Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Dionysusnu schreef: ↑do 26 jun 2025, 22:53
Zijn dat PDF'jes dan?
Zelf opslaan als pdf als je perse pdf wilt is teveel moeite?
Dat is inderdaad te veel moeite, want het lukt me niet eens.
Met "Afbeelding in nieuw tabblad openen" is het nog mogelijk om een enigszins leesbare lijnennetkaart te krijgen, maar de kwaliteit blijft matig.
Wanneer je de afbeelding in een nieuw tabblad opent, en vervolgens op ctrl+p (afdrukken) drukt, kun je de afbeelding 'printen' als PDF. De kwaliteit blijft hetzelfde, maar dan heb je ze wel in PDF-vorm.
Datzelfde kun je overigens ook met tekst en afbeeldingen op een webpagina doen, door de tekst die je in de pdf wil te selecteren, vervolgens op "afdrukken" te klikken en dan wederom printen naar pdf kiest. Je krijgt de tekst en afbeeldingen dan zoals ze op de webpagina stonden, in pdf-formaat.
Het mooiste uitzicht? Een lege vierzitter in de spits.
Het bezwaar tegen de bushalte aan de Ravenweg is ingetrokken.
Dat betekent dat aan beide zijden van de Ravenweg, bij de kruising met het Hofveld een bushalte wordt aangelegd.
Ik heb gisteren met de projectleider van dit werk gesproken en hij geeft aan dat de aannemer in augustus gaat beginnen met de voorbereidingen. Volgens de planning is de uitvoering ervan dan eind augustus en september van dit jaar.
Al die info display's (van halte A t/m J) op Apeldoorn busstation gaan die ooit nog weer eens aan of hoe zit dat eigenlijk? Die werken al vrij lang niet meer. No offence maar ben er eigenlijk benieuwd naar.
MichOV schreef: ↑di 08 jul 2025, 14:25
Al die info display's (van halte A t/m J) op Apeldoorn busstation gaan die ooit nog weer eens aan of hoe zit dat eigenlijk? Die werken al vrij lang niet meer. No offence maar ben er eigenlijk benieuwd naar.
Op Willemsplein in Arnhem ook niet afgelopen zaterdag. Maar ik vroeg het me ook al af ja toen ik daar opstapte, die twee keer per jaar dat met de bus van Apeldoorn naar Arnhem ga
Herjanuitoverijssel schreef: ↑do 10 jul 2025, 21:37
Was er ergens al een volledig vervoerplan beschikbaar ?
Wellicht dat een gemeente het ergens in het raadsinformatiesysteem heeft geüpload. Ik kan 'm helaas niet delen, maar er is sowieso wel een consultatieversie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik sprak vandaag iemand van EBS op station Harderwijk dat er een gerucht is dat een aantal ex-Twents Citea's een motorrevisie en de RRRreis kleurstelling gaan krijgen.
Als je het mij vraagt is dat best vreemd gezien de leeftijd van deze bussen want er stroomt binnenkort toch nieuw elektrisch materieel(Ebusco's) in?
@Heel_Holland_Spot ja dat lijkt mij dus ook meer logisch ipv een zo'n oude Twents Citea een nieuwe motorrevisie te geven als daar überhaubt sprake van zou zijn wat ik mij niet kan voorstellen tenzij een aantal Scania's technisch dusdanig niet meer voldoen?
De Scania's zijn uit 2011 en de Citea's uit 2013. Dus er zit wel 2 jaar tussen, maar dan kan ik me wel voorstellen dat EBS eigendom verkiest boven huren (al zou ik zelf niet achter die keuze staan).
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Maar -en wellicht stel ik een domme vraag- wat ik me nu afvraag: Hoe kan het dat er te weinig Ebuscos komen? Heeft EBS er te weinig besteld, of hadden ze niet voorzien dat er meer bussen nodig waren?
En is er überhaupt een plan om aanvullend extra elektrische bussen aan te schaffen? Gezien ik daar verder ook niets van kan vinden.
Het mooiste uitzicht? Een lege vierzitter in de spits.
Heel_Holland_Spot schreef:De Scania's zijn uit 2011 en de Citea's uit 2013. Dus er zit wel 2 jaar tussen, maar dan kan ik me wel voorstellen dat EBS eigendom verkiest boven huren (al zou ik zelf niet achter die keuze staan).
Ervaring met de Omnilink hier:
Ze zijn af. De bussen hadden uiteindelijk tussen de 1,5 en 1,7 miljoen km gereden.
Dat was ook flink te merken.
Heel_Holland_Spot schreef:De Scania's zijn uit 2011 en de Citea's uit 2013. Dus er zit wel 2 jaar tussen, maar dan kan ik me wel voorstellen dat EBS eigendom verkiest boven huren (al zou ik zelf niet achter die keuze staan).
Ze zijn af. De bussen hadden uiteindelijk tussen de 1,5 en 1,7 miljoen km gereden.
Dat snap en weet ik, maar de bussen schelen maar 2 jaar en de Scania's inzetten kan dus goedkoper zijn.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Dat snap en weet ik, maar de bussen schelen maar 2 jaar en de Scania's inzetten kan dus goedkoper zijn.
Ligt eraan hoeveel de huur kost ten opzichte van de onderhoudskosten. Natuurlijk is het wel veel voordeliger om eigen voertuigen in te zetten.
Hainje schreef:Om dan vervolgens in Georgië of Oekraïne nog een miljoen op de teller te krijgen.
Ik zeg niet dat het gebeurd, maar zou me niets verbazen.
Zou zeker kunnen. In Griekenland rijden ook ex Nederlandse bussen rond. Compleet met OV Chipkaart stickers en reclame!
JurgenH schreef: ↑di 15 jul 2025, 18:06
Maar -en wellicht stel ik een domme vraag- wat ik me nu afvraag: Hoe kan het dat er te weinig Ebuscos komen? Heeft EBS er te weinig besteld, of hadden ze niet voorzien dat er meer bussen nodig waren?
En is er überhaupt een plan om aanvullend extra elektrische bussen aan te schaffen? Gezien ik daar verder ook niets van kan vinden.
Ze hadden het kunnen voorzien.
Er komen 31 Ebusco's tegenover 40 Citea's. Er komt in de toekomst nog wat bij, maar wat dit gaat worden is nog onbekend.
BuschauffeurTroy schreef: ↑di 15 jul 2025, 20:12
De ervaringen van collega's zijn over het algemeen positief. Het achterstallig onderhoud is afgelopen jaar weg gewerkt voor deze wagens.