Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
CSA2
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door CSA2 »

Op de 300 is het de laatste tijd ook veel vertraging en uitval van ritten, AML loopt in z'n geheel niet echt lekker op dat gebied.
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 13844
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Vinny »

Dat komt ook door langdurige en ingrijpende werkzaamheden. Iets meer overleg tussen de vervoerder en de stadsregio Amsterdam als opdrachtgever zou dan wel wenselijk zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 4293
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door hauptbahnhof »

Wie zegt dat dat niet gebeurt?
Alleen in dit geval is CXX nou eenmaal een bedrijf die liever met vertraging rijdt dan de tijden/routes officieel aan te passen.
sneltram
Berichten: 489
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door sneltram »

Vanmiddag op lijn 171 was de chauffeur even vergeten dat de Oranjebaan dicht is. Via een creatieve route toch op de Ouderkerkerlaan gekomen. Mooi dat die ouwe diesels uit HWGO zo wendbaar zijn =D.

Er rijdt overigens echt een ratjetoe: een RRReiss Iveco op de 356, een Bravo Amba op de 174, enzovoorts.
Gebruikersavatar
OV-Ambtenaar
Berichten: 56
Lid geworden op: do 11 jul 2024, 13:11
Locatie: [Rotterdam & Londen][+ Metropoolregio Amsterdam]
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door OV-Ambtenaar »

Ik dacht dat de accuproblemen bij de Ebusco's alweer achter de rug waren, maar schijnbaar toch nog steeds issues dan?

Kwam gister overigens de Pride-VDL (de 9799) tegen op lijn 169. DIe schijnt daar de hele dag op gereden te hebben, dus de materieelinzet is inderdaad wel wat 'warrig' af en toe.
We gaan in Nederland van openbaar vervoer naar publieke mobiliteit
Gebruikersavatar
OV-Ambtenaar
Berichten: 56
Lid geworden op: do 11 jul 2024, 13:11
Locatie: [Rotterdam & Londen][+ Metropoolregio Amsterdam]
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door OV-Ambtenaar »

Vinny schreef: wo 02 jul 2025, 20:41 Dat komt ook door langdurige en ingrijpende werkzaamheden. Iets meer overleg tussen de vervoerder en de stadsregio Amsterdam als opdrachtgever zou dan wel wenselijk zijn.
Dat overleg is er wel regelmatig. Alleen als het bijvoorbeeld gaat om de Rijkswaterstaat-werken worden de overheden en vervoerders vrij laat (en soms niet) op de hoogte gebracht, bijvoorbeeld als het gaat om die langdurige afsluiting van de afrit Amstelveen.
De werkzaamheden van de N201 laatst was ook een mooie; Provincie Noord-Holland besloot eenzijdig vanwege de NAVO-top om af te wijken van de planning en ipv een gedeeltelijke afsluiting een volledige afsluiting te doen zodat de werkzaamheden sneller klaar waren. Waardoor de calamiteitenroute van de Abdijtunnel ook onbereikbaar werd. Zolang er niks gebeurd bij de Abdijtunnel geen probleem, maar zal je net zien dat dat in die dagen er 2x issues waren in de Abdijtunnel. De 300, 341 en 397 hebben toen de hele dag met +20 gereden tussen Hoofddorp en Schiphol.
Er valt de Vervoerregio Amsterdam (Stadsregio bestaat als sinds 2016 niet meer :lol: ) en Connexxion genoeg te verwijten, absoluut, maar vaak zijn zij in deze ook wel een beetje slachtoffer van anderen.
We gaan in Nederland van openbaar vervoer naar publieke mobiliteit
CSA2
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door CSA2 »

Dat er overmacht is is natuurlijk rottig en kan je weinig aan doen. Maar eigenlijk sinds het opschalen is er structureel best veel rituitval op de 300 in ieder geval. De rest van de lijnen krijg ik wat minder van mee.
Denniss
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 06 apr 2018, 19:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Denniss »

Lijn 356 rijdt tot en met 11 juli van Haarlem tot aan knooppunt Noord, wacht daar z'n tijd af en gaat dan weer op tijd terug naar Haarlem.
Passagiers moeten overstappen op lijn 300 (die momenteel in Amstelveen als omleiding route 356 volgt). Deze zal naast halte Ouderkerkerlaan ook Langerhuize aandoen.

