OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
nvdw
Donateur

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door nvdw »

Water drinken mag in een RRRRRRRReisbus ook bij andere temperaturen…
RRReis Huisrrregels schreef:• Eet lekker buiten de deur.
• Drink gerust water tijdens de reis.
• Eten of drinken (anders dan water) is niet toegestaan. De (sterke) geuren, vlekken en rommel zorgen voor overlast voor andere reizigers.
Feed the childrens
Gorott

Bericht door Gorott »

Tot zo ver de uitzondering dus :lol:
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

“Welcome in the Sprinter to Hoofddorp via Amsterdam Sloterdijk. The next station is Amsterdam Sloterdijk.”
Ongeveer iedereen in deze trein die geen Nederlands spreekt wil naar Schiphol, maar die tussenstop benoemen is blijkbaar te veel moeite. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Matt

Bericht door Matt »

Sowieso vind ik het in Nederland niet altijd logisch welke stations er worden omgeroepen. Op Den Haag HS hoor ik bijvoorbeeld wel eens de omroep over de IC naar Venlo dat deze trein stopt in Eindhoven Centraal, terwijl dat voor bijna niemand relevant is. Waarom zou je helemaal via Amsterdam reizen als het veel sneller is via Breda?

Ik vraag mij af in hoeverre de automatische oproep voor bepaalde treinseries te personaliseren is.
ITF

Bericht door ITF »

Op de pagina van Arriva die gaat over de nieuwe dienstregeling in Groningen vanaf 13 juli, staat: 'De stoptrein Groningen - Delfzijl en Groningen - Bad Veendam wordt aan elkaar verbonden.' Deze hoort eigenlijk ook in het Mieren topic thuis, aangezien 'wordt' in deze zin eigenlijk als 'worden' geschreven hoort.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Matt

Bericht door Matt »

En Veendam is ineens een kuuroord geworden :Y
teun

Bericht door teun »

Bovendien wordt station Kropwolde door de trein die om 11:08 Groningen verlaat niet aangedaan. En volgens mij door alle andere treinen ook niet. :Y
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Wat is er zo bijzonder aan Kropswolde dat er één specifieke trein per dag daar niet stopt?
Bad Veendam is op die site inmiddels als door een Wunder naar Bad Nieuweschans verplaatst (Man, that was a Bad joke).
Commendatore

Bericht door Commendatore »

Vinden jullie de weergave van overstaptijden in de NS-app ook extreem verwarrend? Er staat daar nu zowel een overstap- als een wachttijd die geen van beide mee veranderen bij vertragingen. Dit heeft mij laatst al een keer op het verkeerde been gezet, waarbij ik dacht meer tijd te hebben dan ik in werkelijkheid had, met een gemiste overstap tot gevolg.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

De splitsing in verwachte looptijd en wachttijd vind ik wel fijn, maar dat ze bij vertraging niet meeveranderen is inderdaad wel erg onhandig.
CamilleKreemers

Bericht door CamilleKreemers »

IIVQ schreef: do 03 jul 2025, 09:09 Wat is er zo bijzonder aan Kropswolde dat er één specifieke trein per dag daar niet stopt?
Bad Veendam is op die site inmiddels als door een Wunder naar Bad Nieuweschans verplaatst (Man, that was a Bad joke).
Interessanter is waarom die rit niet. Heel apart.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Misschien vanwege het inpassen van een goederenpad van/naar Veendam?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Commendatore

Dionysusnu schreef: do 03 jul 2025, 17:02 De splitsing in verwachte looptijd en wachttijd vind ik wel fijn, maar dat ze bij vertraging niet meeveranderen is inderdaad wel erg onhandig.
Alleen is die looptijd voor iedereen anders, plus dat je ervan uit moet gaan dat een getoonde overstap haalbaar is. Ik zou deze functie zelf graag uit kunnen zetten, want ik heb er meer last dan voordeel van.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Dat is waar, maar dat is eigenlijk een breder probleem. Ik vind het juist nuttig dat NS laat zien waar de reisplanner op rekent qua looptijd, anders is dat onduidelijk. (Door het niet te laten zien, wordt de verwachting van die looptijd niet zomaar beter.)
Bemined

Bericht door Bemined »

Ik heb de laatste dagen meerdere keren in een SLT gezeten waarvan alle reisinformatieschermen leeg bleven. Is dit weer een gevalletje dat ze massaal niet werken sinds het nieuwe wijzigingsblad omdat ze geen data hebben?
Commendatore

Ik zat gisteren in een SNG die op verschillende schermen verschillende informatie toonde. :D
Plaats reactie