Mag ik even kwijt
- Meltrain
- Donateur
Re: Mag ik even kwijt
Goed idee, anders werd het GoodByeNotSoFresh.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Hainje
Wat heeft de Chinese overheid van doen met een Singaporees bedrijf?
- Ivan
Wikipedia schreef: ByteDance Ltd. is een Chinees technologiebedrijf.
..
ByteDance heeft ook de TikTok-app ontwikkeld voor het delen van mobiele video's.
-
Met de Amerikaanse overheid is het nu ook weer niet zo dat je gegevens bij Meta of Alphabet nu wel in goede handen zijn. 

- Hainje
Ja, alleen het hoofdkantoor staat in Singapore, dus de wetten uit dat land zijn van toepassing. Niet die van China.
-
Zelfde hier. Ik heb mijn account niet volledig verwijderd omdat soms mensen dingen linken die ik wel wil lezen, maar mn profiel staat afgeschermd en ik kijk er verder nooit meer op. Op Bluesky ben ik ook niet mega-actief, eigenlijk ben ik gewoon te druk.

-
Nee, dan ben je geen hork. Als het je niet uitkomt, dan komt het je niet uit (anders moeten de buren weer een paar dagen achter hun pakketje aan). Dat snapt een bezorger neem ik aan wel, al is het voor hem/haar vervelend als die dan weer bij iemand anders moet aankloppen.Tom024 schreef: ↑za 05 jul 2025, 12:13 Wat is eigenlijk de etiquette bij het aannemen van pakketjes voor 'de buren?' Zijn er situaties waarin jullie dat weigeren?
Er stond net een bezorger voor de deur met een pakketje voor iemand aan de overkant van de straat, een paar huizen verderop. De doos was zeker een halve meter hoog en ook behoorlijk breed. Ik moet zo weg en ook morgen ben ik niet thuis, dus de ontvanger zou al veel geluk moeten hebben wil ik thuis zijn. Is weigeren geaccepteerd of ben ik dan een hork?
Beul van de blindegeleidelijn
- Suus
- Contacteer:
Wat mij bij HelloFresh wel is opgevallen: buren klagen dat ze moeten bijbetalen om hun dag van bezorging te wijzigen, maar in hetzelfde appartementencomplex worden op zaterdag, zondag, maandag en dinsdag pakketten door ze bezorgd. Hun logistiek kan veel beter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- nvdw
- Donateur
Voor de 'goede buren' neem ik de spullen gewoon aan. Maar ik heb ook een paar van die stakkers in de straat gehad van wie ik de constante stroom aan pakketpost ben gaan weigeren.
Kledingpakketje van een huis schuin aan de overkant: na een week geen gehoor maar zelf naar de deur gelopen, buurvrouw doet al bellend open en trekt me het pakketje uit de handen zonder een woord of een blik. Nou, dat was dan de laatste keer, buuf.
Een buurman liet zijn huis praktisch onbewoond, waarschijnlijk om de sociale dienst te tillen of zoiets; na twee maanden op een grote doos te hebben gezeten was ik dus niet meer zo happig om een zwembad voor de achtertuin van de DHL aan te nemen. De bezorgster zuchtte diep. Sorry meissie, kan het ook niet helpen.
Kledingpakketje van een huis schuin aan de overkant: na een week geen gehoor maar zelf naar de deur gelopen, buurvrouw doet al bellend open en trekt me het pakketje uit de handen zonder een woord of een blik. Nou, dat was dan de laatste keer, buuf.
Een buurman liet zijn huis praktisch onbewoond, waarschijnlijk om de sociale dienst te tillen of zoiets; na twee maanden op een grote doos te hebben gezeten was ik dus niet meer zo happig om een zwembad voor de achtertuin van de DHL aan te nemen. De bezorgster zuchtte diep. Sorry meissie, kan het ook niet helpen.
Feed the childrens
-
- Oud-beheerder OVNL
Mijn buren kwamen voor hun HelloFresh-doos altijd even vragen of ik thuis was als zij er niet waren. Dan vind ik het prima om die aan te nemen. Verder komen hier eigenlijk alleen maar pakketjes voor directe buren - en vice versa.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
- Cora
Vandaag komt onze nieuwe stroomtoevoer voor de modem. De adapter is in de nacht van vrijdag op zaterdag kapot gegaan. Ik zit dus al nu 2 dagen zonder internet. Leuk joh in t weekend
(en ik ben een gamer) naja gelukkig hoef ik vandaag nergens heen dus als PostNL een beetje capabel doet kan ik vandaag nog even wat gamen voordat morgen mijn 'werk'week weer begint 

Fout 404: Tekst niet gevonden
-
- Contacteer:
PostNL en capabel? Ik zou er maar niet op rekenen dat dat gaat gebeuren. Als er een bedrijf incapabel is is PostNL het wel. En dan met name als het om pakketten gaat.
- Cora
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Da's denk ik ook wel het voordeel van een woonhuis vs. appartement. Al merk ik ook wel het verschil tussen een appartementencomplex met lange gangen vs portieken: stuk minder pakketjes voor de buren.
Ik stuur zelf wat ik online bestel eigenlijk standaard naar een pakketpunt i.p.v. m'n huisadres tenzij het 's avonds bezorgd kan worden. Maar zelfs daarin is PostNL niet capabel, want ze weigeren standaard af te leveren in een pakketautomaat op m'n route.
(En de Jumbo in de wijk is alleen te kiezen als ik achteraf in de app m'n bezorglocatie wijzig)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Hier dacht PostNL dat het een goed Idee was om een pakketautomaat op het parkeerterrein van de Gamma (die zelf ook een pakketpunt heeft) te plaatsen. Alleen is die automaat dus alleen te gebruiken tijdens de openingstijden van de Gamma zelf, want het hek naar het parkeerterrein zit dicht als ze gesloten zijn 

Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Contacteer:
De Gamma hier heeft ook een pakketautomaat op het parkeerterrein staan terwijl de Gamma zelf ook pakketpunt heeft. Wanneer de Gamma gesloten is kan je met de auto het terrein niet op maar als voetganger kan je gewoon om het hek heen. Ook is er een voetpad het terrein op wat altijd te gebruiken is. En sinds kort staat er ook een DHL pakketautomaat op het terrein. Ik had zelf ingesteld staan dat pakketten van PostNL standaard in die automaat werden bezorgd maar 9 van de 10 keer werd het niet in de automaat bezorgd en kon ik het alsnog op gaan halen bij een pakketpunt 2 kilometer verderop. En om daar te komen passeer ik letterlijk de Gamma wat dus ook een pakketpunt is. Tegenwoordig laat ik het dus standaard bij de Gamma binnen bezorgen. Thuis bezorgen laat ik niet meer doen omdat de bezorgers die voor PostNL bezorgen totaal incapabel zijn. Regelmatig werd het gewoon voor de deur neer gezet(ook wanneer het regenden) Of het werd gewoon 6 deuren verder bezorgd terwijl ik gewoon thuis was en er niet eens geprobeerd was om het thuis te bezorgen.