Materieelaanschaf in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 9554
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

In principe zijn die laadpunten niet overal op het Europese vasteland nodig, omdat het overgrote deel van het Europese spoor geëlektrificeerd is of wordt. Daar komen batterijtreinen op vrijwel alle routes wel ergens bovenleiding tegen waaraan ze de accu's kunnen opladen. In Groot-Brittannië is er in verhouding weinig spoor geëlektrificeerd, waardoor ze voor lijntjes die niet onder een bovenleiding komen dit soort oplossingen moeten verzinnen als milieuvriendelijker alternatief voor dieseltreinen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Nitein-Repart
Berichten: 4193
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

https://presse-oebb.at/news-oebb-mehr-r ... &l=deutsch

ÖBB heeft bij Siemens de overeenkomst voor de levering van NightJet/RailJet-stammen aangepast. In plaats van 27 negendelige RailJets en 33 zevendelige NightJets worden er in totaal 12 negendelige RailJets, 28 zevendelige RailJets en 24 zevendelige NightJets bestelt, waarvan al een deel geleverd is. De zevendelige RailJets zijn nodig om de drukke as Zürich/Bregenz/München-Salzburg-Wien-Bratislava/Budapest/Flughafen Wien te versterken, aangezien enkel de zevendelige RailJets in dubbeltractie kunnen rijden.
-
tjoektjoek
Berichten: 468
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door tjoektjoek »

Wel jammer dat ze het aantal Nightjets reduceren. Ik heb het idee dat ze te weinig ervan hebben.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten