Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Kopri
Donateur

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Kopri »

Ik ben ook zeer benieuwd of de Volvo's geleed gaan zijn of niet. Als ze wel geleed zijn zou dat wel een primeur wezen.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
ovVeluwe

Bericht door ovVeluwe »

Zeelandman schreef: zo 13 jul 2025, 15:19 Zijn er inmiddels al bussen geleverd of nogsteeds niet? Dat wordt toch langzaamaan wel tijd of niet? Want in Utrecht buiten zijn de eerste yutongs er al lang.
Dat zijn slechts voorlopers, van elk type eentje. Deze zijn zo vroeg geleverd om ze te testen zodat eventuele wijzigingen nog doorgezet konden worden naar Yutong.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Dosje schreef: zo 13 jul 2025, 15:48 Ik verwacht een rommelige start, ook omdat VDL de bussen niet optijd gaat leveren.
Ah jij weet meer dan Transdev? Die geven nog altijd aan dat het materieel op tijd komt, maar ze gaan wel een Plan B maken aldus de reactienota.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Dat zeggen vervoerders altijd. En de dag van de implementatie “overkomt het ze opeens”. Voorts reden de elektrische bussen van Transdev in Gooi en Vechtstreek ook heel veel later dan “aangegeven”.
Gr BasG
Kopri
Donateur

Bericht door Kopri »

Dat kan wel zo zijn, maar gezien de gemiddelde levertijden van VDL (kijk naar Eindhoven bijvoorbeeld of naar Zaandam). Dan is het toch niet gek dat er grote vraagtekens gezet wordt bij wat Transdev allemaal aan het beloven is? Wel goed dat ze over een Plan B gaan denken, want ik verwacht dat ze sneller overgaan naar dat plan dan dat ze nu zeggen.

Gevalletje: laten we een zo sappig mogelijk plan maken en dan vervolgens niet na kunnen komen (kijk even naar ZHN als voorbeeld).
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Hainje

Bericht door Hainje »

Daniel schreef: zo 13 jul 2025, 18:16
Dosje schreef: zo 13 jul 2025, 15:48 Ik verwacht een rommelige start, ook omdat VDL de bussen niet optijd gaat leveren.
Ah jij weet meer dan Transdev? Die geven nog altijd aan dat het materieel op tijd komt, maar ze gaan wel een Plan B maken aldus de reactienota.
Kom Daniël, even realistisch. Hoeveel VDL's zijn er sinds 'het einde van' de pandemie op tijd geleverd?
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
TLP

Bericht door TLP »

Hoeveel nieuwe, elektrische VDL's zijn er nu voor Arriva in West-Brabant? Volgens mij nul. Bij mijn weten is Yutong de enige fabrikant die sinds de pandemie op tijd zijn spul heeft weten af te leveren, zeker qua elektrische bussen. Al was Mercedes in GD volgens mij ook niet slecht.
omaylie

Bericht door omaylie »

Solaris heeft qua elektrische bussen voor zo ver ik weet toch ook alles op tijd geleverd? Kijk maar naar de Trollino's en alle elektrische bussen voor Arriva in West-Brabant en Schiphol.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Hainje schreef: zo 13 jul 2025, 18:33 Kom Daniël, even realistisch. Hoeveel VDL's zijn er sinds 'het einde van' de pandemie op tijd geleverd?
Ik denk dat dat een mooi rond getal is :mrgreen: Maar de Utrechtse concessies hebben natuurlijk ook wel een behoorlijk ruime implementatieperiode vergeleken met andere concessies waar ze te laat kwamen, dus het is ook even afwachten waar Transdev in de wachtrij staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hainje

Bericht door Hainje »

Vrij ver achteraan denk ik :lol:
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Station Luchtbal

Bericht door Station Luchtbal »

De 48 bussen voor HWGO zal Transdev vermoedelijk als eerste willen ontvangen, daar dit 3 jaar extra concessieduur oplevert.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: zo 13 jul 2025, 19:59
Hainje schreef: zo 13 jul 2025, 18:33 Kom Daniël, even realistisch. Hoeveel VDL's zijn er sinds 'het einde van' de pandemie op tijd geleverd?
Ik denk dat dat een mooi rond getal is :mrgreen: Maar de Utrechtse concessies hebben natuurlijk ook wel een behoorlijk ruime implementatieperiode vergeleken met andere concessies waar ze te laat kwamen, dus het is ook even afwachten waar Transdev in de wachtrij staat.
De implementatieperiode van West-Brabant was even lang (1,5 jaar) en daar zijn uitsluitend de Solarissen op tijd geleverd.
Nu helpt het wel dat Transdev bij meerdere fabrikanten bussen heeft besteld, dus als slechts één fabrikant vertragingen heeft, is dat nog geen groot probleem.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
TLP

Bericht door TLP »

Daniel schreef: zo 13 jul 2025, 19:59
Zijn de persberichten die VDL over haar orders naar buiten stuurt niet indicatief over hoe ver een vervoerder in de wachtrij staat? Over Transdev in Utrecht heeft VDL nog geen persbericht gestuurd, maar de order van Transdev in HWGO is al wel naar buiten gebracht. De order van Arriva in West-Brabant ook, maar daar is nog geen bus op kenteken. Dus ik vrees dat het vermoeden van Hainje klopt.
omaylie schreef: zo 13 jul 2025, 19:29 Solaris heeft qua elektrische bussen voor zo ver ik weet toch ook alles op tijd geleverd? Kijk maar naar de Trollino's en alle elektrische bussen voor Arriva in West-Brabant en Schiphol.
Dat gaat alleen niet over vele tientallen tot honderden bussen. Overigens staan de gelede Solarissen voor West-Brabant op één na nog niet op kenteken, laat staan dat ze ingezet worden. Maar het zou kunnen dat die geledes bedoeld zijn voor de Bredase schoollijnen en daarom wel even kunnen wachten met de inzet.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

De vier gelede bussen in Breda zijn inderdaad bestemd voor de schoollijnen naar BUas en Avans.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie