Weerberichtengekwek
-
Re: Weerberichtengekwek
De airco's vandaag in de treinen en bussen waren fantastisch, alleen de oude gasploffers van de HTM kon ik een stuk minder waarderen: geen airco en ook geen ARKO (Alle Ramen Kunnen Open)
. Daarentegen was de nieuwe gelede E-Citaro een enorme verademing op de terugweg vanuit Kijkduin. In Kijkduin was het overigens gevoelsmatig 10 graden koeler dan in Leyenburg; gigantisch aangenaam verschil.

Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
Rond half vijf een flinke hoosbui in Rotterdam, inmiddels weer droog met af en toe een zonnetje maar het is wel een stuk koeler 

-
Hier in Den Haag is het de hele dag relatief koel gebleven. Het was buiten koeler dan binnen, dus ik heb lekker alle ramen tegen elkaar open gezet 

-
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik zie stormen links en rechts maar het midden van het land blijft vrij droog
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Droog, maar wel koeler. Toen ik in Ede van het werk vertrok was het bloedheet met heel vochtige lucht, maar toen ik in Amersfoort uit de bus stapte was het een stuk aangenamer en 8 graden koeler.
Nog wel droog overigens ondanks de pikzwarte luchten die ik langs heb zien trekken.
Nog wel droog overigens ondanks de pikzwarte luchten die ik langs heb zien trekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- ICE11
Wat een op een neer van de temperaturen. Toen ik met mijn bus bij de eindhalte vertrok 38 graden. Aangekomen bij de remise, 5 km verderop, 24 graden en een schone bus dankzij natuurlijke wasstraat. Thuis aangekomen, 15 km verderop, 32 graden, en toen ik uit de douche kwam lijkt het buiten als de ondergang van de wereld en lekkere 19 graden! 

- ODRAIL
Hier in Gouda Goverwelle regent het nu ook, met een klap onweer erbij.
- ICE11
Nu weet ik ook waarom hier in de buurt bijna ononderbroken de brandweer met sirene onderweg is - volgens lokale media heeft geen 5 km verderop een tornado een grote ravage achtergelaten. Sowieso was het onweer rondom Aachen goed bezig. De spoorlijn Aachen-Köln is ter hoogte van Eschweiler vanwege een omgevallen boom dicht, ook op meerdere plekken langs de RB20 liggen bomen op het spoor, de snelweg A44 van Aachen naar Düsseldorf is gedeeltelijk afgesloten, ook vanwege omgevallen bomen, de snelweg A4 van Aachen naar Köln is plaatselijk dicht omdat de rijbanen onder water staan.
-
- Donateur
- Contacteer:
Toen ik vanmiddag thuis kwam inderdaad alles tegen elkaar open gezet; ook de deur op galerij, zodat het even goed kan doorwaaien.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
Ja, dat was zelfs op onze (NL) radio 1 de opening van het weerpraatje vanmiddag, het noodweer zát eraan te komen en dat het in Aken dus al gebeurd was noemde de weerman en waarschuwde dus voor Maastricht en omgeving.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Bij mijn moeder in Winterswijk hebben niet alle rozen en druiven het overleefd, en ook het riool borrelde naar boven. Geen persoonlijke schade gelukkig.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
- Contacteer:
Na een zeer hete twee daagse dan vandaag eindelijk de verkoeling. Het voelt toch echt wel een stuk aangenamer met wat wind en temperaturen rond of iets boven de 20 graden. Overigens ging de hitteverdrijving gisteren gepaard met iets bijzonders wat ik eigenlijk nog nooit eerder had gezien.
Gisteravond rond 19:00 ging ik even een rondje fietsen door het park en zag ik allemaal rook verschijnen boven een natte grond, want er trokken meerdere plensbuien over. Het was fris buiten, maar ik voelde tegelijkertijd ook de hitte die nog in de grond aanwezig was. Een bijzondere ervaring wel.
Gisteravond rond 19:00 ging ik even een rondje fietsen door het park en zag ik allemaal rook verschijnen boven een natte grond, want er trokken meerdere plensbuien over. Het was fris buiten, maar ik voelde tegelijkertijd ook de hitte die nog in de grond aanwezig was. Een bijzondere ervaring wel.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
- ODRAIL