Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
ThatPCDude
Donateur

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ThatPCDude »

Ik snap nog altijd niet waarom de 6300 sinds dit drgljaar steeds voor de 2200/2300 uit mag. Dit zorgt ervoor dat de de 2200/2300 eigenlijk altijd thv Vh de 6300 bijhaalt en in een geleseinenparade terecht komt. Erg lekker doorrijden is er niet meer bij :/
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Gister zag ik in de vertrekhal van Ut een "trein" bestaande uit een "locomotief" (MoveX T3500, zo'n klein elektrisch trekkertje waar de bestuurder op staat) met drie "wagons" (rolcontainers).

Opvallend vond ik dat de trekker een kenteken (T-43-DKG) had, terwijl ik me niet voor kan stellen dat dit ding ooit op de openbare weg komt.
Matt

Bericht door Matt »

Onder Hoog Catharijne is een stukje openbare weg, waar deze karretjes ook af en toe komen. Dat is volgens mij de plek waar de vuilniswagens het afval komen ophalen. En wellicht dat die karretjes ook wel eens op de Laan van Puntenburg komen.

:idea: Leuk feitje trouwens: Wellicht heb je wel eens de 'speedgates' op Utrecht Centraal gezien. Dit zijn poortjes die snel kunnen openen en sluiten en waardoor goederen worden aangeleverd en afgevoerd. Er zijn twee speedgates op het niveau van de stationshal, één tussen de Broodzaak en de Starbucks en één bij de uitgang aan de Jaarbeurszijde. De speedgate naast de Broodzaak is vernoemd naar de manager van NS Retail en de andere speedgate is vernoemd naar de stationsmanager van Utrecht Centraal.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Die deuren met namen heb ik idd wel eens gezien!

Ik wist wel dat er een heel dienstwegennetwerk onder Hoog Catharijne is, maar dat is redelijk goed afgesloten en kan je toch moeilijk "openbare weg" noemen. Maar dat stukje heb ik nog niet verkend. Men heeft al eens gedreigd politie er bij te halen toen ik aan de westkant ergens was waarvan men beweerde dat het privé-terrein was maar ik toch echt de indruk had dat het openbare weg was. Fijn hoor, als er ineens zes beveiligers om je heen staan.
Matt

Bericht door Matt »

Zolang je niet een hek door moet is het volgens mij nog openbare weg. Maar goed, je kan inderdaad maar beter wegblijven van dat soort wegen om gedoe te voorkomen.

Als je nog eens op ontdekkingstocht wil gaan: er is nog een derde speedgate. Deze zit op het perron van spoor 4 en komt uit bij het verblijf van het onderhoudspersoneel.
Plaats reactie