Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
BasGeluk

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BasGeluk »

TffpaA schreef: wo 02 jul 2025, 19:58
BasGeluk schreef: wo 02 jul 2025, 19:48 Ik kan niet een laatste bericht quoten.
Tuurlijk kan dat wel.

Maar los daarvan zit Z2N - al lijkt het soms wel zo - niet 24/7 achter zijn pc'tje om meteen antwoord op vragen van andere forumgebruikers te geven.
In het laatste bericht staat geen quote knop. Als het zo eenvoudig is zoals je doet voorkomen, dan zou het fijn zijn als je dat wilt uitleggen.

Ik hoef ook niet binnen een week antwoord, dat heb ik nergens gezegd zoals jij nu suggereert.
Gr BasG
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Dat suggereer je wel, namelijk doordat je binnen negen uur na het stellen van een vraag, tot op het leesteken nauwkeurig precies dezelfde vraag stelt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Zoals ik zei, de tweede keer deed ik dat om de originele poster een notificatie te laten krijgen. Bij de eerste post kreeg diegene de notificatie niet omdat ik niet kon quoten.
Gr BasG
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Je kan het laatste bericht quoten als je op plaats bericht klikt en dan onder het veld waar je een bericht kan typen bij het laatste bericht op de "-knop klikt. Die knop staat niet bij de laatste berichten in topics als je niet in het reactiescherm zit omdat het tegen de forumregels is om het laatste bericht te quoten.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

BasGeluk schreef: wo 02 jul 2025, 20:34 Bij de eerste post kreeg diegene de notificatie niet omdat ik niet kon quoten.
Je zou natuurlijk ook gewoon even kunnen wachten tot Z2N dit topic weer opent en je vraag leest. Zo belangrijk kan het toch ook weer niet zijn dat hij genotificeerd moet worden (A)
Tom98
Contacteer:

Bericht door Tom98 »

Speedmaster schreef: wo 02 jul 2025, 20:05
Kopri schreef: wo 02 jul 2025, 19:40 Bij sommige chauffeurs vraag ik mij ook af, waarom doen ze de luikjes boven niet open voor frisse lucht? Of is daar soms een reden voor dat ze die dicht laten, want in een VDL tunnelbus wordt het inderdaad ook heel snel warm en al helemaal als je in de spits zit met een gevulde bus.
Om de airco te laten werken dienen de dakluiken gesloten te zijn. Bij sommige bussen gaat dit automatisch
Bij de Syntus VDL kan je de dakluiken niet bedienen bij ingeschakelde airco, dan werken die knopjes gewoonweg niet. Dus het is of luiken open en geen airco, of airco aan en geen dakluiken. Kan niet allebei. Ik kies altijd gewoon voor airco omdat er dan toch nog iets van lucht blaast wat in ieder geval de gevoelstemperatuur hopelijk iets omlaag brengt.
Durashift

Bericht door Durashift »

^^ het zal allemaal wel bedacht zijn (bij mijn auto springt de recirculatieknop ook aan wanneer ik de airco inschakel maar die druk ik dan weer gelijk uit, dat beetje binnenstromende, warme, lucht zal 't m niet doen maken of breken) maar als het dakluik niet open mag vanwege 'verlies van koude lucht' dan mogen de deuren natuurlijk zéker niet open. ;)

Okay, de ventilatoren zitten in het dak en de koude lucht moet naar beneden en zo'n dakluik kan 'trek' naar boven veroorzaken van de uitstromende lucht.

Toch heb ik met de warme dagen weer ervaren dat het autorijden met de airco aan en ramen en dakramen open een aangenaam klimaat oplevert. Koel genoeg, niet té koud én niet te droge lucht. Vroeger geleerd / ervaren van een Utrechtse taxichauffeur. Ik moest weer ff aan 'm denken, die (toen nog mooi van model) zilvergrijze Audi A6 Avant die de start van mijn zomervakantie naar Sardinië inluidde. :)

@BasG : ga er niet vanuit dat iedere forumgebruiker alle 'meldingen' ingeschakeld heeft staan. Ik niet, in ieder geval. Ik krijg geen e-mail van OVNL dat iemand mij geciteerd heeft. Dat zie ik pas als ik hier inlog.. (dat doe ik misschien nog wel frequenter dan mijn e-mail dienst openen..) :X
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

TffpaA schreef: wo 02 jul 2025, 19:58 Maar los daarvan zit Z2N - al lijkt het soms wel zo - niet 24/7 achter zijn pc'tje om meteen antwoord op vragen van andere forumgebruikers te geven.
Dat inderdaad, ik dobberde vanmiddag over de Oudegracht. (A)

Qbuzz geeft bij ritten die uitvallen door defect materieel dat als oorzaak mee in de reisinformatie. Bovendien zijn er maandag en dinsdag bussen gestrand tussen de Neude en Oorsprongpark, gisteren zelfs met de reizigers nog erin. Dat was voor mij best wel grappig, ik had eigenlijk in die 73 naar huis willen zitten maar had nog wat werk liggen om 17:00.

