er nog iets mee.
Toegeven dat ze fout zitten doen ze nooit, wellicht "Uit coulance".
IIVQ schreef: ↑di 01 jul 2025, 07:26
Ik wens je veel succes en 5 mails heen en weer. NSI heeft mijn internationale GTBV geweigerd omdat ik met de metro tussen Den Haag en Rotterdam gereisd ben (en omdat ze beweerden dat de volgende ICDI (toen nog geen ECD) gewoon reed terwijl die tussen Shl en Rtd nooit gereden heeft. En dan had ik nog één ticket.
Wat zegt treinposities? In ieder geval heeft NS nooit het laatste woord en het is aan hen om aan te tonen wat er hoe heeft gereden.
Ik wens je veel succes en 5 mails heen en weer. NSI heeft mijn internationale GTBV geweigerd omdat ik met de metro tussen Den Haag en Rotterdam gereisd ben (en omdat ze beweerden dat de volgende ICDI (toen nog geen ECD) gewoon reed terwijl die tussen Shl en Rtd nooit gereden heeft. En dan had ik nog één ticket. Mijn ervaring met nationale reizen is dat ze gewoon zeggen dat je een reis Ass-Dt die op tijd was gemaakt hebt. Wellicht, als je ingecheckt hebt op Asdz kan je er nog iets mee.
Toegeven dat ze fout zitten doen ze nooit, wellicht "Uit coulance".
Ik heb inderdaad een (geannuleerde) incheck op Asdz.
Als ik de reizen in mijn overzicht zie staan, zal ik een GtbV-claim indienen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Gisteravond teleurstellend georganiseerde ingangscontrole op Groningen Europapark. Staan twee ICM-3 klaar voor vertrek, vier conducteurs erbij. Wordt er maar van één treinstel een deur geopend met twee conducteurs die gaan controleren. Andere twee conducteurs staan te kletsen. Een deur van het tweede treinstel openen, dat dus leeg naar Assen ging, was teveel moeite.
ICNG schreef: ↑di 01 jul 2025, 10:04
Gisteravond teleurstellend georganiseerde ingangscontrole op Groningen Europapark. Staan twee ICM-3 klaar voor vertrek, vier conducteurs erbij. Wordt er maar van één treinstel een deur geopend met twee conducteurs die gaan controleren. Andere twee conducteurs staan te kletsen. Een deur van het tweede treinstel openen, dat dus leeg naar Assen ging, was teveel moeite.
Ingangscontrole is gewoon toegestaan ook met meerdere treinstellen. Niemand is verplicht om de deuren van het tweede treinstel te openen.
Zolang het aantal reizigers niet hoog is kan ik mij voorstellen dat er voor gekozen wordt de reizigers in een treinstel in te laten stappen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 22-06-2025NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland! 25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Doen ze eens een keer iets wat onder andere juist aan de sociale veiligheid in de trein een bijdrage levert, is het weer eens niet goed.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km