Afbeelding
Joran
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 30 jun 2024, 21:54

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Joran »

Maar hoe zit het dan nadat de omleiding voor bus 300 in Amstelveen voorbij is, na 7 juli 05:00?

Rijdt bus 300 dan weer normaal en worden haltes Ouderkerkerlaan en Langerhuize dan niet bediend door een Rnet bus?
Denniss
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 06 apr 2018, 19:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Denniss »

Dat is me niet bekend, het kan goed dat ze er dan een pendel bijlmer-Amstelveen of knooppunt op zetten. Zal het eens navragen
sneltram
Berichten: 489
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door sneltram »

Is dat vanwege de extreme vertragingen van de laatste tijd?
En stellen ze dan de verkeerslichten goed in, want de 300 mag nu niet over de busbaan bij Langerhuize, omdat het negenoog dan niet goed reageert.
hauptbahnhof
Berichten: 4293
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door hauptbahnhof »

Is idd vanwege de vertragingen.
Tot gisteren reed 300 gewoon over de busbaan op de Laan van Langerhuize. De bussen krijgen inderdaad geen prioriteit bij de verkeerslichten maar waarschijnlijk d.m.v. o.a. massadetectie kunnen ze op een gegeven moment gewoon door. Is niet anders op andere plekken of bijv bij trams die een omleiding rijden.
TheAgedGamerYt
Berichten: 275
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TheAgedGamerYt »

Blijkbaar rijdt lijn 356 weer door naar Amsterdam Bijlmer ArenA, maar in de reisinfo staat er nog steeds dat de lijn is ingekort tot Knooppunt Schiphol Noord.

Top communicatie.

Daarnaast is lijn 171 ingekort tot Hoofdenburg vanwege "Werkzaamheden".
Dionysusnu
Berichten: 2148
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Dionysusnu »

Dat laatste klopt; bij de halte De Entree wordt de ligging van de busbaan verplaatst om ruimte te maken voor een trailerparkeerplaats tijdens evenementen. De 300 en 356 rijden over de normale rijbaan.
sneltram
Berichten: 489
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door sneltram »

Dat laatste verschilt per moment en richting lijkt het wel. Overigens draagt het niet bij aan die al dramatische punctualiteit. Bij Langerhuize moet je over de rijbaan, tussen Ouderkerk en de A2 sta je stil door terugslag van de files, bij de Entree moet je over de rijbaan, in Amstelveen is de Oranjebaan dicht, op de A9 ontbreken stukken vluchtstrook en staat er file door de afsluiting van de A10. Heerlijke combinatie.
Dionysusnu
Berichten: 2148
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Dionysusnu »

Voor die werkzaamheden bij De Entree zijn de rijtijden overigens wel aangepast, in tegenstelling tot de situatie rond de Oranjebaan.
sneltram
Berichten: 489
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door sneltram »

Connexxion maakt het nu helemaal bont. De 356 rijdt niet tussen Amstelveen en Bijlmer. Volgens de reisinformatie zou de 300 via de Ouderkerkerlaan en Langerhuize moeten rijden, maar in de praktijk gaat die via de Oranjebaan. Schandalige bende.
Denniss
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 06 apr 2018, 19:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Denniss »

In plaats van de 300 nog een weekje langs langerhuize te sturen is het volgende bedacht:
Lijn 356 zet op Amstelveen busstation iedereen op de 300, behalve passagiers voor langerhuize en ouderkerkerlaan.

Vervolgens rijdt de 356 via de Oranjebaan, (stukje route 300) bij de brandweer rechtsaf.
Chauffeur zet de omloop om op de volgende regel, de 'terugrit' wordt geselecteerd en de bus is nu 356 richting Haarlem. Haltes langerhuize (kpmg kant) en ouderkerkerlaan worden aangedaan, chauffeur wacht zn tijd af op Amstelveen en rijdt verder naar Haarlem.