(En notificaties doe ik sowieso niet aan, zeker niet onder werktijd. Niet vergeten te leven!)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Lijn 45 schreef: wo 02 jul 2025, 20:49 Je kan het laatste bericht quoten als je op plaats bericht klikt en dan onder het veld waar je een bericht kan typen bij het laatste bericht op de "-knop klikt. Die knop staat niet bij de laatste berichten in topics als je niet in het reactiescherm zit omdat het tegen de forumregels is om het laatste bericht te quoten.
Bedankt, dat wist ik niet. Zou mooi zijn als er een tips&tricks topic voor (nieuwe) gebruikers zou zijn. Dan voorkom je dit soort discussies wat de topics vervuilt.
Gr BasG
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Dat quoten van het laatste bericht is uitgezet heeft een reden: leesbaarheid. 'Vroegâh' wilden bepaalde forumleden nog wel eens de onhebbelijke neiging hebben een bericht te quoten dat al vol geneste quotes zat, enkel om op de laatste toevoeging van de gequotete post te reageren. En dan ging degene die gequotet was daar op dezelfde manier op reageren, waardoor je ellenlange posts kreeg die niet langer leesbaar waren. Dat probleem blijf je natuurlijk houden als je eerdere, 'quotebare' berichten quotet, maar het scheelt al iets.

Een betere oplossing dan een tips & tricks - die toch niemand leest, waarmee topics uiteindelijk alsnog met dit soort 'hoe werkt dat dan?'-vragen bevuild worden - zou zijn om een functie in te bouwen waarmee forumleden met het @-teken kunnen worden genotificeerd, dus:
@Z2N: hoe weet jij dat het daaraan ligt?
Dan krijgt Z2N meteen een berichtje in zijn inbox en weet hij dat hij binnen 24 uur moet reageren.

Dit soort functionaliteit zit al in allerlei andere forumsoftware ingebakken. phpBB stamt echter uit een ander, simpeler tijdperk. Ik verwacht dan ook niet dat deze functionaliteit hier ooit het levenslicht zal zien.
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Ik heb nergens gezegd dat ook maar iemand binnen 24 uur moet reageren. Ik vind het verwerpelijk dat je dit blijft suggereren.
Gr BasG
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

BasGeluk schreef: do 03 jul 2025, 11:08 verwerpelijk
Nou vooruit, binnen 9 uur dan.

Maar ook hier geldt weer:
TffpaA schreef: za 17 aug 2024, 17:32 Ja, ironie en internet.

Het blijft een lastig huwelijk.
(A)
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Je stelt op een dag 2x dezelfde vraag, maar gaat vervolgens roepen dat niemand binnen 24 uur antwoord hoeft te geven? Yeah right...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
02-07-2025 NIEUW --> 25 foto's uit Zandvoort, Haarlem en IJmuiden!
22-06-2025 --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
Jef400

Bericht door Jef400 »

BasGeluk schreef: wo 02 jul 2025, 20:34 Zoals ik zei, de tweede keer deed ik dat om de originele poster een notificatie te laten krijgen. Bij de eerste post kreeg diegene de notificatie niet omdat ik niet kon quoten.
Z2N zal het ongetwijfeld allemaal zien. Geef die arme forummer ook even de keuze of en zo ja op welk tempo er geantwoord moet worden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
MdJ

Bericht door MdJ »

Het nieuwe busstation Nieuwegein City is qua betonrandjes uitgezet in de afgelopen 2 weken. Zo kun je al de vorm en de perrons zien.

Gaat snel ineens!
Bij twijfel: gebruik beton.
Dosje

Bericht door Dosje »

Z2N schreef: wo 02 jul 2025, 08:41 De hitte is duidelijk een zware slag voor het materieel dezer dagen, er vallen veel ritten uit door defect materieel. Lijn 34 naar Utrecht zit tot negen uur op meer dan 20% rituitval, op de 73 vielen midden in de ochtendspits twee omlopen achter elkaar uit en met de uitval bij Syntus en Qbuzz bij elkaar vielen vijf omlopen 50 achter elkaar uit tussen 07:15 en 07:45. :X
Maak het regelmatig mee dat er een bus van de 73 uitvalt, en dan voornamelijk van het type Citaro G uit het Noorden. Dan komt er een monteur en reset de bus en kan weer verder rijden, vaker megemaakt dat chauffeurs dit volgens mij zelf niet mogen doen ;)
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Milco schreef: do 03 jul 2025, 11:16 Je stelt op een dag 2x dezelfde vraag, maar gaat vervolgens roepen dat niemand binnen 24 uur antwoord hoeft te geven? Yeah right...
Dat heb ik hierboven in dit topic al uitgelegd.
Gr BasG
Plaats reactie