Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
- Kopri
- Donateur
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Ik ben ook zeer benieuwd of de Volvo's geleed gaan zijn of niet. Als ze wel geleed zijn zou dat wel een primeur wezen.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
- ovVeluwe
Dat zijn slechts voorlopers, van elk type eentje. Deze zijn zo vroeg geleverd om ze te testen zodat eventuele wijzigingen nog doorgezet konden worden naar Yutong.Zeelandman schreef: ↑zo 13 jul 2025, 15:19 Zijn er inmiddels al bussen geleverd of nogsteeds niet? Dat wordt toch langzaamaan wel tijd of niet? Want in Utrecht buiten zijn de eerste yutongs er al lang.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ah jij weet meer dan Transdev? Die geven nog altijd aan dat het materieel op tijd komt, maar ze gaan wel een Plan B maken aldus de reactienota.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Dat zeggen vervoerders altijd. En de dag van de implementatie “overkomt het ze opeens”. Voorts reden de elektrische bussen van Transdev in Gooi en Vechtstreek ook heel veel later dan “aangegeven”.
Gr BasG
- Kopri
- Donateur
Dat kan wel zo zijn, maar gezien de gemiddelde levertijden van VDL (kijk naar Eindhoven bijvoorbeeld of naar Zaandam). Dan is het toch niet gek dat er grote vraagtekens gezet wordt bij wat Transdev allemaal aan het beloven is? Wel goed dat ze over een Plan B gaan denken, want ik verwacht dat ze sneller overgaan naar dat plan dan dat ze nu zeggen.
Gevalletje: laten we een zo sappig mogelijk plan maken en dan vervolgens niet na kunnen komen (kijk even naar ZHN als voorbeeld).
Gevalletje: laten we een zo sappig mogelijk plan maken en dan vervolgens niet na kunnen komen (kijk even naar ZHN als voorbeeld).
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
- Hainje
Kom Daniël, even realistisch. Hoeveel VDL's zijn er sinds 'het einde van' de pandemie op tijd geleverd?
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
-
Hoeveel nieuwe, elektrische VDL's zijn er nu voor Arriva in West-Brabant? Volgens mij nul. Bij mijn weten is Yutong de enige fabrikant die sinds de pandemie op tijd zijn spul heeft weten af te leveren, zeker qua elektrische bussen. Al was Mercedes in GD volgens mij ook niet slecht.
-
Solaris heeft qua elektrische bussen voor zo ver ik weet toch ook alles op tijd geleverd? Kijk maar naar de Trollino's en alle elektrische bussen voor Arriva in West-Brabant en Schiphol.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik denk dat dat een mooi rond getal is

Schapekop in de Keistad
- Hainje
Vrij ver achteraan denk ik 

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
-
De 48 bussen voor HWGO zal Transdev vermoedelijk als eerste willen ontvangen, daar dit 3 jaar extra concessieduur oplevert.
- Meltrain
- Donateur
De implementatieperiode van West-Brabant was even lang (1,5 jaar) en daar zijn uitsluitend de Solarissen op tijd geleverd.
Nu helpt het wel dat Transdev bij meerdere fabrikanten bussen heeft besteld, dus als slechts één fabrikant vertragingen heeft, is dat nog geen groot probleem.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Zijn de persberichten die VDL over haar orders naar buiten stuurt niet indicatief over hoe ver een vervoerder in de wachtrij staat? Over Transdev in Utrecht heeft VDL nog geen persbericht gestuurd, maar de order van Transdev in HWGO is al wel naar buiten gebracht. De order van Arriva in West-Brabant ook, maar daar is nog geen bus op kenteken. Dus ik vrees dat het vermoeden van Hainje klopt.
Dat gaat alleen niet over vele tientallen tot honderden bussen. Overigens staan de gelede Solarissen voor West-Brabant op één na nog niet op kenteken, laat staan dat ze ingezet worden. Maar het zou kunnen dat die geledes bedoeld zijn voor de Bredase schoollijnen en daarom wel even kunnen wachten met de inzet.
- ArrivaBas
- Contacteer:
De vier gelede bussen in Breda zijn inderdaad bestemd voor de schoollijnen naar BUas en Avans.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022