Lekker duidelijk voor iedereen dus


Passagiers op langerhuize ri. Bijlmer moeten dus eerst naar Amstelveen busstation.
sneltram
Berichten: 489
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door sneltram »

Maar waarom wordt dat nergens vermeld in de reisinformatie, de Transdev App (waar je mee doodgegooid wordt qua reclame), de DRIS-panelen, enzovoorts. Nu stonden alle haltes vol met verbaasde reizigers die afdropen richting tram, fiets en dergelijke.
n-evo
Berichten: 3599
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door n-evo »

Gisteren kwam tram 24 niet opdagen dus heb ik voor het eerst in lange tijd weer eens bus 397 genomen.

Vanaf het Haarlemmermeerstation werd zonder iets om te roepen of zichtbaar op de displays opeens rechtdoor gereden richting de Zeilstraat. Toen sloegen we - tot m'n enorme verbazing eigenlijk - met een gelede bus rechtsaf de Koninginneweg (de smalle slingerstraat waar tram 2 doorheen rijdt) in. Dit was voor mij een unieke ervaring: ik heb nóg nóóít met een bus op de Koninginneweg gereden, never mind een gelede. Bij halte Cornelis Schuytstraat werden midden op de kruising, direct langs een parallel lopend fietspad, zonder wat te zeggen de deuren open gegooid. Vervolgens om de hoek nét voorbij de kruising met de Willemsparkweg op de Van Baerlestraat opnieuw. Daar is bijna iedereen met koffers op de weg/fietspad uitgestapt.

Het was een interessante maar beetje surrealistische ervaring midden in de avondspits in Amsterdam.
TLP
Berichten: 1712
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TLP »

De bussen rijden deze week vanwege werkzaamheden (al weet ik niet waar precies) de Koningsdagroute. Dat ter vervanging van de haltes Emmastraat (waar de bus op de terugweg langskomt) en Museumplein kennelijk midden op de weg gestopt wordt is voor mij ook nieuw.
n-evo
Berichten: 3599
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door n-evo »

Het bizarre was dat de chauffeur echt helemaal niks omriep of even een waarschuwing gaf rondom de omleiding/inkorting en rare uitstap 2x.

Dat we op de enorm drukke kruising Willemsparkweg/Van Baerlestraat moesten uitstappen op het fietspad terwijl de bus midden op de weg stond was eigenlijk ronduit onverantwoord. Er kwam een hele groep fietsers aan die op hun beurt vol in de remmen moesten voor ons. Een stukje verderop heb je gewoon de halte Concertgebouwplein met prima overstap op tram 5 en 12 naar het Leidseplein. Dus die gevaarlijke stop had weinig toegevoegde waarde.

De bus filmde overigens het normale Elandsgracht / Leidseplein City Center (of zo) ipv Museumplein en de displays in de bus gingen ook door tot alle haltes tot het normale eindpunt. Slechte informatievoorziening zo.
Remco1989
Berichten: 450
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Remco1989 »

TLP schreef: di 08 jul 2025, 15:20 De bussen rijden deze week vanwege werkzaamheden (al weet ik niet waar precies) de Koningsdagroute. Dat ter vervanging van de haltes Emmastraat (waar de bus op de terugweg langskomt) en Museumplein kennelijk midden op de weg gestopt wordt is voor mij ook nieuw.
Werkzaamheden A10 zuid, waardoor alles binnendoor gaat en tussen elandsgracht en leidseplein vertragingen van meer dan 30 minuten ontstaan aangezien het GVB zonodig absoluut niet wilt dat cxx gebruik maakt van de marnixstraat cq leidseplein.

Vandaar dat gekozen is voor de koningsdag route, maar dat kon niet meer in de systemen aangepast worden. Dat moet helaas in 6 voud minimaal paar maanden van te voren aangemeld worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot], Daniel, Remco1989, Selivio, tsov en 18 gasten